GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2004 játékai - IV.

Richard Burns Rally

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: SCi Games
Fejlesztő: Warthog Games
Mérési módszer: 2

A Colin McRae nevével fémjelzett ralliszimulátorok sikerén felbuzdulva egy másik versenyzőlegenda, Richard Burns is a nevét adta egy hasonló játékhoz. Ez az alkotás sokkal inkább szimulátorjellegű, emlékeim szerint kifejezetten nehéz volt az úton tartani az autót billentyűzet segítségével.

Az eredmények a szokásosnak mondható erőviszonyokat mutatják a két kártya között. Mindkét versenyzővel tökéletesen játszható sebességet kapunk.

Star Wars: Battlefront

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: Pandemic Studios
Engine: Zero
Mérési módszer: 3

A Star Wars franchise-on alapuló játékok mindig népszerűek a rajongók körében, függetlenül attól, hogy minőségileg nem mindig képviselik a legmagasabb színvonalat.

Legmagasabb részletességgel, 4x-es élsimítás mellett is megfelelő sebességet kapunk ebben a kizárólag hagyományos képarányokat támogató játékban. A Radeon kártya előnye a megszokottnál kicsit magasabb.

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Vivendi Universal Games
Fejlesztő: Starbreeze Studios
Mérési módszer: 3

Vin Diesel ekkoriban volt népszerűségének csúcsán, elsősorban a Halálos iramban filmek miatt, de más projectekben is részt vett, többek között a Chronicles of Riddick játéksorozathoz is nevét és arcát adta.

Ez az egyébként meglepően jó minőségű grafikát felvonultató játék OpenGL-t használ, ezért nemes egyszerűséggel lefagyott a Radeon kártyán, melynek drivere nem szolgáltat OpenGL támogatást Windows 7 alatt. A GeForce-on sem lehetett kimaxolni a grafikát, meg kellett elégedni az 1360x768-as felbontással.

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Milan
Engine: Unreal Engine 2.0
Mérési módszer: 3

A népszerű Splinter Cell sorozat második része 2004-ben jelent meg, és a Pandora Tomorrow alcímet kapta.

A két kártya közül ezúttal a GeForce bizonyult gyorsabbnak, ám előnye nem számottevő a Radeonhoz képest. Mindkét kártyával szépen fut a játék 1280x1024-ben, de widescreen felbontásokat sajnos nem támogat.

Unreal Tournament 2004

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Atari
Fejlesztő: Epic Games
Engine: Unreal Engine 2.5
Mérési módszer: 2

A népszerű kompetitív FPS széria 2004-es kiadása talán nem volt olyan kimagasló minőségű, mint az ezt megelőző, illetve a későbbi epizódok, ám ennek ellenére nem kérdéses, hogy helyet érdemel a cikkben.

Bár a játék támogat widescreen felbontásokat, Full HD-t érdekes módon nem engedett beállítani, így az egyel kisebb opciót voltam kénytelen választani. A jó hosszú és változatos intro lett lemérve, az eredmények pedig mindkét kártyával kiválóak, és alkalmasak akár profi mérkőzések megvívására is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények