2015 játékai - III.
Life Is Strange
Műfaj: Kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Dontnod Entertainment
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
Ez a döntéseken alapuló történetet bemutató játék nem a magas színvonalú grafikájáról híres, de népszerűsége okán mindenképp helyet érdemel a cikkben.
A kis Fury ezúttal nagymértékű előnyre tesz szert a GTX 980-nal szemben, 4K felbontás és 4x-es élsimítás mellett.
A 290X is elveri a Titan Black-et, de előnye nem annyira hatalmas, mint a modernebb típusoknál láthattuk.
A HD 7970 is a vártnál kisebb mértékű győzelmet ér el a GTX 680 ellen.
A GTX 580 a HD 6970 előtt végez, de a különbség itt sem nagy a versenyzők között.
A HD 5870 ismét meg tudja verni az 560 Ti-t.
A DX10-es kártyák erősorrendje a megszokott képet mutatja.
A 9800 GTX hatalmas előnnyel veri a HD 3870-et.
A DX9-es kártyák közül csak a 7900 GTX-szel indult el a játék, még éppen megfelelő sebességet adva a legalacsonyabb minőségi szinten.
Need for Speed
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ghost Games
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4
A Need for Speed sorozatra ráfért már egy alapos reboot, és ezt 2015-ben meg is tették, habár a minőségét illetően akadtak kétségek. Nekem személy szerint nem igazán tetszik ez az új irány sem, de tény az, hogy az utóbbi jópár részhez képest azért némi előrelépést jelentett.
A Fury ezúttal a GTX 980 előtt tudott végezni, de mindkét kártyával éppen csak játszható sebességet kapunk 4K felbontásban.
Viszonylag modern grafikai megoldásokat felvonultató címről lévén szó, nem lepődünk meg azon, hogy a 290X a Titan Black előtt végzett.
A HD 7970 drasztikus mértékű előnyre tesz szert a GTX 680-nal szemben, valószínűleg ebben a másfélszer akkora VRAM mennyiség is segítségére volt.
A Terascale alapú kártyákkal lefagyott a játék, így a GTX 580 ellenfél nélkül áll ebben a tesztben, és dicséretes módon még a maximális grafikai beállítások mellett is eldöcög, épp csak valamivel a 30 FPS-es határ alatt.
A GTX 560 Ti már közepes minőségi szinten sem éri el a játszhatósági limitet, így még tovább kellett volna faragni a beállításokon az élvezhető sebesség érdekében.
Project CARS
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Mérési módszer: 2
Ebben az időben kezdett divatossá válni a "simcade", azaz a szimulátoros jelleget öltő, de nem csak vérprofik által vezethető autós játékok kategóriája, melynek jeles képviselője volt a Project Cars sorozat első része.
A kis Fury ismét megelőzte a GTX 980-at, ám előnye nem túl nagy mértékű. Mindkét kártyával gyönyörűen fut a játék 4K felbontáson, élsimítás mellett is.
A Titan ezúttal gyorsabbnak bizonyult a 290X-nél, és még ezekkel a kártyákkal is 4K felbontásban élvezhetjük a játékot.
A GTX 680 természetesen kikap a HD 7970-től, de hátránya ezúttal nem vészesen magas.
A GTX 580 a megszokottnak mondható erőfölényt mutatja a HD 6970-hez képest.
A GTX 560 Ti szintén nagyon megveri a HD 5870-et, vagyis a Terascale alapú DX11-es Radeonokat nagyon nem kedveli ez a játék.
A DX10-es Radeonokkal nem indult el a játék, hiszen míg a GeForce-szal jelezte a program, hogy "DX11 not supported, switching to DX9", addig az AMD kártyájával ezt nem írta ki, csak nemes egyszerűséggel lefagyott, de olyannyira, hogy csak a hard reset segített a gépen.
A fentebbi okból kifolyólag a 9800 GTX is ellenfél nélkül áll ebben a tesztben, de vele már alacsony grafikai részletesség mellett sem kapunk jó eredményt, bár a felbontás csökkentésével még orvosolható lenne a helyzet.
Ride
Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Milestone srl
Fejlesztő: Milestone srl
Mérési módszer: 2
Idén jelent meg a Milestone fejlesztőgárdája által készített közúti motorverseny széria, a Ride első része is. Nem vagyok oda a motoros játékokért, de annak idején nagy kedvencem volt PS2-re a Tourist Trophy, és annak a játéknak a szellemi utódját véltem felfedezni ebben a sorozatban.
A Fury és a GTX 980 fej-fej mellett halad, bár erős a gyanúm, hogy a játék 60 FPS-re lockol, és emiatt lehet ilyen szoros az eredmény.
A Titan és a 290X között viszonylag nagy különbség alakul ki, az előbbi javára.
A GTX 680 megveri a HD 7970-et, de itt is a 60 FPS lock gyanúja merül fel.
A GTX 580 a megszokotthoz képest valamivel kisebb előnnyel vezet a HD 6970 előtt.
A HD 5870 ezúttal ha kis mértékben is, de meg tudta verni a GTX 560 Ti-t.
A Milestone játékai általában nem szeretik a DX10-es GeForce-okat, és nincs ez másként ebben az esetben sem, hiszen a GTX 285 hatalmas vereséget szenved a HD 4890-től. A grafika minőségét itt már alacsony szintre kellett állítani.
A Tesla architektúra szenvedése a kisebbik DX10-es párosnál is megmutatkozik, ugyanis a HD 3870 szokatlan győzelmeinek egyikét zsebeli be, méghozzá nem is kis mértékben.
Rise of the Tomb Raider
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Mérési módszer: 1
A Tomb Raider sorozat feltámaszása, és igényesebb grafikával való felvértezése sikeresnek bizonyult, nem is kellett hát sokat várnia folytatásra.
A Fury és a 980 ismét egymáshoz nagyon hasonló eredménnyel zárta a tesztet.
Ezútal a Titan és a 290X is viszonylag közel van egymáshoz, és annak ellenére, hogy modernebb címről van szó, az NVIDIA versenyzője nyeri a csatát.
A kisebbik Kepler alapú versenyző már nem tudta bezsebelni a győzelmet, és kis mértékben ugyan, de kikapott a HD 7970-től.
Az elavultabb architektúrára épülő erősebbik páros csatájában a GTX 580 nagyarányú győzelmét láthatjuk.
A GTX 560 Ti érdekes módon nem tudja megismételni nagyobb testvére sikerét, és bár megnyeri a tesztet, de előnye sokkal kisebb mértékű.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!