2007 - Évértékelő
Elérkeztünk a 2007-es év tesztjeinek végére, lássuk hát az évértékelőt! Ebben az évben nem mutatkozott be új GPU generáció, helyesebben szólva igazából itt jelentek meg a cikkben szereplő típusok, melyek az első és második DX10-es generációt összevonva képviselik.
2007-ről összességében elmondható, hogy játékfelhozatalt tekintve sokkal jobb év volt az előző kettőnél, így nem kényszerültem rá, hogy számomra érdektelen, vagy mérésre kevésbé alkalmas címekkel töltsem fel a listát. Hatalmas, pozitívum, hogy ebben az évben már minden játék támogatta a widescreen felbontásokat.
A tesztek eredményeinek összegzéséhez a következő képletet használtam: minden kártyánál kiszámoltam, hogy az adott tesztben, az adott páros által elért legjobb eredményhez képest hány %-ot teljesítettek, majd ezeket az eredményeket összeadtam. Összesen 2000 pontot lehetett gyűjteni, abban az esetben, ha valamelyik kártya az összes tesztben az élen végez.
Tesla vs Terascale (1-2. iteráció)

Az AMD nem lehet büszke az első Terascale architektúra szereplésére ebben az évben, hiszen annak ellenére, hogy elvétve már találkozhattunk DX10-et támogató játékokkal is, a 9800 GTX még kis mértékben növelni is tudta az előnyét a HD 3870-nel szemben, az előző évhez képest. Persze lehet védekezni azzal, hogy az RV670 nem csúcskategóriás GPU-nak lett tervezve, és a nagy felbontás használata élsimítás mellett nem igazán lenne elvárható tőle, de néhány esetben akkora belassulásokat lehetett tapasztalni vele, amit még ezzel sem lehet kimagyarázni.
Curie vs Ultra-Threaded SE

Annak ellenére, hogy DX10-et támogató játék még nem sok jelent meg ebben az évben (és ezek mindegyike rendelkezett természetesen DX9 móddal is), a legutolsó DX9-es GPU generációval mégis egyre több esetben kényszerültünk kompromisszumra a grafikai minőség tekintetében. Ez volt az első év, ahol kezdett megmutatkozni a Radeon X1000-es széria szokatlan felépítésének az előnye: az egyre shaderintenzívebb grafika miatt a több pixel shader egység jótékony hatása bizony az esetek többségében győzelemhez segítette az ATI versenyzőjét, az itt-ott problémás drivertámogatás ellenére is.
Curie vs R400

A gyengébbik DX9-es kártyapáros ebben az évben bizony már elkezdte mutatni a korát: sok esetben csak a leggyengébb grafikai színvonalon, kis felbontásban produkáltak élvezhető sebességet, sőt olyan játék is akadt, ami egyáltalán nem indult el velük. Emellett természetesen egyre több olyan cím is jelent meg, ami SM3.0 támogatást várt el, így az X850 Pro-n nem volt hajlandó futni. Ennek köszönhető ismét, hogy bár nyilvánvalóan erősebb kártya a 6800 GS-nél, az összetett versenyt technológiai fölénye miatt mégis az NVIDIA versenyzője nyerte.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



