Hirdetés

GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2006 játékai - I.

Battlefield 2142

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Mérési módszer: 3

A Battlefield sorozat aktuális epizódja a jövőbe kalauzol minket, egyfajta Sci-Fi FPS-ként funkcionálva.

2006-ban már igazán illett volna támogatni a widescreen felbontásokat, ám ez a játék nem teszi, így 1600x1200-ban, természetesen maximális részletesség és 4x-es élsimítás mellett lettek lemérve az első DX10-es kártyák, melyek közül a GeForce vezet drasztikus előnnyel, ami csak azért nem lett még ennél is nagyobb, mert a játék 100 FPS-re lockol.

Az erősebbik DX9-es párossal szintén maradhatott a felbontás 1600x1200-on, és még 4x-es élsimítással is játszható sebességet kaptunk. Ezúttal a Radeon bizonyult kis mértékben erősebbnek.

A kis kártyákkal kénytelen voltam visszavenni a felbontást 1024x768-ra, ugyanis a játék annyira 4:3-as képarány függő, hogy az egyébként ekkoriban különösen elterjedt 5:4-es (1280x1024) felbontást sem támogatja. Az alacsony felbontás miatt viszont a 4x-es élsimítást itt is be lehetett kapcsolni. Ismét a Radeon kártya meggyőző fölényét láthatjuk.

Company of Heroes

Műfaj: Real-time stratégia
Kiadó: THQ
Fejlesztő: Relic Entertainment
Engine: Essence Engine
Mérési módszer: 1

Ennek a népszerű stratégiai franchise-nak már az első része is kínált beépített benchmarkot, így többszörösen is indokolt volt, hogy helyet kapjon a cikkben.

Azon ritka esetek egyikét láthatjuk ebből az évből, amikor a HD 3870 le tudta győzni a 9800 GTX-et. Erre a játékra egyébként is a Radeon kártyák megszokottnál magasabb fölénye jellemző, ám ez az eredmény így is meglepetést jelentett. Ennek ellenére kijelenthető, hogy mindkét kártya megszenved a játékkal Full HD felbontás, és 4x-es élsimítás mellett.

Az erősebb DX9-es duó esetén is nagymértékű Radeon fölény mutatkozik. Itt már az élsimításról le kellett mondani, és a 7900 GTX-szel még így is éppen csak játszható sebességek kapunk Full HD felbontásban.

A kis DX9-es kártyáknál már a grafika színvonalát is alacsony szintre kellett állítani az értékelhető eredményekhez. Ezúttal is a Radeon vezet, ám előnye kisebb mértékű, mint a két erősebb kártyapár esetén volt tapasztalható.

Condemned: Criminal Origins

Műfaj: First-person akció/horror
Kiadó: Sega
Fejlesztő: Monolith Productions
Engine: LithTech Jupiter EX
Mérési módszer: 2

Ez az általam nem ismert alkotás meglepően magas gépigénnyel rendelkezik.

Full HD felbontásban, maximális részletesség mellett a 9800 GTX drasztikus előnyét tapasztalhatjuk. Nem egyedi eset ez ebben az évben, ami jól mutatja, hogy amelyik játéknál elmulasztották a driver szintű optimalizálást az AMD mérnökei, ott a Terascale architektúra csúfosan leszerepel.

A DX9-es kártyákkal már csak közepes grafikai szintet célozhatunk meg. A versenyt ezúttal is az X1900 XT nyeri, ám előnye a megszokottnál kisebb.

A grafika minősége mellett a felbontást is jócskán csökkentenünk kell ahhoz, hogy a 256 MB-os kártyapárral élvezhető sebességet kapjunk. Az X850 Pro előnye számottevő a 6800 GS-sel szemben.

Flatout 2

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Empire Interactive
Fejlesztő: Bugbear Entertainment
Mérési módszer: 2

Az első Flatout kiemelkedő népszerűségét látva nem volt kérdéses, hogy érkezni fog a folytatás. Ezúttal sajnos a látványvilágot a fizikai szimuláció kárára fejlesztették, így kevésbé élethű, arcade-osabb jellegű játék született, de aki a látványos rombolásban leli kedvét, az ezúttal sem fog csalódni.

A játék sajnos (az első részhez hasonlóan) 60 FPS-re lockol, ami sok korabeli programra jellemző volt. Ezt az eredményt a 9800 GTX el is érte Full HD felbontás, és 4x-es élsimítás mellett is, míg a HD 3870 nagyjából a felére volt csak képes ennek a sebességnek.

Az erősebb DX9-es kártyák között is a GeForce futott bele a 60 FPS-es lockba, ám ezúttal a Radeon is szorosan a nyomában lohol.

A kis DX9-es kártyáknál már nem merül fel az a veszély, hogy mesterséges limitbe ütköznek a maximális beállítások mellett, hiszen éppen csak játszható sebességet képesek produkálni. Ezúttal a Radeon bizonyult gyorsabbnak, ám előnye megszokottnál kisebb.

Flight Simulator X

Műfaj: Repülőgép szimulátor
Kiadó: Microsoft Game Studios
Fejlesztő: Aces Game Studio
Mérési módszer: 2

A Microsoft népszerű repülőgép-szimulátorának aktuális kiadása látványos grafikát kínál, bár szokatlan menürendszere nem nyerte el a tetszésemet.

Annak ellenére, hogy a renderelt frame-ek számát "unlimited" módba állítottam, a program 60 FPS-en lockolja a sebességet. Természetesen ilyen esetekben mindig driverből is tiltom a v-syncet, ám az FSX-et ez sem hatotta meg. A 9800 GTX annak rendje és módja szerint bele is fut a mesterséges limitbe, ám a 3870 ismét csak alig több, mint fele ekkora tempóra képes.

A 60 FPS-es limitet a 7900 GTX is majdnem eléri, ám meglepő módon az X1900 XT drasztikus lemaradással képes csak követni ellenfelét. A Radeon kártyák driverét nem igazán optimalizálták erre a játékra.

A kisebb DX9-es duó esetében az élsimításról már le kell mondanunk, ám játszható sebességet kapunk Full HD-ban, a legmagasabb grafikai színvonal mellett is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Előzmények