2017 játékai - I.
Assassin's Creed Origins
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: AnvilNext 2.0
Mérési módszer: 1
Egy év kihagyás után újra jelentkezett az Assassin's Creed széria, megújult grafikus motorral, és beépített benchmarkkal, ami innentől kezdve az összes epizódra jellemző lesz.
A Pascal alapú nagy Titan meg tudta verni a Radeon VII-t, de előnye nem vészesen magas. Természetesen ezekkel a kártyákkal 4K felbontásban is tökéletesen fut a játék.
Ezúttal az RX 590 lemaradása is kisebb a megszokottnál a GTX 1070 mögött, de ezekkel a típusokkal már csak WQHD felbontásban reménykedhetünk.
A GTX 980 megverte a Fury-t, méghozzá a páros többnyire meglehetősen szoros eredményeihez mérten viszonylag nagy különbséggel.
Érdekes, hogy a Kepler alapú nagy Titan is meg tudta előzni a 290X-et, pedig viszonylag modern grafikájú játékról lévén szó, az ellenkezője lett volna borítékolható.
Nagytestvére bravúrját a GTX 680 már nem tudja véghezvinni, és csúnyán kikap a HD 7970-től. Ezekkel a kártyákkal már a grafika minőségét is csökkenteni kellett.
A Terascale alapú Radeonoknak nagyon nem fekszik ez a játék, ami nem csoda, hiszen ekkoriban már 2 éve nem volt hozzájuk drivertámogatás. A Fermi alapú kártyák tulajdonosai sem lehettek maradéktalanul boldogok, hiszen fura árnyék villódzások jelentek meg a növényeken, ráadásul még a GTX 580 is csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontásban produkált játszható sebességet.
Ahogy az várhat volt, természetesen a kisebbik Fermi-Terascale párosnál is hasonló a helyzet, mint amit az előbb láthattunk, azzal a különbséggel, hogy itt már az NVIDIA versenyzőjével sem lesz maradéktalanul játszható a program.
Call of Duty: WWII
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Sledgehammer Games
Engine: Sledgehammer Games engine
Mérési módszer: 2
A Call of Duty széria aktuális epizódja a második világháborúba kalauzol el minket.
A Titan Xp ismét megelőzi a nagy Radeont, de ezúttal is tökéletes sebességet kapunk mindkét csúcskártyával 4K felbontásban.
Az RX 590 viszonylag közel tudott kerülni a GTX 1070 eredményéhez, de megelőznie természetesen nem sikerült. Ennek ellenére ez egy kiváló eredménynek számít a Polaris architektúra képviselőjétől.
A GTX 980 egy tyúklépésnyivel a Fury előtt végzett, ami a papírformának felel meg ezeknél a kártyáknál.
A 290X egészen kis mértékben ugyan, de meg tudta előzni a Titan Black-et.
Meglepetésre a kisebbik Kepler-GCN páros szinte pontosan ugyanolyan sebességet ért el, ami ezúttal az NVIDIA versenyzője számára tekinthető dicséretre méltó eredménynek.
A HD 6970-en nem futott vészesen rosszul a játék, annak ellenére, hogy induláskor a driver verziójára panaszkodott. A kisebbik Fermi-Terascale párossal viszont (alighanem az 1GB VRAM miatt) nem indult el a program.
Car Mechanic Simulator 2018
Műfaj: Autószerelő szimulátor
Kiadó: PlayWay S.A.
Fejlesztő: Red Dot Games
Engine: Unity
Mérési módszer: 1
A Car Mechanic Simulator sorozat kiváló 2015-ös kiadása után a 2017-ben megjelent (de 2018-nak hívott) epizód csak apróbb finomhangolásokat és tartalmi kiegészítéseket kínált, ellenben történt egy számunkra kifejezetten kedvező változtatás is: megjelent a beépített benchmark a játékban.
A Radeon VII ismét kikap a nagy Titan-tól 4K felbontásban.
Az RX 590 lemaradása ezúttal nagyobb az idei évben eddig látottaknál, de a nagy átlagot tekintve még mindig nem mondható vészesnek.
Kisebb meglepetésre, a Fury meg tudta előzni a GTX 980-at.
A 290X is megveri a Titan Black-et, de előnye nem túl nagy mértékű.
Ezúttal a HD 7970 sem tud szert tenni túl nagy előnyre, de azért magabiztosan veri a GTX 680-at.
A HD 6970 hátránya a megszokottnál kisebb a GTX 580 mögött, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szinten kaptunk élvezhető sebességet.
A GTX 560 Ti előnye a HD 5870-hez képest nem számottevő.
A DX10-es kártyákkal is elindul a játék, de csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és kis felbontásban. Ráadásul még ilyen beállítások mellett is furák a színek mindkét gyártó kártyáival, vagyis az élmény korántsem lesz tökéletes. Az eredmény viszont kifejezetten érdekes, ugyanis a HD 4890 hatalmas győzelmét figyelhetjük meg.
A kisebbik DX10-es párossal már nem kapunk játszható sebességet a legalacsonyabb beállítások mellett sem. A 9800 GTX itt győzni tudott, de előnye sokkal kisebb a megszokottnál.
Dirt 4
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Southam
Engine: Ego
Mérési módszer: 2
A Dirt széria idei képviselője a szokásoktól eltérően ezúttal nem kapott beépített benchmarkot.
A Titan Xp újabb győzelmet arat, de előnye ezúttal elhanyagolható mértékű a Radeon VII előtt.
Az RX 590 lemaradása is csekély mértékű a GTX 1070 mögött, vagyis a Radeon kártyáknak tetszik ez a játék.
A Fury hatalmas győzelmet arat a GTX 980 fölött, ami ritka jelenség ennek a duónak a párharcában.
Az eddigi Radeon-fölényt látva már meg sem lepődünk a 290X kiváló szereplésén, hiszen nagyon megverte a Kepler alapú Titan Black-et.
Érdekes, hogy a HD 7970 nem tud akkora előnyt kiépíteni, mint nagyobbik testvére, de így is megverte a GTX 680-at.
A Terascale alapú kártyákat derivertámogatás hiányában természetesen már nem menti meg a vereségtől a modernebb Radeonok előnye, de az eddigi tendenciákhoz képest viszonylag jól tartják magukat a Fermi alapú GeForce-okhoz képest.
A legkisebb DX11-es páros esetén is az NVIDIA versenyzője győzedelmeskedett, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes grafikai szinten fut jól a játék.
F1 2017
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1
Újabb év, újabb F1-es játék a Codemasters-től.
A Titan Xp a megszokottnak mondható előnnyel vezet a Radeon VII előtt.
Az RX 590 hátránya ezúttal a szokásosnál kisebb.
A GTX 980 meg tudta verni a Fury-t, de előnye egészen minimális.
A 290X és a Titan Black versenyében még az előző párosnál is kisebb különbség alakul ki, a Radeon javára.
A HD 7970 látványos, de nem hatalmas előnnyel veri a GTX 680-at.
A HD 6970 veresége ellenben megalázó, az F1-es játékok alatt valamiért nagyon szenved ez a kártya.
Érdekes viszont, hogy a HD 5870 csak egészen kis lemaradást szedett össze a GTX 560 Ti mögött, vagy másképp fogalmazva: itt már az NVIDIA versenyzője is szenvedett. Ennek ellenére közepes grafikai szinttel azért elfuttatták a játékot.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!