2016 játékai - II.
Deus Ex: Mankind Divided
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Eidos-Montreal
Engine: Dawn Engine
Mérési módszer: 1
Az új Tomb Raider epizódok motorjára épült a Deus Ex sorozat aktuális része is, és azokhoz hasonlóan beépített benchmarkot is kapott.
A legerősebb kártyák is csak WQHD felbontásban bírják az Ultra minőségi szintet, és közülük természetesen a 1070-es bizonyult gyorsabbnak, ám előnye a megszokottnál kisebb.
A Fury kis mértékben ugyan, de meg tudta verni a GTX 980-ast.
Mivel a játék kínál választási lehetőséget, ezért a Kepler alapú Titan Black ezúttal is DX11, míg a 290X DX12 alatt lett lemérve, és ebben az összevetásben nagyon hasonló eredményt produkáltak.
A HD 7970 ezúttal is nagyon megverte a GTX 680-ast, pedig itt már mindkét versenyző DX11 alatt futott.
A GTX 580 szokás szerint földbe döngölte a HD 6970-et. A drivertámogatásukat vesztett Terascale kártyák teljesítménye egyre szomorúbb képet fest.
Ezúttal a HD 5870 is jócskán kikapott a GTX 560 Ti-tól.
Doom
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: id Software
Engine: id Tech 6
Mérési módszer: 2
A legendás Doom széria feltámasztására a vadonatúj id Tech 6 motort alkalmazták, mely Vulkan és OpenGL üzemmódot is kínál.
A legerősebb kártyákkal 4K felbontásban is irthatjuk a szörnyeket, de természetesen a GTX 1070-nel járunk jobban.
A GTX 980 kis mértékben a Fury előtt végzett, és ezek a kártyák is szépen bírták a 4K felbontást.
A 290X jócskán elverte a nagy Titan-t, ami azt mutatja, hogy nem csak DX12, hanem Vulkan alatt is hatékonyabban üzemel.
A HD 7970 több, mint dupla akkora sebességre volt képes, mint a GTX 680, melynek teljesítménye teljesen összeomlott ebben a tesztben.
A Vulkan-t nem támogató Fermi és Terascale kártyákon OpenGL-ben fut a játék. A GTX 580 előnye ezúttal a megszokottnál kisebb.
A GTX 560 Ti is megverte a HD 5870-et, de ezekkel a kártyákal már csak alacsony minőségi szint volt elérhető.
F1 2016
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1
Idén is megjelent az aktuális F1 szezont feldolgozó játék, szokás szerint beépített benchmarkot is kínálva.
A GTX 1070 előnye a megszokottnál kisebb az RX 590 előtt, és csak WQHD felbontásig merészkedhettünk ezekkel a kártyákkal.
A Fury kis mértékben meg tudta előzni a GTX 980-ast, szintén WQHD felbontásban.
A 290X megverte a nagy Titan-t, közepesnek mondható előnyt felmutatva.
Érdekes, hogy ezúttal a HD 7970 sem tudott magasabb előnyt kiépíteni a GTX 680 ellenében.
A GTX 580 nagyon megverte a HD 6970-et, hiszen pontosan dupla akkora sebességre volt képes.
A GTX 560 Ti előnye is hatalmas a HD 5870 előtt, vagyis a Terascale alapú kártyákat nagyon nem kedveli ez a játék.
Far Cry Primal
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Dunia 2
Mérési módszer: 1
A szebb napokat látott Far Cry szériába üdítő változatosságot hozott ez az őskorban játszódó mellékszál.
A legerősebb kártyákkal WQHD felbontásig merészkedhetünk, bár a 1070 talán elbírná a 4K-t is, de az RX 590 esetében egyértelműen ez a pixelmennyiség jelenti a lehetőségek maximumát.
A Fury kis mértékben ugyan, de meg tudta verni a GTX 980-at ebben a tesztben, szintén WQHD felbontás mellett.
A 290X előnye már magasabb a Titan ellenében, de a megszokott mértéktől még így is elmarad.
Érdekes módon a HD 7970 sem tud túl drasztikus előnyre szert tenni a GTX 680-nal szemben, de győzelméhez azért így sem férhet kétség.
Meglepően jól tartja magát a HD 6970 ebben a játékban, de hozzá kell tenni, hogy nem renderelt teljes értékű grafikát, ugyanis a vízfelület shaderei hiányosan jelentek meg, ami elég komoly minőségbeli visszaesést jelentett.
Részben a fentebb említett hibának köszönhetően a HD 5870 meg tudta verni a GTX 560 Ti-t.
Forza Horizon 3
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Microsoft Studios
Fejlesztő: Playground Games
Mérési módszer: 4
A korábban XBOX-exkluzív Forza szériát 2016-ban elkezdték PC-re is kiadni, és az első megjelent játék az arcade-os, bulizós hangvételű Horizon mellékág harmadik epizódja volt.
Mivel az XBOX ONE hardware-e nagyfokú rokonságot mutat a Polaris alapú GPU-kkal, ezért nem lepődünk meg azon, hogy az RX 590 a szokottnál jobban szerepel ebben a tesztben, de természetesen így sem tudta megverni a GTX 1070-et.
A Fury is kikapott a GTX 980-tól, igaz, hátránya minimális.
Érdekes módon a 290X viszonylag jelentős hátrányba került a Titan Black-kel szemben, pedig a játék DX12-t használ, ami a Radeonnak szokott jobban feküdni.
A HD 7970 már nem okozott csalódást, és jócskán megverte a GTX 680-at.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!