GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2022 játékai - III.

Saints Row

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Volition
Mérési módszer: 2

A kissé bugyuta Saints Row szériát 2022-ben rebootolták egy utótag nélküli epizód keretében, és a korábbiaknál jóval fejlettebb grafikus motort kapott.

RTAO (Ray Traced Ambient Occlusion) alkalmazása mellett a 6950 XT jócskán kikap az RTX 3090-től 4K felbontásban.

Az 5700 XT és a 2080 párharca papírformának megfelelő ereményt hoz.

A Radon VII is nagyfokú lemaradást szed össze a Titan Xp mögött.

Nincs meglepetés a GTX 1070 és az RX 590 versenyében sem.

A Fury lemarad a GTX 980 mögött ebben a játékban.

Ezúttal a 290X is jobban futott DX11-ben, így mindkét kártyát ilyen üzemmódban mértem le. A Radeon előnye ennek megfelelően nem olyan hatalmas, mint azt mostanában megszokhattuk.

A HD 7970 természetesen megveri a GTX 680-at, ám a különbség nem drasztikus a két versenyző között.

A réges-rég drivertámogatásukat vesztett Terascale alapú kártyák nem képesek játszható sebességgel futtatni a játékot a legalacsonyabb minőségi szinten sem.

A GTX 560 Ti még éppen csak elégséges eredményt hoz 720p felbontásban.

Sniper Elite 5

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Rebellion Developments
Fejlesztő: Rebellion Developments
Mérési módszer: 3

Rég elmúltak már azok az idők, amikor a Sniper Elite sorozat fejlesztői beépített benchmarkkal kedveskedtek a tesztelőknek, így a negyedik után az ötödik epizódból is kimaradt ez a szolgáltatás.

A 3090 előnye annak ellenére viszonylag magas, hogy ez a játék nem alkalmaz sugárkövetést.

Az 5700 XT átlagos mértékben kap ki az RTX 2080-tól.

A Radeon VII lemaradása a Titan Xp mögött a megszokottnál alacsonyabb.

Nem szerepelt rosszul az RX 590 sem, hiszen kisebb vereséget szenvedett el a GTX 1070-től, mint az általában jellemző.

A GTX 980 megveri a Fury-t, de előnye nem vészesen magas.

A Titan Black veresége jól látható, de nem túlságosan vészes mértékű ebben a játékban.

A HD 7970 is jócskán legyőzi a GTX 680-at, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szintet élvezhetünk.

Stray

Műfaj: Kaland
Kiadó: Annapurna Interactive
Fejlesztő: BlueTwelve Studio
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2

Az utóbbi évek legaranyosabb játéka egyértelműen "a cicás játék"-ként is emlegetett Stray, melyben a címszereplő négylábú mellett kedves robotok történetébe is betekintést nyerhetünk.

A nem túl technikás grafika ezúttal az RTX 3090-nek kedvezett, de mindkét kártyával 100 FPS fölötti sebességet kapunk 4K felbontásban.

Az RX 5700 XT lemaradása az RTX 2080 mögött megfelel az előzetes várakozásoknak.

A Radeon VII jócsán kikapott a Titan Xp-től ebben a játékban.

Papírformának megfelelő eredménnyel zárult az RX 590 és a GTX 1070 csatája is.

A Fury és a GTX 980 viszonylag közel végzett egymáshoz.

Meglepően szoros a 290X és a Titan Black csatája is.

A HD 7970 is csak kis mértékű előnyre tud szert tenni a GTX 680 ellen.

A HD 6970 a szokásosnak mondható mértékű vereséget szenvedi a GTX 580-tól.

A két legkisebb DX11-es kártya egymáshoz nagyon közeli eredménnyel zárt, alacsony minőségi szinten még éppen játszható sebességet hozva.

Teardown

Műfaj: Sandbox
Kiadó: Tuxedo Labs
Fejlesztő: Tuxedo Labs
Mérési módszer: 4

Ötletes, voxel alapú nyílt világban való rombolásra összpontosító alkotás lett ez a játék, mely emellett kiváló fizikai modellezést is felvonultat.

Az RX 6950 XT megverte az RTX 3090-et ebben a tesztben, de mindkét kártyával bőven 100 FPS feletti sebességet kapunk 4K felbontásban.

A kisebbik RDNA alapú modell nem tudja megismételni nagytestvére sikerét, és a megszokottnál is nagyobb lemaradást szenvedi el az RTX 2080 mögött.

Tűrhetően szerepelt a Radeon VII, hiszen hátránya nem vészesen magas a Titan Xp mögött.

A megszokottnál kisebb a különbség a GTX 1070 és az RX 590 között is.

Kisebb meglepetésre a Fury megverte a GTX 980-at ebben a játékban.

A játék OpenGL és DX12 üzemmódokat támogat, és a Kepler alapú kártyákkal OpenGL-t enged csak kiválasztani, talán ennek is köszönhető a Titan Black hatalmas hátránya a 290X-szel szemben.

A kisebbik Kepler-GCN párosnál már mindkét kártya OpenGL-ben futott, ennek ellenére itt is hatalmas Radeon-fölénnyel találkozunk.

A Terascale alapú Radeonokon lefagyott a játék, de a GTX 580-nal is csak alacsony minőségi szinten kapunk játszható sebességet.

A GTX 560 Ti még éppen használható teljesítményt nyújt 720p felbontásban.

The Callisto Protocol

Műfaj: Horror
Kiadó: Krafton
Fejlesztő: Striking Distance Studios
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1

Ez a játék jó példa az általam ismeretlen címre, ami minden bizonnyal kimaradt volna a cikkből, ha nem rendelkezik beépített benchmarkkal. Ez a funkció tehát reklámnak sem utolsó, még úgy se, hogy ezúttal nem sikerült túl jól megvalósítani. Van egy "Run benchmark" és egy "Test performance" menüpont, melyek ránézésre ugyanazt a jelenetet futtatják, de drasztikus sebesség különbséggel, így az utóbbi eredménye szerepel a grafikonokon. Emellett a játéknak lenne DX11 módja is, de az állandóan lefagyott, így csak DX12-ben tudtam méréseket futtatni. Az upscalerek természetesen ez esetben is ki voltak kapcsolva.

Raytracing alkalmazása mellett a 6950 XT lemaradása törvényszerű, ám annak mértéke ezúttal kisebb a megszokottnál.

Jól szerepelt a kisebbik RDNA alapú modell is, hiszen nem túl nagy mértékben kapott ki az RTX 2080-tól.

A Radeon VII ezúttal sem tudta megverni a Titan Xp-t, ám hátránya nem drasztikus mértékű.

Az RX 590 is a megszokottnál jóval közelebb került a GTX 1070-hez.

A Fury le tudta győzni a GTX 980-at, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szinten fut jól a játék.

A Kepler alapú GeForce-okkal nem indult el a program, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

Még a HD 7970-nel is játszható sebességet kapunk közepes grafikai részletesség mellett.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Előzmények