GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2011 - Évértékelő

Elérkeztünk a 2011-es év tesztjeinek végére, lássuk hát az évértékelőt! Ebben az évben nem köszönthettünk új versenyzőket, viszont más szempontból különleges ez az év: itt használtuk utoljára a Windows 7-es tesztrendszert.

2011-ről összességében elmondható, hogy játékfelhozatalt tekintve jobban sikerült az előzőnél, lényegében csak egy olyan cím akadt, amit utólag végiggondolva inkább kidobnék a cikkből, mert mérésre teljesen alkalmatlan volt. Ezt leszámítva több érdekes, és számomra kedves játék is megjelent ebben az évben, valamint az általános grafikai minőség is érezhetően javult az előző esztendőhöz képest.

A tesztek eredményeinek összegzéséhez a következő képletet használtam: minden kártyánál kiszámoltam, hogy az adott tesztben, az adott páros által elért legjobb eredményhez képest hány %-ot teljesítettek, majd ezeket az eredményeket összeadtam. Összesen 2000 pontot lehetett gyűjteni, abban az esetben, ha valamelyik kártya az összes tesztben az élen végez.

Fermi vs Terascale 3

Ebben az évben a GTX 580 egy minimálisan növelni tudta az előnyét a HD 6970-hez képest, de az eltérés nem számottevő. Természetesen, mivel továbbra is a legerősebb kártyák voltak az évben, ezért szinte minden játékot maximális részletesség mellett tudtak futtatni, WQHD felbontáson, és sokszor élsimítás alkalmazása mellett. Panaszra tehát egyik kártya tulajdonosának sem lehetett oka ekkoriban.

Fermi vs Terascale 2

Ezek a kártyák vannak technikai paramétereiket tekintve a legközelebb egymáshoz a cikkben szereplő kártyapárok közül, így nem meglepő, hogy idén is meglehetősen szoros köztük az állás, mely ezúttal is a GeForce győzelmét hozta. Ebben az évben is Full HD-ban mértem őket mindig, de ez néhány helyen már a nagyobbik párostól való differenciálás mellett teljesítmény szempontból is indokolt volt.

Tesla vs Terascale (3. iteráció)

Annak ellenére, hogy a HD 4890 néhány meglepetésszerű győzelmet bezsebelt, a GTX 285 jelentősen növelni tudta az előnyét összetettben, ami azt mutatja, hogy a DX10-es kártyákra való optimalizálás egyre inkább háttérbe szorult az AMD drivereiben. Mivel a Terascale architektúra felépítéséből fakadóan nagymértékben támaszkodik a software-es segítségre, ezért ez a tendencia a jövőben vélhetőleg tovább fog folytatódni.

Tesla vs Terascale (1-2. iteráció)

A 9800 GTX az idén is megnyerte az összes tesztet, és bár a HD 3870 összetettben egészen minimálisan csökkenteni tudta a lemaradását az előző évhez képest, ez inkább csak annak köszönhető, hogy 2011-ben már az 512 MB memória limitáló hatása is egyre jobban rányomta a bélyegét ezeknek a kártyáknak a teljesítményre, és sok esetben közepes, vagy akár alacsony részletességi szintre volt szükség a játszható eredmény eléréséhez.

Curie vs Ultra-Threaded SE

2011-ben már 5 db olyan játék is akadt, ami DX9-es kártyával egyáltalán nem indult el, de amelyik címet sikerült működésre bírni, ott is komoly minőségbeli kompromisszumokra volt szükség az élvezhető futáshoz, és nem egyszer a felbontást is 720p-re kellett csökkenteni. Az X1900 XT előnye továbbra is drasztikus, annak ellenére, hogy volt 1 db olyan játék is, ami nem indult el vele, míg a 7900 GTX-szel igen.

Curie vs R400

Idén már csak 1 db olyan játék volt, ami hajlandó volt elindulni az X850 Pro-val, és bár azt a tesztet annak rendje és módja szerint fölényesen nyerte, összetettbeli lemaradása mégis hatalmas lett. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a 6800 GS ajánlható lenne a 2011-es játékokhoz, pusztán csak arról van szó, hogy néhány játék azért még elindult vele, a létező legalacsonyabb minőségi szinten.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Gamer vagy irodai monitor? Ezek a fő különbségek

PR A monitor kiválasztása nem csupán a méretbeli különbségekről szól – sokkal inkább a felhasználási cél dönti el, hogy milyen típusú kijelzőre van szükségünk.

Előzmények