2007 játékai - I.
Assassin's Creed
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Scimitar
Mérési módszer: 3
A népszerű, és máig létező akciójáték-sorozat első epizódja ebben az évben jelent meg. A cikk későbbi részeiben még sokszor találkozunk majd a franchise tagjaival.
A 9800 GTX szépen futtatja a játékot Full HD-ban, maximális minőség mellett. A HD 3870-nel már nem ilyen jó a helyzet, és kicsit beletörik a foga ebbe a feladatba.
Az erősebb DX9-es párossal már csak alacsony grafikai beállításokra lesz esélyünk, de a Full HD felbontás maradhat. Nagyobb teljesítményt a Radeontól remélhetünk, de a különbség nem számottevő.
A játék futtatásához valószínűleg SM3.0-képes kártyára van szükség, ám ezt nem méltóztatik hibaüzenet formájában a tudtunkra adni, így az X850 Pro-val csak fekete képernyő fogad. Sok örömünk a 6800 GS teljesítményében sem lesz, hiszen a legalacsonyabb beállításokkal sem képes játszható sebességet produkálni.
Call of Duty 4: Modern Warfare
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Engine: IW 3.0
Mérési módszer: 2
A Modern Warfare alcímet viselő CoD epizódok nevezéktana kissé követhetetlen: léteznek arab és római számmal jelölt, valamint sorszámot egyáltalán nem kapott kiadások is, ezekkel a későbbiekben találkozni fogunk a cikkben. Mindenesetre az első alkalommal 2007-ben gyakorolhattuk a modern hadviselést, a CoD széria összetett számozás szerinti negyedik részében.
Full HD-ban, 4x-es élsimítás mellett a 3870 épp csak hogy játszható sebességet prudukál, ellenben a 9800 GTX csaknem háromszor ekkora teljesítményt mutat fel. Egy újabb játékot láthatunk tehát, amire nem sikerült optimalizálni a Terascale architektúra driverét.
Az erősebbik DX9-es duóval az élsimításról le kell mondanunk, ám ezt leszámítva maximális részletesség mellett is játszhatunk Full HD-ban. A Radeon számottevően erősebb a GeForce-nál.
Kétféleképpen viselkedhet egy SM3.0-alapú játék, ha a Radeon X850 Pro-val találkozik: vagy el sem indul, mint a fentebb látható Assassin's Creed, vagy pedig nem jeleníti meg az SM3.0 effekteket, és emiatt gyorsabban fut, de szegényesebb látványvilágot generál. A CoD 4 valószínűleg az utóbbi esetbe tartozik, aminek az R400-tulajok örülhetnek, viszont az eredményt sajnos torzítja kissé.
Call of Juarez
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Techland
Engine: Chrome Engine 3
Mérési módszer: 4
Ez a Western-FPS az első DX10-et támogató programok között volt, és egy meglehetősen szép és technikás benchmarkkal is rendelkezik, mellyel előző cikkeimben találkozhattak az olvasók. A méréshez most mégsem ezt használtam, mert a benchmark csak DX10-es kártyákon futtatható, így a hagyományos, játékmenet-beli sebességtesztet voltam kénytelen elvégezni.
A játék nem kérdez rá, hogy DX9 vagy DX10 módban fusson, és ilyen beállítási lehetőség sincs, így csak feltételezhetjük, hogy a DX10-es vasaknál kihasználja az extra képességeket. Azt gondolhatnánk, hogy ilyen modern környezetben a 3870 majd kicsit magára talál, ám sajnos nem ez a helyzet: ismét hatalmas verést kapott a 9800 GTX-től.
A DX9-es kártyákkal már csak közepes grafikai szintre van esélyünk, és még ez is túlságosan megterheli őket. A csatát a Radeon nyerte, de előnye nem számottevő.
A kisebbik DX9-es párossal csak a legalacsonyabb minőségi szintre van esélyünk, de itt szerencsére szépen játszható sebességet kapunk. Ismét Radeon-előnyt láthatunk, de a különbség ezúttal is minimális.
Clive Barker's Jericho
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: MercurySteam
Mérési módszer: 2
Ennek a horror-FPS játéknak meglehetősen látványos, ám megterhelő grafikája van.
A DX10-es kártyákkal játszható sebességet kapunk Full HD-ban, maximális beállítások mellett is, és ezúttal a 3870 hátránya sem olyan hatalmas, mint amit eddig láthattunk ebben az évben. Ne feledjük: nem feladata megverni a 9800 GTX-et, hiszen nem egy ligában versenyeznek, így ez a mértékű lemaradás nagyjából rendben lévőnek tekinthető.
A DX9-es kártyákat már igencsak megterheli ez a játék: csak 720p-ben, alacsony beállítások mellett kapunk értékelhető eredményt, és a 7900 GTX még így is épphogy csak játszható sebességet hoz. Ez volt az első játék a cikkben, amit a kisebb DX9-es kártyapáron már meg sem kíséreltem lemérni, hiszen ha el is indulna, akkor is használhatatlan sebességgel futna.
Colin McRae: Dirt
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Engine: Neon
Mérési módszer: 2
A 2007-ben tragikus körülmények között elhunyt ralilegenda nevét viseli a Codemasters játéka, mely egyúttal az arcade-osabb vonalat felvevő DIRT széria első része is.
A játék grafikája látványos, de megterhelő, és a 3870 foga bele is törik a Full HD-ban, maximális részletesség mellett történő futtatásba, pedig élsimítást még nem is kapcsoltunk. Ezzel szemben a 9800 GTX-en kielégítő sebességgel fut a program, a különbség drasztikus.
A DX9-es kártyák szenvednek a DIRT futtatásával, még közepes részletesség mellett sem kapunk jó eredményt. A két kártya közül a Radeonnal lenne nagyobb esélyünk játszható sebességet elérni a minőség vagy a felbontás további csökkentése árán.
A játék SM3.0 kompatibilis kártyát igényel, így az X850 Pro-val nem indul el, de a 6800GS szereplésében sem lesz sok örömünk, hiszen a legalacsonyabb minőségi szinten sem képes játszható sebességet produkálni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!