GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2022 játékai - II.

God of War

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Santa Monica Studio
Mérési módszer: 4

A háború istene 6 évvel a PS4-es megjelenése után tette tiszteletét PC-n, látványos grafikát felvonultatva.

A két legerősebb GPU fej-fej mellett halad ebben a tesztben, hiszen Raytracing alapú effektekkel nem szolgál a játék.

Az 5700 XT a megszokottnál közelebb kerül az RTX 2080-hoz WQHD felbontás mellett.

A nagy Vega lemaradása átlagos mértékű a nagy Pascal mögött.

A GTX 1070 és az RX 590 küzdelme is papírformaszerű eredményt hoz.

A Vegához hasonlóan nem a Fury is kikap a GTX 980-tól ebben a játékban.

A játék szofisztikáltan közli, hogy D3D feature level 11_1 kell neki, ezáltal a Kepler alapú GPU-k az ő szája ízének nem felelnek meg. A 290X-szel ellenben még magas minőségi szinten is játszható sebességgel fut.

Még a HD 7970-nel is lehetőségünk lesz közepes minőségű grafika mellett játszani.

Grid Legends

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Codemasters
Engine: Ego Engine 4.0
Mérési módszer: 2

A mindig minőségi autós tartalmakat szolgáltató Codemasters fejlesztőstudió az Electronic Arts fennhatósága alá került, ennek minden sajnálatos hozományával együtt (pl. kötelező az EA launcher és EA account használata). Emiatt a Grid széria aktuális epizódja a megszokottnál több bosszúságot okoz, és ezt leszámítva is meglehetősen átlagos minőségű alkotás lett, ami nem igazán fogott meg engem.

Az RX 6950 XT ezúttal legyőzi a 3090-et, de mindkét versenyzővel 100 FPS feletti sebességet kapunk 4K felbontásban.

Az 5700 XT is a szokottnál jóval közelebb kerül a 2080-hoz ebben a tesztben, vagyis az RDNA architektúrára épülő Radeonok kifejezetten kedvelik ezt a játékot.

A Radeon VII már nem képes megismételni modernebb testvérei sikerét, és jócskán kikap a Titan Xp-től.

Kiválóan szerepel ellenben az RX 590, mely fej-fej mellett képes haladni a GTX 1070-nel, amire csak igazán ritka alkalmakkor van példa.

A kis Fury ezúttal legyőzte a GTX 980-at, igaz, minimális előnyre volt csak képes szert tenni.

A Kepler alapú kártyákkal a driverre panaszkodik a játék, és közepesnél nagyobb minőségi szinten lefagy, de ezen a minőségi szinten sem jeleníti meg a füst effektet. A hiányosan renderelt grafika ellenére a Titan Black jócskán kikap a 290X-től.

A GTX 680 és a HD 7970 szinte pontosan megegyező eredménnyel zárt, de a képminőség itt is a Radeonon volt jobb.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Insomniac Games
Mérési módszer: 4

A Pókember franchise-ra épülő játékok sora idén egy újabb epizóddal bővült.

Raytracing alkalmazása mellett az RX 6950 XT ezúttal sem képes labdába rúgni az RTX 3090 ellen.

Ezúttal a kisebbik RDNA alapú típus is az átlagosnak mondható lemaradást szedi össze zöld riválisa mögött.

Nem vészes a Radeon VII hátránya ebben a játékban, de megelőzni nem képes a Titan Xp-t.

Papírformaszerű eredményt láthatunk a GTX 1070 és az RX 590 csatájában.

A játék ellenérzéseit fejezi ki induláskor a Fury driverével kapcsolatban, ennek ellenére a lemaradása nem vészesen magas a GTX 980 mögött.

Ennél a párosnál már mindkét káryta esetén a driverre panaszkodik a játék, de a sebességük egymáshoz képest szokatlanul hasonlóan alakul.

A GTX 680 és a HD 7970 is nagyon közel végzett egymáshoz, de ezekkel a kártyákkal már csak a legalacsonyabb minőségi szinten kapunk játszható sebességet.

Need for Speed Unbound

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Criterion Games
Engine: Frostbite
Mérési módszer: 2

Ez a játék a Need for Speed sorozat mélypontja és megcsúfolása a nevetséges rajzfilmszerű grafikai effektjeivel, de mégsem emiatt lett a cikk legvisszataszítóbb játéka számomra, hanem amiatt a végtelenül undorító policy miatt, hogy 24 órán belül maximum 3 db kártyával engedi elindítani a játékot! Nem viccelek, a negyediknél beszól, hogy túl sok "konfiguráción" lett elindítva a program. Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy a "konfiguráció" fogalmát értelmesebb fejlesztők az alaplap-CPU pároshoz kötik, és nem a GPU-hoz, és talán mondanom sem kell, hogy mennyire megnehezíti ez a korlátozás a tesztelést (amellett, hogy teljesen indokolatlannak és jogatlannak is érzem, hogy a legális formában, csak a cikk kedvéért megvásárolt játékot ne futtathassam ugyanabban a gépben annyi kártyán, amennyin csak akarom).

4K felbontásban az RTX 3090 nyerte a tesztet, természetesen a felbontás-felskálázó algoritmusok ezúttal is ki voltak kapcsolva.

Dicséretet érdemel az 5700 XT, hiszen meglehetősen közel kerül az RTX 2080-hoz.

Jól szerepel a Radeon VII is, és ezúttal ha kis mértékben is, de legyőzi a Titan Xp-t.

Nagyobb testvérei sikerét nem tudja tovább vinni az RX 590, és az átlagosnak mondható mértékű lemaradást szedi össze a GTX 1070 mögött.

Nem szerepel jól a Fury sem, és jócskán kikap a GTX 980-tól.

Kepler alapú GPU-val, valamint a HD 7970-nel a driverre panaszklodva nem indult a játék, de a 290X-szel még játszható sebességet kapunk magas minőségi szinten is.

PC Building Simulator 2

Műfaj: PC szerelő szimulátor
Kiadó: Epic Games
Fejlesztő: Spiral House
Engine: Unity
Mérési módszer: 3

A számítógépek szerelésével foglalkozó szimulátor ebben az évben folytatást kapott, ám a nem túl érdekes újítások, valamint az a tény, hogy Steam-en nem kapható, számomra nem tették kívánatossá ezt a játékot.

A legerősebb kártyákkal 4K felbontás mellett még élsimítást is alkalmazhatunk, és az RTX 3090-nel lesz esélyünk nagyobb sebességet elérni.

Az 5700 XT lemaradása a 2080-as mögött átlagosnak mondható.

Jól szerepelt a Radeon VII, és ismét legyőzte a Titan Xp-t.

Az RX 590 is a szokásosnál jóval kisebb mértékben kap ki a GTX 1070-től.

A Fury megveri a GTX 980-at, amire mostanság ritkán akad példa.

Az eddigi jó Radeon-eredményeket látva, a 290X nagyfokú előnyén már nem lepődhetünk meg.

Ami ennél furcsább, hogy a HD 7970 nem volt számottevő mértékben gyorsabb a GTX 680-nál.

Az elavult DX11-es modellek csatájában a Terascale alapú HD 6970 ezúttal a megszokottnál jobban szerepelt.

A HD 5870 már nem képes megismételni nagyopbb testvére sikerét, és jócskán kikap a GTX 560 Ti-tól a legalacsonyabb minőségi szinten.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények