GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2009 játékai - I.

Arma 2

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bohemia Interactive
Fejlesztő: Bohemia Interactive
Engine: Real Virtuality 3
Mérési módszer: 2

2009-ben jelent meg az Arma névre hallgató, cseh fejlesztésű taktikai FPS sorozat második epizódja.

WQHD felbontáson és a legmagadabb minőségi szinten a legerősebb kártyákat is erősen próbára teszi a játék. A Fermi architektúra kis mértékű előnyt képes felmutatni a Terascale 2-höz képest.

Az erősebbik DX10-es duóval Full HD felbontáson, High beállítások mellett játszhatunk. A köztük lévő különbség nem vészesen magas.

Közepes minőségi szinten csak a 9800 GTX-szel kapunk játszható eredményt, a HD 3870-nek további minőségcsökkentéstre lett volna szüksége.

A DX9-es kártyák közül csak az erősebbik párossal láttam értelmét a próbálkozásnak, hiszen már ezekkel a kártyákkal is a legalacsonyabb részletességi szintet, és 720p-s felbontást kellett alkalmazni. Modern grafikájú játékról lévén szó, nem meglepő az X1900 XT előnye.

Assassin's Creed II

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Anvil
Mérési módszer: 2

A népszerű Assassin's Creed sorozat második epizódja két évvel az előd bemutatása után jelentkezett.

A legerősebb kártyákkal természetes, hogy WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett is tökéletesen fut a játék. A kiegyenlített küzdelmet ezúttal a Radeon nyeri.

Az erősebb DX10-es kártyák között számottevő fölénnyel vezet a HD 4890, vagyis az AMD driverét erre a játékra kifejezetten jól sikerült optimalizálni.

A HD 3870 ugyan nem képes megelőzni a 9800 GTX-et, ám számára már az is hatalmas eredménynek számít, hogy közvetlenül a nyomában lohol.

Az eddigi Radeon-eredményeket, nameg az általános tendenciákat látva, nem csodálkozunk azon, hogy az X1900 XT felmossa a padlót a 7900 GTX-szel. Utóbbi kártyával még a legalacsonyabb minőségi szinten sem kapunk tökéletesen játszható sebsséget.

Batman: Arkham Asylum

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Rocksteady Studios
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

A Batman képregények és mozifilmek népszerűségét látva érthető, hogy videojátékok is készültek a téma feldolgozásából, ami ugyan tőlem távol áll, de sokak számára érdekes lehet. A játék érdekes módon nem 60, hanem 62 FPS-re locokja a sebességet alapértelmezés szerint, a limit kiiktatásához pedig a config file kézi módosítása szükséges.

A friss DX11-es duó küzdelmét ezúttal a Radeon nyerte, méghozzá számottevő fölényt felmutatva.

DX10 fronton a GTX 285 nyerte a csatát, de a HD 4890 lemaradása sem vészes.

A HD 3870 rendesen kikap a 9800 GTX-től, annak ellenére, hogy ezúttal a számára általában achilles-saroknak számító élsimítást is kikapcsoltam.

Az erősebbik DX9-es párossal a közepes minőségi szintre lőhetünk, a 7900 GTX esetében inkább kevesebb, mint több sikerrel.

Az X850 Pro-val nem indul el a játék, mert SM3.0 kompatibilis GPU-t igényel. A 6800GS-sel ellenben próbálkozhatunk, igaz, nem sok sikerrel: a legalacsonyabb minőségi szinten is elkeserítő eredményt kapunk.

Borderlands

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Gearbox Software
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 3

Egy újabb olyan játék, ami meglehetősen népszerű, ám számomra teljesen ismeretlen, mert abszolút nem esik az érdeklődési körömbe. A rajzilmszerű grafikájú Borderlands sorozat nyitó epizódja is 2009-ben érkezett. A fentebbi Batman játékhoz hasonlóan, itt is a config file kézi módosítása szükséges a furcsa 62 FPS-es framerate lock kiiktatásához.

A DX11-es páros harcából a Radeon kerül ki győztesen, WQHD felbontás és maximális részletesség mellett.

Úgy tűnik, a DX10-es Terascale kártyák driverét viszont nem sikerült optimalizálni erre a játékra, hiszen a HD 4890 csúnyán kikap a GTX 285-től.

Ahogy az előző eredmény láttán már várható volt, a HD 3870 lemaradása is drasztikus a 9800 GTX-hez képest.

Az erősebbik DX9-es párossal alacsony minőségi szinten még éppen csak játszható sebességet kapunk. A Radeon gyorsabb, de előnye ezúttal nem túl magas.

Az X850 Pro-n nem indult el a program, mert SM3.0 kompatibilis GPU-t igényel. A 6800 GS pedig ezúttal sem képes játszható sebességet produkálni a legalacsonyabb minőségi szinten sem.

Call of Duty: Modern Warfare 2

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Engine: IW 4.0
Mérési módszer: 2

Ebben az évben a Call of Duty széria ismét egy modern környezetben játszódó epizóddal jelentkezett. A játék nem összetévesztendő az azonos nevű, ám római II-es számot viselő alkotással.

A DX11-es kártyák küzdelme a HD 5870 kis arányú győzelmét hozta, de mindkét kártyával tökéletesen jól fut a játék WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett.

A HD 4890 eredményét is dicséret illeti, hiszen szorosan a GTX 285 nyomában halad. A teljesítmény itt is bőségesen elegendő mindkét kártya esetében.

Nagyobb testvérével ellentétben, a HD 3870 nem képes meglepetést okozni, és a megszokottnál nagyobb hátrányban követi csak a 9800 GTX-et.

A DX9-es kártyák küzdelmében most már abszolút nem meglepetés az X1900 XT győzelme, mely magas grafikai szinten is játszható sebességet volt képes produkálni, míg a 7900 GTX-szel a minőség további csökkentésére lenne szükség.

Az X850 Pro ezt a játékot sem képes elindítani az SM3.0 támogatás hiánya miatt, ellenben a 6800 GS-ez ezúttal a játszhatósági határhoz nagyon közeli eredményt kapunk a legalacsonyabb minőségi szinten.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Előzmények