GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2015 játékai - III.

Life Is Strange

Műfaj: Kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Dontnod Entertainment
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

Ez a döntéseken alapuló történetet bemutató játék nem a magas színvonalú grafikájáról híres, de népszerűsége okán mindenképp helyet érdemel a cikkben.

A kis Fury ezúttal nagymértékű előnyre tesz szert a GTX 980-nal szemben, 4K felbontás és 4x-es élsimítás mellett.

A 290X is elveri a Titan Black-et, de előnye nem annyira hatalmas, mint a modernebb típusoknál láthattuk.

A HD 7970 is a vártnál kisebb mértékű győzelmet ér el a GTX 680 ellen.

A GTX 580 a HD 6970 előtt végez, de a különbség itt sem nagy a versenyzők között.

A HD 5870 ismét meg tudja verni az 560 Ti-t.

A DX10-es kártyák erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A 9800 GTX hatalmas előnnyel veri a HD 3870-et.

A DX9-es kártyák közül csak a 7900 GTX-szel indult el a játék, még éppen megfelelő sebességet adva a legalacsonyabb minőségi szinten.

Need for Speed

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ghost Games
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4

A Need for Speed sorozatra ráfért már egy alapos reboot, és ezt 2015-ben meg is tették, habár a minőségét illetően akadtak kétségek. Nekem személy szerint nem igazán tetszik ez az új irány sem, de tény az, hogy az utóbbi jópár részhez képest azért némi előrelépést jelentett.

A Fury ezúttal a GTX 980 előtt tudott végezni, de mindkét kártyával éppen csak játszható sebességet kapunk 4K felbontásban.

Viszonylag modern grafikai megoldásokat felvonultató címről lévén szó, nem lepődünk meg azon, hogy a 290X a Titan Black előtt végzett.

A HD 7970 drasztikus mértékű előnyre tesz szert a GTX 680-nal szemben, valószínűleg ebben a másfélszer akkora VRAM mennyiség is segítségére volt.

A Terascale alapú kártyákkal lefagyott a játék, így a GTX 580 ellenfél nélkül áll ebben a tesztben, és dicséretes módon még a maximális grafikai beállítások mellett is eldöcög, épp csak valamivel a 30 FPS-es határ alatt.

A GTX 560 Ti már közepes minőségi szinten sem éri el a játszhatósági limitet, így még tovább kellett volna faragni a beállításokon az élvezhető sebesség érdekében.

Project CARS

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Mérési módszer: 2

Ebben az időben kezdett divatossá válni a "simcade", azaz a szimulátoros jelleget öltő, de nem csak vérprofik által vezethető autós játékok kategóriája, melynek jeles képviselője volt a Project Cars sorozat első része.

A kis Fury ismét megelőzte a GTX 980-at, ám előnye nem túl nagy mértékű. Mindkét kártyával gyönyörűen fut a játék 4K felbontáson, élsimítás mellett is.

A Titan ezúttal gyorsabbnak bizonyult a 290X-nél, és még ezekkel a kártyákkal is 4K felbontásban élvezhetjük a játékot.

A GTX 680 természetesen kikap a HD 7970-től, de hátránya ezúttal nem vészesen magas.

A GTX 580 a megszokottnak mondható erőfölényt mutatja a HD 6970-hez képest.

A GTX 560 Ti szintén nagyon megveri a HD 5870-et, vagyis a Terascale alapú DX11-es Radeonokat nagyon nem kedveli ez a játék.

A DX10-es Radeonokkal nem indult el a játék, hiszen míg a GeForce-szal jelezte a program, hogy "DX11 not supported, switching to DX9", addig az AMD kártyájával ezt nem írta ki, csak nemes egyszerűséggel lefagyott, de olyannyira, hogy csak a hard reset segített a gépen.

A fentebbi okból kifolyólag a 9800 GTX is ellenfél nélkül áll ebben a tesztben, de vele már alacsony grafikai részletesség mellett sem kapunk jó eredményt, bár a felbontás csökkentésével még orvosolható lenne a helyzet.

Ride

Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Milestone srl
Fejlesztő: Milestone srl
Mérési módszer: 2

Idén jelent meg a Milestone fejlesztőgárdája által készített közúti motorverseny széria, a Ride első része is. Nem vagyok oda a motoros játékokért, de annak idején nagy kedvencem volt PS2-re a Tourist Trophy, és annak a játéknak a szellemi utódját véltem felfedezni ebben a sorozatban.

A Fury és a GTX 980 fej-fej mellett halad, bár erős a gyanúm, hogy a játék 60 FPS-re lockol, és emiatt lehet ilyen szoros az eredmény.

A Titan és a 290X között viszonylag nagy különbség alakul ki, az előbbi javára.

A GTX 680 megveri a HD 7970-et, de itt is a 60 FPS lock gyanúja merül fel.

A GTX 580 a megszokotthoz képest valamivel kisebb előnnyel vezet a HD 6970 előtt.

A HD 5870 ezúttal ha kis mértékben is, de meg tudta verni a GTX 560 Ti-t.

A Milestone játékai általában nem szeretik a DX10-es GeForce-okat, és nincs ez másként ebben az esetben sem, hiszen a GTX 285 hatalmas vereséget szenved a HD 4890-től. A grafika minőségét itt már alacsony szintre kellett állítani.

A Tesla architektúra szenvedése a kisebbik DX10-es párosnál is megmutatkozik, ugyanis a HD 3870 szokatlan győzelmeinek egyikét zsebeli be, méghozzá nem is kis mértékben.

Rise of the Tomb Raider

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Mérési módszer: 1

A Tomb Raider sorozat feltámaszása, és igényesebb grafikával való felvértezése sikeresnek bizonyult, nem is kellett hát sokat várnia folytatásra.

A Fury és a 980 ismét egymáshoz nagyon hasonló eredménnyel zárta a tesztet.

Ezútal a Titan és a 290X is viszonylag közel van egymáshoz, és annak ellenére, hogy modernebb címről van szó, az NVIDIA versenyzője nyeri a csatát.

A kisebbik Kepler alapú versenyző már nem tudta bezsebelni a győzelmet, és kis mértékben ugyan, de kikapott a HD 7970-től.

Az elavultabb architektúrára épülő erősebbik páros csatájában a GTX 580 nagyarányú győzelmét láthatjuk.

A GTX 560 Ti érdekes módon nem tudja megismételni nagyobb testvére sikerét, és bár megnyeri a tesztet, de előnye sokkal kisebb mértékű.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Gamer vagy irodai monitor? Ezek a fő különbségek

PR A monitor kiválasztása nem csupán a méretbeli különbségekről szól – sokkal inkább a felhasználási cél dönti el, hogy milyen típusú kijelzőre van szükségünk.

Előzmények