GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2020 játékai - II.

Doom Eternal

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: id Software
Engine: id Tech 7
Mérési módszer: 2

Az aktuális Doom epizód Vulkan alapú grafikus motorra épít. A felbontás felskálázását természetesen szokás szerint kikapcsoltam a tesztek alatt.

A játék némi Raytracing-effektet is alkalmaz, emiatt a 3090-es fölénye borítékolható volt.

Az 5700 XT ellenben jócskán megverte a 2080-ast, annak ellenére, hogy a Raytracing-et itt természetesen mindkét kártyánál kikapcsoltam.

Ezúttal a Radeon VII is le tudta győzni a Titan Xp-t, vagyis a Vulkan-alapú címekben eddig tapasztalttól eltérően, ezúttal az AMD kártyái szerepelnek jobban.

Dicséretet érdemel az RX 590 is, hiszen a megszokottnál jóval közelebb kerül a GTX 1070-hez.

A játék érdekes módon High-nál följebb nem engedte állítani a grafika minőségét a Fury-val a VRAM mennyisége miatt, de a GTX 980-nal mégis engedte volna. Mindenesetre ilyen beállítások mellett is csúfosan leszerepelt az AMD versenyzője.

A Kepler alapú kártyákkal a driver verziójára panaszkodik a program, és a Titan Black megalázó vereséget szenvedett a 290X-től.

A GTX 680-on már csak alacsony minőségű grafikával kapunk játszható sebességet, míg a HD 7970 majdnem dupla akkora teljesítményre képes.

F1 2020

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1

Újabb év, újabb F1 játék.

A DX12-es, RT-mentes grafika ellenére a 3090 jelentősen megveri a 6950 XT-t.

Érdekes módon az RX 5700 XT viszont a megszokottnál közelebb tud kerülni a 2080-ashoz.

A Radeon VII lemaradása hatalmas a Titan Xp mögött.

Az RX 590 ellenben az átlagosnál kisebb hátrányt szed össze.

A kis Fury ezúttal meg tudja verni a GTX 980-at, méghozzá nem is kis előnnyel.

Mivel a játék enged választani DX11-es üzemmódot is, ezért a Kepler alapú nagy Titan-on ezt alkalmaztam, de a győzelmet így sem volt képes megszerezni.

Érdekes módon a GTX 680 közelebb tud kerülni a HD 7970-hez, mint az előző párosnál volt látható.

A Fermi és Terascale alapú kártyákkal a driverre panaszkodott a játék, ráadásul a Radeonnal Full HD felbontáson rendre kifagyott. Emellett az utóbbi versenyzővel a teljesítmény is csapnivaló.

A kisebbik Fermi-Terascale páros esetén is hatalmas NVIDIA-fölényt láthatunk.

Flight Simulator

Műfaj: Repülőgép szimulátor
Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: Asobo Studio
Mérési módszer: 2

A Microsoft legendás repülőgép-szimulátora idén hosszú idő után új résszel jelentkezett.

A legerősebb kártyákkal 4K felbontásban is repkedhetünk, és a két versenyző viszonylag közel végzett egymáshoz.

A Turing és az RDNA1 páros csatája is kiegyenlített küzdelmet hozott.

Ezúttal a Radeon VII is közelebb került a Titan Xp-hez a megszokottnál, ám megelőzni nem tudta.

Az RX 590 lemaradása is kisebb a vártnál a GTX 1070 mögött.

A Fury és a GTX 980 fej-fej mellett végzett ebben a tesztben.

Kisebb meglepetésre a Titan Black is képes tartani a 290X tempóját.

A GTX 680 már jobban lemarad a HD 7970 mögött.

A HD 6970 hatalmas verést kap a GTX 580-tól. A Radeon kártyával a legalacsonyabb minőségi szinten sem kapunk játszható eredményt.

Ezúttal a GTX 560 Ti is jócskán megveri a HD 5870-et.

Gears Tactics

Műfaj: Stratégia
Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: The Coalition
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1

A Gears of War univerzumába ezúttal egy körökre osztott stratégiai játék érkezett.

A legerősebb kártyákkal természetesen 4K felbontáson is tökéletesen fut a játék, és ezúttal a 3090-es győzött, bár előnye nem túl magas a 6950 XT-vel szemben.

Az 5700 XT már jócskán kikap a 2080-tól, hátránya a papírformának megfelelően alakult.

A Titan Xp a szokásosnál jobban megveri a Radeon VII-t, de még ezekkel a kártyákkal is élvezhetjük a 4K felbontás előnyeit.

Az RX 590 hátránya a GTX 1070 mögött a megszokott mértékű.

A GTX 980 és a Fury fej-fej mellett halad, ami ezen típusok utóbbi időben mutatott formáját tekintve inkább a Radeon számára jelent dicséretet, annak ellenére is, hogy kis mértékben kikapott a GeForce-tól.

A 290X jócskán elveri a Titan Black-et ebben a játékban is.

Érdekes módon a HD 7970 viszont lemarad kissé a GTX 680-tól.

A legelavultabb DX11-es kártyákkal nem sok örömünk lesz a játékban. A HD 6970-nel a kép szétesik, és lefagy a program. A GTX 580-nal ugyan elindul, de a VRAM mennyiségére és driverre is panaszkodik, emellett pedig felbontást nem engedi 720p-nél feljebb venni. A GTX 560 Ti-on szintén lefagyott a program.

Godfall

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Gearbox Publishing
Fejlesztő: Counterplay Games
Mérési módszer: 1

Az általam ismeretlen játékoknak is bérelt helyük van a cikkben, ha beépített benchmarkkal rendelkeznek.

A játék Raytracing-et is támogat, ennek megfelelően az RTX 3090 nagyfokú előnye mutatkozik a legerősebb kártyák versenyében.

Az RX 5700 XT viszont a megszokottnál közelebb tud kerülni az RTX 2080-ashoz, de természetesen ezen páros esetén a Raytracing ki volt kapcsolva.

Szépen teljesít a Radeon VII is, és megveri a Pascal alapú nagy Titan-t.

Az RX 590 szokottnál kisebb lemaradása is a Radeon kártyák jó eredményeit erősíti.

Nagyobb testvérei kiváló szereplését nem tudja folytatni a Fury, és kikap a GTX 980-tól.

DX12-es játékról lévén szó, a 290X természetesen megveri a Titan Black-et, de előnye kisebb az ilyen körülmények között megszokotthoz képest.

A HD 7970 érdekes módon nem tudta legyőzni a GTX 680-at ebben a játékban. Ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségű grafikában reménykedhetünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények