2004 játékai - III.
Half-Life 2
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Valve
Fejlesztő: Valve
Engine: Source
Mérési módszer: 2
A három kiemelkedő 2004-es FPS cím közül a Half-Life sorozat második része talán grafikailag egy árnyalatnyival alacsonyabb színvonalat képviselt, ám történet szempontjából messze a legjobb cím volt az évben.
Abból is látszik, hogy ez a játék kevésbé megterhelő a Doom 3-hoz, vagy a Far Cry-hoz képest, hogy Full HD-ban, maximális részletesség mellett is tökéletesen fut mindkét kártyán. Egy bevallottan ATI által támogatott címről lévén szó, talán meglepő lehet, hogy a Radeon nem képes számottevő előnyre szert tenni.
Hitman Contracts
Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: IO Interactive
Mérési módszer: 3
A lopakodós Hitman sorozat 2004-es epizódja a Contracts alcímet kapta, és a Hitman Codename 47 című rész remake-jének számít.
A két kártya teljesítménye nagyon hasonló ebben a játékban, mindössze 0,3 FPS az eltérés közöttük. Normál esetben ilyenkor valamiféle limitre gyanakodnék, ám v-sync egyértelműen nem lehet, engine-be épített limithez nem elég kerek az érték, és a processzorlimit lehetőségét is kizárhatjuk.
Medal of Honor: Pacific Assault
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: EA Games
Fejlesztő: EA Los Angeles
Engine: id Tech 3
Mérési módszer: 2
A Battlefield és a Call of Duty mellett a harmadik népszerű FPS-franchise a Medal of Honor, melynek 2004-es epizódja a Pacific Assault alcímet kapta.
Mindig gyanús, amikor ekkora különbséget látunk alapvetően hasonló teljesítményű kártyák között. Itt a GeForce gyomrát valami igencsak megfeküdte. Lehetséges, hogy a játék pár SM3.0 effektet is használ, amit a Radeon nem képes megjeleníteni, ám ennek nyomát nem láttam a beállítások között.
Need for Speed Underground 2
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Black Box
Mérési módszer: 2
Megoszlanak a vélemények arról, hogy a korábban kiemelkedő minőségű és népszerűségű Need for Speed sorozat zuhanórepülése mikor kezdődött el. Jómagam a legsötétebb (szó szerint és átvitt értelemben is) korszaknak az Underground részeket tartom, melyek sem minőségben, sem témájukat tekintve nem érhettek fel a korábbi epizódokhoz. Ennek ellenére sokan épp ezt az időszakot kedvelik a legjobban a franchise életéből. Bárhogy is legyen, annyit mindenképp kijelenthetünk: a második Underground epizód határozottan jobb minőségű lett, mint az első.
Pár rendhagyó játék után ismét az elvárható erőviszonyokat látjuk a két kártya között: a Radeon kis mértékben gyorsabb a GeForce-nál, de előnye nem drasztikus. Meglepő ugyanakkor, hogy a nem túl magas grafikai színvonal ellenére a sebesség egyik kártyával sem kiemelkedő.
Painkiller
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: DreamCatcher Interactive
Fejlesztő: People Can Fly
Mérési módszer: 3
Népszerű és szórakoztató FPS volt a maga korában a Painkiller, mely a taktikázás helyett az eszement hentelésre helyezte a hangsúlyt.
Mindkét kártyán tökéletesen fut a játék Full HD felbontásban, 4x-es élsimítás mellett. Az erőviszonyok a megszokott képet mutatják.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!