2022 játékai - III.
Saints Row
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Volition
Mérési módszer: 2
A kissé bugyuta Saints Row szériát 2022-ben rebootolták egy utótag nélküli epizód keretében, és a korábbiaknál jóval fejlettebb grafikus motort kapott.
RTAO (Ray Traced Ambient Occlusion) alkalmazása mellett a 6950 XT jócskán kikap az RTX 3090-től 4K felbontásban.
Az 5700 XT és a 2080 párharca papírformának megfelelő ereményt hoz.
A Radon VII is nagyfokú lemaradást szed össze a Titan Xp mögött.
Nincs meglepetés a GTX 1070 és az RX 590 versenyében sem.
A Fury lemarad a GTX 980 mögött ebben a játékban.
Ezúttal a 290X is jobban futott DX11-ben, így mindkét kártyát ilyen üzemmódban mértem le. A Radeon előnye ennek megfelelően nem olyan hatalmas, mint azt mostanában megszokhattuk.
A HD 7970 természetesen megveri a GTX 680-at, ám a különbség nem drasztikus a két versenyző között.
A réges-rég drivertámogatásukat vesztett Terascale alapú kártyák nem képesek játszható sebességgel futtatni a játékot a legalacsonyabb minőségi szinten sem.
A GTX 560 Ti még éppen csak elégséges eredményt hoz 720p felbontásban.
Sniper Elite 5
Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Rebellion Developments
Fejlesztő: Rebellion Developments
Mérési módszer: 3
Rég elmúltak már azok az idők, amikor a Sniper Elite sorozat fejlesztői beépített benchmarkkal kedveskedtek a tesztelőknek, így a negyedik után az ötödik epizódból is kimaradt ez a szolgáltatás.
A 3090 előnye annak ellenére viszonylag magas, hogy ez a játék nem alkalmaz sugárkövetést.
Az 5700 XT átlagos mértékben kap ki az RTX 2080-tól.
A Radeon VII lemaradása a Titan Xp mögött a megszokottnál alacsonyabb.
Nem szerepelt rosszul az RX 590 sem, hiszen kisebb vereséget szenvedett el a GTX 1070-től, mint az általában jellemző.
A GTX 980 megveri a Fury-t, de előnye nem vészesen magas.
A Titan Black veresége jól látható, de nem túlságosan vészes mértékű ebben a játékban.
A HD 7970 is jócskán legyőzi a GTX 680-at, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szintet élvezhetünk.
Stray
Műfaj: Kaland
Kiadó: Annapurna Interactive
Fejlesztő: BlueTwelve Studio
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2
Az utóbbi évek legaranyosabb játéka egyértelműen "a cicás játék"-ként is emlegetett Stray, melyben a címszereplő négylábú mellett kedves robotok történetébe is betekintést nyerhetünk.
A nem túl technikás grafika ezúttal az RTX 3090-nek kedvezett, de mindkét kártyával 100 FPS fölötti sebességet kapunk 4K felbontásban.
Az RX 5700 XT lemaradása az RTX 2080 mögött megfelel az előzetes várakozásoknak.
A Radeon VII jócsán kikapott a Titan Xp-től ebben a játékban.
Papírformának megfelelő eredménnyel zárult az RX 590 és a GTX 1070 csatája is.
A Fury és a GTX 980 viszonylag közel végzett egymáshoz.
Meglepően szoros a 290X és a Titan Black csatája is.
A HD 7970 is csak kis mértékű előnyre tud szert tenni a GTX 680 ellen.
A HD 6970 a szokásosnak mondható mértékű vereséget szenvedi a GTX 580-tól.
A két legkisebb DX11-es kártya egymáshoz nagyon közeli eredménnyel zárt, alacsony minőségi szinten még éppen játszható sebességet hozva.
Teardown
Műfaj: Sandbox
Kiadó: Tuxedo Labs
Fejlesztő: Tuxedo Labs
Mérési módszer: 4
Ötletes, voxel alapú nyílt világban való rombolásra összpontosító alkotás lett ez a játék, mely emellett kiváló fizikai modellezést is felvonultat.
Az RX 6950 XT megverte az RTX 3090-et ebben a tesztben, de mindkét kártyával bőven 100 FPS feletti sebességet kapunk 4K felbontásban.
A kisebbik RDNA alapú modell nem tudja megismételni nagytestvére sikerét, és a megszokottnál is nagyobb lemaradást szenvedi el az RTX 2080 mögött.
Tűrhetően szerepelt a Radeon VII, hiszen hátránya nem vészesen magas a Titan Xp mögött.
A megszokottnál kisebb a különbség a GTX 1070 és az RX 590 között is.
Kisebb meglepetésre a Fury megverte a GTX 980-at ebben a játékban.
A játék OpenGL és DX12 üzemmódokat támogat, és a Kepler alapú kártyákkal OpenGL-t enged csak kiválasztani, talán ennek is köszönhető a Titan Black hatalmas hátránya a 290X-szel szemben.
A kisebbik Kepler-GCN párosnál már mindkét kártya OpenGL-ben futott, ennek ellenére itt is hatalmas Radeon-fölénnyel találkozunk.
A Terascale alapú Radeonokon lefagyott a játék, de a GTX 580-nal is csak alacsony minőségi szinten kapunk játszható sebességet.
A GTX 560 Ti még éppen használható teljesítményt nyújt 720p felbontásban.
The Callisto Protocol
Műfaj: Horror
Kiadó: Krafton
Fejlesztő: Striking Distance Studios
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1
Ez a játék jó példa az általam ismeretlen címre, ami minden bizonnyal kimaradt volna a cikkből, ha nem rendelkezik beépített benchmarkkal. Ez a funkció tehát reklámnak sem utolsó, még úgy se, hogy ezúttal nem sikerült túl jól megvalósítani. Van egy "Run benchmark" és egy "Test performance" menüpont, melyek ránézésre ugyanazt a jelenetet futtatják, de drasztikus sebesség különbséggel, így az utóbbi eredménye szerepel a grafikonokon. Emellett a játéknak lenne DX11 módja is, de az állandóan lefagyott, így csak DX12-ben tudtam méréseket futtatni. Az upscalerek természetesen ez esetben is ki voltak kapcsolva.
Raytracing alkalmazása mellett a 6950 XT lemaradása törvényszerű, ám annak mértéke ezúttal kisebb a megszokottnál.
Jól szerepelt a kisebbik RDNA alapú modell is, hiszen nem túl nagy mértékben kapott ki az RTX 2080-tól.
A Radeon VII ezúttal sem tudta megverni a Titan Xp-t, ám hátránya nem drasztikus mértékű.
Az RX 590 is a megszokottnál jóval közelebb került a GTX 1070-hez.
A Fury le tudta győzni a GTX 980-at, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szinten fut jól a játék.
A Kepler alapú GeForce-okkal nem indult el a program, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.
Még a HD 7970-nel is játszható sebességet kapunk közepes grafikai részletesség mellett.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!