GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2018 játékai - II.

Fallout 76

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Engine: Creation Engine
Mérési módszer: 4

A népszerű Fallout sorozat is új résszel jelentkezett 2018-ban.

A legmodernebb kártyapáros erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A Radeon VII lemaradása a Titan Xp mögött átlagosnak mondható.

Az RX 590 is a papírformának megfelelő hátrányt szedi össze a GTX 1070 ellenében.

A Fury a megszokottnál jobban kikap a GTX 980-tól.

A Kepler alapú nagy Titan ha minimálisan is, de gyorsabbnak bizonyult a 290X-nél.

Érdekes módon a GTX 680 is meg tudta verni a HD 7970-et.

Az eddigi NVIDIA-dominanciét látva a HD 6970 szereplése nem számít rossznak, hiszen lemaradása kisebb a megszokottnál a GTX 580-hoz képest.

A HD 5870 nem tudta megismételni nagyobb testvére sikerét, és jelentősen kikapott a GTX 560 Ti-tól.

Far Cry 5

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Dunia 2
Mérési módszer: 1

A Far Cry sorozat aktuális epizódja beépített benchmarkkal szolgálja a tesztelni vágyókat.

Az RTX 2080 ezúttal csak minimális előnyre képes szert tenni az RX 5700 XT előtt.

A két elavultabb nagyvas hajszálpontosan ugyanolyan eredménnyel zárta a tesztet.

Az RX 590 is közelebb került a GTX 1070-hez a szokásoshoz képest.

A Fury és a GTX 980 szintén azonos eredménnyel végzett.

Az eddigi kiváló Radeon-eredményeket látva nem meglepő, hogy a 290X képes volt legyőzni a Titan Black-et.

Nagyobb testvére sikerét a HD 7970 is megismétli, méghozzá sokkal magasabb előnnyel.

A HD 6970 a megszokottnak mondható hátrányt szedi össze a GTX 580 ellen.

Egy minimálisan a HD 5870 is kikapott a GTX 560 Ti-tól, vagyis a Terascale alapú kártyák már nem tudják átmenteni a modernebb Radeon-generációk jó formáját.

Final Fantasy XV

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix
Engine: Luminous Engine
Mérési módszer: 1

A Final Fantasy sorozat tizenötödik epizódja jóval komplexebb grafikát kapott, mint az eddig a cikkben szereplő FFXIV részek, és ezúttal is különálló benchmark tool szolgálja a felhasználókat.

Az RX 5700 XT lemaradása ezúttal a papírformának megfelelő mértékű.

A Radeon VII viszont jócskán kikap a Titan Xp-től, vagyis az ő esetében ez az eredmény kudarcnak számít.

Az RX 590 a megszokottnak mondható mértékben kap ki a GTX 1070-től.

A GTX 980 nagyon megveri a kis Fury-t, vagyis a Vegához hasonlóan, a HBM-es kártyáknak valamiért nem fekszik ez a program.

A játék eddiginél modernebb grafikája ellenére, a Titan Black megveri a 290X-et.

A GTX 680 és a HD 7970 szinte pontosan megegyező eredménnyel zárt.

A GTX 580 nagyon megveri a HD 6970-et, de itt azért jegyezzük meg, hogy a két kártyán nem ugyanúgy néz ki a Lite quality preset, például Fermi-vel nincs csillogás a kocsin, és sötétebb az út, míg a Radeon által renderelt kép a Standard beállításhoz áll közelebb.

A kisebbik Fermi-Terascale párosnál is hasonló eredmény született, de az előző bekezdésben említett képminőségbeli eltérések itt is érvényesek.

Forza Horizon 4

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Microsoft Studios
Fejlesztő: Playground Games
Mérési módszer: 1

A Forza sorozat Hoziron mellékágának negyedik epizódja véleményem szerint a leghangulatosabb és legjobb minőségű rész lett, és emellett beépített benchmarkkal is rendelkezik.

XBOX-eredetű játékról lévén szó, nem lepődünk meg a Radeon kártyák jó szereplésén, de az RX 5700 XT győzelmére így sem mertem volna fogadni.

A Radeon VII is a szokásosnál közelebb kerül a Titan Xp-hez, ám megelőznie nem sikerül.

Ezúttal az RX 590 lemaradása sem vészesen nagy a GTX 1070 mögött. A 4K felbontás még ezekkel a kártyákkal is elérhető volt.

A kis Fury meg tudta előzni a GTX 980-at, ami mindenképp megsüvegelendő teljesítmény az újabban a két kártya között megfigyelhető erősorrend ismertetében.

DX12 alapú játékról lévén szó, a 290X nagy arányú győzelme nem volt kérdéses.

A HD 7970 nem képes megismételni nagytestvére hatalmas erőfölényét, és épp csak egy hajszálnyival győzi le a GTX 680-at.

Hitman 2

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: IO Interactive
Mérési módszer: 1

A rebootolt Hitman széria második epizódja elődjéhez hasonlóan beépített benchmarkot is kínál.

Az idei típusok erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A Titan Xp ismét gyorsabbnak bizonyult a Radeon VII-nél, a papírformának megfelelő mértékű előnyre szert téve.

Az RX 590 hátránya talán egy hajszálnyival kisebb a megszokottnál.

A GTX 980 és a Fury nagyon hasonló teljesítményt nyújtott ebben a tesztben, de kis mértékben az NVIDIA versenyzője bizonyult gyorsabbnak.

Ezúttal a 290X-en is a DX11 mód volt hatékonyabb, és így is meg tudta előzni a Titan Black-et.

A HD 7970 természetesen ismét felmossa a padlót a GTX 680-nal.

A HD 6970 lemaradása a megszokottnál nagyobb, ráadásul az általa renderelt kép sem volt tökéletes, mert apró shader hibák voltak a vízen.

A HD 5870 közelebb kerül zöld oldali ellenfeléhez, mint nagyobb testvére, de a csúfos vereséget így sem ússza meg.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények