2013 játékai - II.
Company of Heroes 2
Műfaj: Real-time stratégia
Kiadó: Sega
Fejlesztő: Relic Entertainment
Engine: Essence Engine 3.0
Mérési módszer: 1
A Company of Heroes széria második epizódja elődjéhez hasonlóan beépített benchmarkot is kínál. A grafika minőségéhez mérten meglehetősen nagy gépigénnyel rendelkezik, és a stabilitása sem nevezhető kifejezetten jónak.
A 290X határozottan utasítja maga mögé a nagy Titan-t, de ami ennél is meglepőbb, hogy ezekkel a bitang erős kártyákkal is csak Full HD felbontáson kapunk élvezhető sebességet.
A kisebb Kepler-GCN párossal az élsimításról már le kell mondanunk Full HD felbontáson is. A HD 7970 előnye számottevő a GTX 680-hoz képest.
Az elavultabb architektúrák esetében megszűnik a Radeon-dominancia, és GTX 580 a megszokottnak mondható előnnyel vezet a HD 6970 előtt.
A két legkisebb DX11-es kártya szinte pontosan azonos eredményre volt képes, de mindkettő nagyon szenved már a maximális részletességi szinten.
A DX10-es Radeonok driverével nincs kibékülve a játék, és a frissítését szorgalmazza (mégis hogyan tegye meg ezt a felhasználó, ha az adott kártyához nem létezik újabb?), emellett rendkívül instabil is, de amikor éppen hajlandó végigfutni a benchmark, akkor a HD 4890 kisebb meglepetésre el tudja verni a GTX 285-öt.
A HD 3870-nel állandóan lefagyott a program, így csak a 9800 GTX szerzett pontot ebben a versenyben, de még ezzel a kártyával is éppen csak játszható sebességet kapunk a legalacsonyabb minőségi szinten.
Crysis 3
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Crytek
Engine: CryEngine 3
Mérési módszer: 2
A rettegett gépigényű Crysis széria újabb epizóddal jelentkezett ebben az évben.
A maximális részletességgel még WQHD felbontáson is szenvednek a legerősebb GPU-k is. Ezúttal a Titan Black némi előnyre képes szert tenni a Radeonnal szemben.
Némi meglepetésre, a GTX 680 is megveri a HD 7970-et, vagyis a Kepler architektúrának nagyon fekszik ez a játék.
A GTX 580 csak a megszokottnak mondható előnyt képes felmutatni a HD 6970 ellen, de a grafika minőségét itt már csökkenteni kellett némileg.
A két legkisebb DX11-es kártyával már csak közepes minőségű grafikát élvezhetünk, és ilyen körülmények között tized FPS-re azonos eredményt hoznak.
Dead Space 3
Műfaj: Horror
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Visceral Games
Mérési módszer: 2
Ez a számomra ismeretlen űr-horror széria is új résszel jelentkezett idén.
A legerősebb kártyákon 4K felbontásban is tökéletesen fut a játék, és a verseny a 290X győzelmét hozza.
A kisebbik Kepler-GCN páros küzdelmét a HD 7970 nyeri. Ezúttal WQHD felbontáson mértem, de az elért eredmény alapján akár még a 4K is megcélozható lenne ezekkel a kártyákkal is.
Ritka látvány, hogy a HD 6970 megveri a GTX 580-at, vagyis kijelenthető, hogy ez a játék a Radeon kártyákat kedveli jobban, már ami a DX11-es modelleket illeti.
Az eddig mintát folytatva, a HD 5870 is nagymértékű előnyt képes felmutatni a GTX 560 Ti ellenében.
A DX10-es Radeonok driverét már nem sikerült optimalizálni ehhez a játékhoz, így a HD 4890 csúfos vereséget szenved a GTX 285-től.
A HD 3870 hátránya is számottevő, bár arányaiban nem sokkal nagyobb, mint ami az erősebbik testvére esetén volt látható.
Ritka volt már 2013-ban az olyan játék, ami DX9-es kártyákon is szépen fut, még ha a legkisebb minőségi szint, és 720p felbontás beállítására van is szükség ehhez. A csatát az X1900 XT nyeri, de fénykorához képest alacsonyabb különbséggel.
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix
Mérési módszer: 1
A Final Fantasy sorozat 14. epizódját először 2010-ben adták ki, de akkor sok panasz érkezett rá, ezért 3 évvel később újra megjelent javított formában, és ezúttal egy benchmark tool is készült hozzá.
A program FPS érték helyett egy mérőszámot ad a meglehetősen hosszú futás végén, így a grafikonokon ezt az értéket szerepeltetem. A legerősebb kártyák csatája a Titan győzelmét hozta.
A kisebbik Kepler-GCN páros esetén is az NVIDIA versenyzője bizonyult erősebbnek.
Az elavultabb kártyák versenyét a GTX 580 nyerte, a megszokottnak mondható előnyt kiépítve a HD 6970 ellen.
Némi meglepetésre a HD 5870 fordítani tudott az eddigi GeForce-dominancián, és kis mértékben ugyan, de megelőzte a GTX 560 Ti-t.
A GTX 285 előnye a HD 4890-hez képest nem ad okot meglepetésre.
Az eddigi tendenciát látva, nem lepődünk meg a 9800 GTX nagy arányú győzelmén a HD 3870 felett. A grafika részletességét itt már közepes szintre kellett csökkenteni az élvezhető sebesség érdekében.
Grand Theft Auto V
Műfaj: 3rd person akció
Kiadó: Rockstar Games
Fejlesztő: Rockstar North
Engine: RAGE
Mérési módszer: 1
Ki gondolná, hogy már 11 éves az aktuálisan legújabb GTA-epizód, és bár már bejelentették a folytatást, arra még rengeteget kell várni. A Rockstar Games rendkívüli módon elkényelmesedett ennek a játéknak a sikerét látva, és bár valóban nagyszabású alkotásról van szó, azért ennyi idő alatt illett volna legalább néhány sztori-kiegészítőt készíteni hozzá, mint az előző rész esetében történt.
A beépített benchmark 5 jelenetet futtat le, ezek eredményének átlaga a grafikonokon szereplő érték. A legerősebb GPU-k csatáját a Titan nyerte, de erős a gyanúm, hogy 50-60 FPS között valahol egyfajta engine-limitbe ütközik a játék, a GTA4-hez hasonlóan.
A kisebbik "modern" duó küzdelme a Radeon győzelmét hozta.
A GTX 580 szokás szerint elveri a HD 6970-et. A textúraminőséget itt már vissza kellett fogni, és az Adnanced settings alatti opciókat sem kapcsoltam át alapértelmezett állásból.
A GTX 560 Ti még tartja az NVIDIA-előnyt, de ennek mértéke már nem kimagasló.
Ezúttal a GTX 285 sem volt képes nagyfokú előnyt felmutatni. A grafika részletességét itt már közepes szintre kellett csökkenteni, és természetesen DX10 módban futott a program.
A kisebbik DX10-es párossal már csak a legalacsonyabb minőségi szinten futott jól a játék. A verseny természetesen a 9800 GTX győzelmét hozta.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!