GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2004 játékai - I.

Battlefield Vietnam

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Digital Illusions Canada
Mérési módszer: 2

Mind a mai napig kiemelkedő népszerűségnek örvend a Battlefield sorozat, melynek 2004-ben aktuális epizódja Vietnámba kalauzolja a játékost.

Ez a játék sajnos eléggé lekorlátozta a választható felbontásokat. Jól látható, hogy a tesztelt 1280x960-as felbontásnál jóval magasabbat is elbírnának a kártyák, de a Radeon előnye így is számottevő, vagyis nem futottunk processzorlimitbe.

Call of Duty: United Offensive

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Gray Matter Studios
Engine: id Tech 3
Mérési módszer: 3

A Battlefield mellett egy másik, manapság is futó FPS-sorozat a Call of Duty, melynek United Offensive alcímet viselő része ugyan csak egy kiegészítő volt az egy évvel korábban megjelent alapjátékhoz, népszerűsége miatt mégis egyértelműen szerepeltetni akartam a cikkben.

A játék csak hagyományos 4:3 vagy 5:4-es képarányt támogat, így ezeken a kártyákon az akkoriban elterjedt 1280x1024-es felbontásra esett a választásom. Ezúttal is a Radeon vezet, ám előnye nem olyan drasztikus, mint a Battlefield esetében volt látható.

Codename Panzers - Phase One

Műfaj: Real-time stratégia
Kiadó: cdv Software Entertainment
Fejlesztő: StormRegion
Mérési módszer: 3

Ez a magyar fejlesztésű, második világháborús környezetben játszódó stratégiai játék szép grafikát vonultat fel, így a műfajt kedvelőknek akár manapság is érdemes lehet kipróbálni.

A vezetést ezúttal a GeForce szerezte meg, ám előnye nem túl drasztikus a Radeonnal szemben. A játék mindkét kártyával szépen fut Full HD felbontásban, 4x-es élsimítás mellett, ami nagy szó volt akkoriban.

Colin McRae Rally 2005

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Mérési módszer: 2

A legendás Colin McRae nevével fémjelzett utolsó hagyományos Rally szimulátor, amely még nem a később egyre arcade-osabb vonalat felvevő DiRT széria része volt, a 2005-ös WRC szezont feldolgozó (ám még 2004-ben megjelent) epizód volt.

A játék támogat widescreen felbontásokat, de a képarányt nem képes hozzáigazítani ezekhez, így a megjelenített kép vízszintesen szét lesz nyújtva. Ennek ellenére jól néz ki a grafika Full HD-ban, és mindkét kártyával játszható sebességet kapunk még 4x-es élsimítás mellett is.

Deus Ex: Invisible War

Műfaj: Akció / szerepjáték
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Ion Storm
Engine: Unreal Engine 2
Mérési módszer: 3

Az egykor népszerű, ám mára már kissé feledésbe merült Deus Ex széria második epizódja az Invisible War alcímet kapta.

Viszonylag magas grafikai színvonalat képviselő játékról lévén szó, nem lepődünk meg azon, hogy 1280x1024-es felbontásban is épphogy csak játszható sebességet kapunk a tesztelt kártyákkal, igaz, 4x-es élsimítás mellett. A párharcot ezúttal is a Radeon nyeri, de előnye csak 10% a GeForce-hoz képest.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények