GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2017 játékai - II.

Final Fantasy XIV: Stormblood

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix
Mérési módszer: 1

A Final Fantasy XIV aktuális kiegészítője jó szokás szerint különálló benchmark tool-t kapott. A program nem közöl végső FPS értéket, csak egy pontszámot kapunk, így ez az érték szerepel a grafikonokon.

A Titan Xp magabiztos előnyre tesz szert a Radeon VII-tel szemben.

Ezúttal az RX 590 lemaradása is magasabb az idén megszokottnál.

A Fury kis mértékben meg tudta előzni a GTX 980-at, de a két kártya szinte fej-fej mellett végzett.

A 290X nem túl magas, de azért jól érzékelhető előnnyel verte a Titan Black-et.

Érdekes módon a HD 7970 nem tudott szert tenni túl nagy előnyre a GTX 680-nal szemben.

A HD 6970 lemaradása a megszokottnál alacsonyabb a GTX 580 mögött.

A HD 5870 jelentős vereséget mért a GTX 560 Ti-ra. Régebbi kártyákon nem indul a játék, bár elvileg volt még DX9 supportja, ami csak a későbbi Shadowbringers epizódben szűnt meg, de a benchmark tool csak DX11-ben fut.

For Honor

Műfaj: Akció
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft
Engine: AnvilNext 2.0
Mérési módszer: 1

Beépített benchmarkjának köszönheti ez a játék, hogy szerepel a cikkben, mert egyébként semmit nem tudok róla.

A Pascal alapú nagy Titan az eddig megszokottnak megfelelő előnyt építi ki a Radeon VII előtt.

Az RX 590 is a szokásos lemaradásban van a GTX 1070 mögött.

A Fury és a GTX 980 párharca a Radeon győzelmét hozta, hajszálnyi előny mellett.

A 290X ismét megveri a Titan Black-et, de előnye ezúttal minimális.

A HD 7970 és a GTX 680 szinte pontosan megegyező eredménnyel zárta a tesztet.

Érdekes módon, annak ellenére, hogy viszonylag modern játékról van szó, a HD 6970 lemaradása nem vészesen magas a GTX 580 mögött.

A HD 5870 meg tudta verni a GTX 560 Ti-t, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szint volt elérhető.

Forza Motorsport 7

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Microsoft Studios
Fejlesztő: Turn 10 Studios
Mérési módszer: 1

Idén folytatódott a korábban XBOX-exkluzív Forza játékok kiadása PC-re, ezúttal a Motorsport széria hetedik részével, melyet személy szeint nem igazán kedveltem kusza menürendszere és átalakított karriermódja miatt.

A Titan Xp ismét győzelmet arat a Radeon VII fölött 4K felbontás és 4x-es élsimítás mellett.

A GTX 1070 előnye az RX 590-hez viszonyítva kisebb a megszokottnál.

A GTX 980 ezúttal magabiztosan veri a kis Fury-t.

DX12 alapú játékról lévén szó, nem meglepő a 290X fölénye, de hozzá kel tenni, hogy fura pöttyök formájában jelentkező képhibákat produkált (csakúgy, mint a HD 7970), de ezek jellemzően csak a menüben voltak megfigyelhetőek, verseny közben nem jelentkeztek.

A HD 7970 kimagasló előnnyel veri a GTX 680-at, de még utóbbi kártyával is maximális részletesség mellett játszhatunk Full HD felbontásban.

Mass Effect: Andromeda

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: BioWare
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 2

A Mass Effect széria ktuális epizódja népszerűsége folytán szerepel a cikkben.

A Titan Xp előnye ezúttal magasabb a megszokottnál.

A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A GTX 980 jelentős előnyre tesz szert a Fury-val szemben, vagyis ez a játék az NVIDIA kártyáit kedveli jobban.

A 290X és a Titan Black tized FPS-re azonos eredménnyel zárta a tesztet.

A GTX 680 már nem tud előnyt kovácsolni a játék NVIDIA-favorizáló jellegéből, és csúnyán kikap a HD 7970-től.

A Fermi-Terascale párosokat csak alacsony grafikai részletességgel tudtam lemérni, ugyanis Medium-on crashelt a Radeon drivere. Az erősorrend a megszokott képet mutatja.

A legkisebb DX11-es páros szinte azonos eredményt ért el.

Middle-Earth: Shadow of War

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: Monolith Productions
Engine: LithTech Firebird
Mérési módszer: 1

Ez a Gyűrűk ura könyvek és filmek univerzumában játszódó alkotás beépített benchmarkot is kapott. A minőségével mégsem voltam elégedett, mert nagyon CPU limites a játék, emellett elvileg "unlimited" framerate állásban is úgy tűnik, mint ha 60 FPS-re korlátozná a sebességet. Az Ultra quality sem ugyanúgy néz ki minden esetben, mert néhány dolgot lejjebb vesz kis memóriájú kártyán. Az eredményeket tehát ezen tények figyelembe vételével érdemes szemlélni.

A Titan Xp és a Radeon VII között a megszokottnál kisebb különbség mutatkozuk, gyanúm szerint az NVIDIA versenyzője framerate lock-ba futott.

Az RX 590 is szorosan a GTX 1070 nyakában liheg, de ezeknek a kártyáknak a 4K felbontás már erősen megterhelő volt.

A Fury szép nagy előnnyel verte a GTX 980-at, és vélhetőleg ő is belefutott a 60 FPS limitbe.

A 290X előnye is jelentős a Titan Black-kel szemben, de ezen jóval kevésbé lepődünk meg, mint az előző páros esetében.

Ami viszont meglepő lehet, hogy a HD 7970 csak kis mértékű előnyt tud felmutatni a GTX 680-nal szemben. Itt persze szerepet játszhat, hogy a játék sajátosan értelmezi az Ultra preset fogalmát kis memóriamennyiségű kártyák esetén

A drivertámogatásukat vesztett Terascale kártyák gyenge szereplése nem szokatlan, de a GTX 580 szépen futtatta a játékot.

A HD 5870-en lefagyott a program, így a GTX 560 Ti ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények