GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2009 játékai - I.

Arma 2

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bohemia Interactive
Fejlesztő: Bohemia Interactive
Engine: Real Virtuality 3
Mérési módszer: 2

2009-ben jelent meg az Arma névre hallgató, cseh fejlesztésű taktikai FPS sorozat második epizódja.

WQHD felbontáson és a legmagadabb minőségi szinten a legerősebb kártyákat is erősen próbára teszi a játék. A Fermi architektúra kis mértékű előnyt képes felmutatni a Terascale 2-höz képest.

Az erősebbik DX10-es duóval Full HD felbontáson, High beállítások mellett játszhatunk. A köztük lévő különbség nem vészesen magas.

Közepes minőségi szinten csak a 9800 GTX-szel kapunk játszható eredményt, a HD 3870-nek további minőségcsökkentéstre lett volna szüksége.

A DX9-es kártyák közül csak az erősebbik párossal láttam értelmét a próbálkozásnak, hiszen már ezekkel a kártyákkal is a legalacsonyabb részletességi szintet, és 720p-s felbontást kellett alkalmazni. Modern grafikájú játékról lévén szó, nem meglepő az X1900 XT előnye.

Assassin's Creed II

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Anvil
Mérési módszer: 2

A népszerű Assassin's Creed sorozat második epizódja két évvel az előd bemutatása után jelentkezett.

A legerősebb kártyákkal természetes, hogy WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett is tökéletesen fut a játék. A kiegyenlített küzdelmet ezúttal a Radeon nyeri.

Az erősebb DX10-es kártyák között számottevő fölénnyel vezet a HD 4890, vagyis az AMD driverét erre a játékra kifejezetten jól sikerült optimalizálni.

A HD 3870 ugyan nem képes megelőzni a 9800 GTX-et, ám számára már az is hatalmas eredménynek számít, hogy közvetlenül a nyomában lohol.

Az eddigi Radeon-eredményeket, nameg az általános tendenciákat látva, nem csodálkozunk azon, hogy az X1900 XT felmossa a padlót a 7900 GTX-szel. Utóbbi kártyával még a legalacsonyabb minőségi szinten sem kapunk tökéletesen játszható sebsséget.

Batman: Arkham Asylum

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Rocksteady Studios
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

A Batman képregények és mozifilmek népszerűségét látva érthető, hogy videojátékok is készültek a téma feldolgozásából, ami ugyan tőlem távol áll, de sokak számára érdekes lehet. A játék érdekes módon nem 60, hanem 62 FPS-re locokja a sebességet alapértelmezés szerint, a limit kiiktatásához pedig a config file kézi módosítása szükséges.

A friss DX11-es duó küzdelmét ezúttal a Radeon nyerte, méghozzá számottevő fölényt felmutatva.

DX10 fronton a GTX 285 nyerte a csatát, de a HD 4890 lemaradása sem vészes.

A HD 3870 rendesen kikap a 9800 GTX-től, annak ellenére, hogy ezúttal a számára általában achilles-saroknak számító élsimítást is kikapcsoltam.

Az erősebbik DX9-es párossal a közepes minőségi szintre lőhetünk, a 7900 GTX esetében inkább kevesebb, mint több sikerrel.

Az X850 Pro-val nem indul el a játék, mert SM3.0 kompatibilis GPU-t igényel. A 6800GS-sel ellenben próbálkozhatunk, igaz, nem sok sikerrel: a legalacsonyabb minőségi szinten is elkeserítő eredményt kapunk.

Borderlands

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Gearbox Software
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 3

Egy újabb olyan játék, ami meglehetősen népszerű, ám számomra teljesen ismeretlen, mert abszolút nem esik az érdeklődési körömbe. A rajzilmszerű grafikájú Borderlands sorozat nyitó epizódja is 2009-ben érkezett. A fentebbi Batman játékhoz hasonlóan, itt is a config file kézi módosítása szükséges a furcsa 62 FPS-es framerate lock kiiktatásához.

A DX11-es páros harcából a Radeon kerül ki győztesen, WQHD felbontás és maximális részletesség mellett.

Úgy tűnik, a DX10-es Terascale kártyák driverét viszont nem sikerült optimalizálni erre a játékra, hiszen a HD 4890 csúnyán kikap a GTX 285-től.

Ahogy az előző eredmény láttán már várható volt, a HD 3870 lemaradása is drasztikus a 9800 GTX-hez képest.

Az erősebbik DX9-es párossal alacsony minőségi szinten még éppen csak játszható sebességet kapunk. A Radeon gyorsabb, de előnye ezúttal nem túl magas.

Az X850 Pro-n nem indult el a program, mert SM3.0 kompatibilis GPU-t igényel. A 6800 GS pedig ezúttal sem képes játszható sebességet produkálni a legalacsonyabb minőségi szinten sem.

Call of Duty: Modern Warfare 2

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Engine: IW 4.0
Mérési módszer: 2

Ebben az évben a Call of Duty széria ismét egy modern környezetben játszódó epizóddal jelentkezett. A játék nem összetévesztendő az azonos nevű, ám római II-es számot viselő alkotással.

A DX11-es kártyák küzdelme a HD 5870 kis arányú győzelmét hozta, de mindkét kártyával tökéletesen jól fut a játék WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett.

A HD 4890 eredményét is dicséret illeti, hiszen szorosan a GTX 285 nyomában halad. A teljesítmény itt is bőségesen elegendő mindkét kártya esetében.

Nagyobb testvérével ellentétben, a HD 3870 nem képes meglepetést okozni, és a megszokottnál nagyobb hátrányban követi csak a 9800 GTX-et.

A DX9-es kártyák küzdelmében most már abszolút nem meglepetés az X1900 XT győzelme, mely magas grafikai szinten is játszható sebességet volt képes produkálni, míg a 7900 GTX-szel a minőség további csökkentésére lenne szükség.

Az X850 Pro ezt a játékot sem képes elindítani az SM3.0 támogatás hiánya miatt, ellenben a 6800 GS-ez ezúttal a játszhatósági határhoz nagyon közeli eredményt kapunk a legalacsonyabb minőségi szinten.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények