GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2014 játékai - III.

Grid Autosport

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Engine: EGO Engine 3.0
Mérési módszer: 1

A Grid sorozat aktuális epizódja elődjéhez hasonlóan beépített benchmarkot kínál, így már korábbi cikkeimben is találkozhattak vele az olvasók.

A kis Fury-nak nem igazán feküdt ez a játék, így hatalmas verést kapott a GTX 980-tól.

Az előző szériás nagyvasak esetében fordul az erősorrend, és a 290X mér jól látható vereséget a Titan Black-re.

A kisebbik Kepler-GCN páros esetén érdekes módon ismét a zöld térfélen mutatkozik nagyfokú előny.

A GTX 580 a megszokottnál némileg magasabb előnnyel veri a HD 6970-et.

A legkisebb DX11-es párosnál ismét fordul a kocka, és a Radeon kerekedik felül, ám előnye ezúttal nem számottevő.

A HD 4890 szorosan a GTX 285 nyomában van, vagyis a DX10-es Radeonok driverét jól sikerült optimalizálni ehhez a játékhoz.

Ezúttal a HD 3870 is a szokásosnál kisebb lemaradással követi a 9800 GTX-et.

Middle-Earth: Shadow of Mordor

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: Monolith Productions
Engine: LithTech Jupiter EX
Mérési módszer: 1

Ez a Gyűrűk ura filmek és könyvek világában játszódó alkotás beépített benchmarkkal is rendelkezik.

A legerősebb kártyákkal 4K felbontáson is játszhatunk. A kis mértékű előny a Radeon térfelén mutatkozik.

A Titan már nagyobb arányú vereséget szenved a 290X-től, mint ami a modernebb párosnál volt látható.

Az előző eredmény láttán nem csodálkozunk azon, hogy a GTX 680 is kikap a HD 7970-től, és lemaradása még magasabb mértékű, mint nagyobb testvérének.

Az elavultabb típusoknál fordul a kocka, és a GeForce veszi át a vezetést, de előnye csak a megszokott mértékű.

A legkisebb DX11-es párosnál ismét a vörös oldal tarol, méghozzá szokatlanul nagy különbséggel.

Sniper Elite III

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Rebellion Developments
Fejlesztő: Rebellion Developments
Mérési módszer: 1

Ez a játék is ismerős lehet már korábbi cikkeimből az olvasók számára, hiszen beépített benchmarkjának köszönhetően nagyon tesztelő-barát alkotás.

Az idei csúcskártyák csatáját szoros versenyben a Fury nyerte, de csak WQHD felbontásig lehetett merészkedni velük.

A 290X is megveri a Titan Black-et, ám előnye nem nagy mértékű.

A kisebbik Kepler-GCN páros teljesítménye között a várakozásoknak megfelelően, az eddigieknél némileg magasabb különbség mutatkozik, természetesen ezúttal is a vörös oldal javára.

A modernebb Radeonok kiváló teljesítményét nem tudja megismételni a HD 6970, és a szokottnál nagyobb arányú vereséget szenved a GTX 580-tól.

Az előzményeket látva nem lepődünk meg a HD 5870 vereségén sem. A különbség a két versenyző között ezúttal is jelentős.

A DX11-es Terascale alapú kártyák szenvedését látva meglepő lehet a HD 4890 kiváló szereplése, mely határozott különbséggel utasította maga mögé a GTX 285-öt.

A HD 3870 nem tudja megismételni nagyobb tertvére bravúrját, ám lemaradása ezúttal a megszokottnál kisebb mértékű a 9800 GTX mögött. Ezekkel a kártyákkal már csak alacsony minőségi szintre állíthatjuk be a grafikát, DX9-es kártyákkal pedig a játék nem indult el.

Spintires

Műfaj: Terepjáró szimulátor
Kiadó: Oovee Game Studios
Fejlesztő: Oovee Game Studios
Mérési módszer: 3

Ebben a kiváló fizikai szimulációt felvonultató játékban régi orosz terepjárókat és teherautókat vezethetünk reménytelenül járhatatlannak tűnő terepen.

Az év legerősebb kártyapárosával természetesen 4K felbontásban is élvezhetjük a játékot. A GTX 980 jól látható előnyre tud szert tenni a Fury-val szemben.

Ezúttal a korábbi generációs monstrumok csatáját is megnyerte a Titan, ám előnye kisebb mértékű, mint amit a modernebb duónál láthattunk.

A Radeonok első győzelmét a HD 7970 aratja. Innentől kezdve egy kicsit más ponton mértem a játékban, mert az eredeti mentés valamiért elveszett, de mivel a generációk összehasonlítása most nem cél, ez nem okoz problémát.

Egy ilyen, viszonylag kevéssé ismert játék esetében meglepő lehet, hogy jól optimalizálták rá a DX11-es Terascale kártyák driverét, méghozzá olyannyira, hogy a HD 6970 meg tudja verni a GTX 285-öt.

Nagyobb testvére sikerét a HD 5870 is megismétli, ráadásul belefutott a játékban amúgy kikapcsolhatatlan 60 FPS lock-ba is, ami nélkül talán még nagyobb arányú győzelmet arathatott volna.

A DX10-es Terascale-driver optimalizálása már nem sikerült olyan bravúrosan, így a szokásos erősorrendet láthatjuk a versenyzők között.

A kisebbik DX10-es páros már erősen szenved a maximális részletesség mellett. A 9800 GTX előnye ezúttal a megszokottnál némileg kisebb.

Alacsony részletesség mellett még a DX9-es kártyákkal is játszhatunk a programmal. Az X1900 XT lehengerlő győzelme a 60 FPS lock nélkül még nagyobb arányú is lehetne.

The Amazing Spider-Man 2

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Beenox
Mérési módszer: 2

Az aktuális Pókember-film cselekményét dolgozza fel ez az alkotás.

A játék 60 FPS körül lockolja a sebesésget (annak ellenére, hogy a V-Sync kikapcsolására van opció benne). Ezt a limitet a Fury el is érte 4K felbontásban is.

A 60 FPS-es limitet a 290X is elérte, ám a Titan Black lemaradása így is nagy mértékű.

A kisebbik Kepler-GCN párossal már nem kell a framerate limittől tartani, így a szokásos erősorrend rajzolódik ki közöttük.

A GTX 580 a szokásosnál kissé nagyobb előnnyel verte a HD 6970-et.

A legkisebb DX11-es páros Full HD-ban belefutott a framerate lock-ba, de kis mértékben így is a GeForce bizonyult gyorsabbnak. Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem mértem le őket WQHD-ban? Nos, a GTX 560 Ti elavult kimeneteiből Win10 alatt sehogy sem tudtam Full HD-nál nagyobb felbontást kicsiholni (Win7 alatt viszont működött a WQHD vele).

A DX10-es Radeonok driverét vélhetőleg egyáltalán nem optimalizálták erre a játékra, a HD 4890 ennek megfelelően csúfosan leszerepelt.

A kisebbik DX10-es párossal a grafika minőségét már a legalacsonyabb szintre kellett csökkenteni, elsősorban a HD 3870 miatt, ami nagyobb testvéréhez hasonlóan teljesen elvérzett ebben a játékban.

A játék DX9-es kártyákkal is elindul, ám csak az X1900 XT-vel kapunk élvezhető sebességet a legalacsonyabb grafikai szinten is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények