2008 játékai - I.
Call of Duty: World at War
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Treyarch
Engine: IW 3.0
Mérési módszer: 2
A Call of Duty széria ötödik felvonása visszatér a sorozat gyökereihez, és ismét a második világháborúba kalauzol minket.
Az ebben az évben megjelent erősebbik DX10-es párossal természetesen WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett is játszhatunk. A mérés a GeForce győzelmét hozta, ám ez a technikai paraméterek ismeretében nem meglepő.
A kisebb DX10-es kártyákkal az élsimításról le kell mondanunk, és a felbontást is Full HD-ra csökkentettem. Itt is az NVIDIA versenyzője vezet, ám a HD 3870 lemaradása korántsem olyan drasztikus, mint ami az előző évekre volt jellemző, és ez jó előjel lehet a későbbiekre nézve.
A DX9-es kártyákkal már közepes szintre (vagy inkább ez alá) kell csökkenteni a részletességet. Shaderintenzív környezetről lévén szó, nem meglepő az X1900 XT fölénye.
Az X850 Pro nem létező SM3.0 támogatását fagyással díjazta a program, felhasználóbarát hibaüzenetre már nem futotta a fejlesztők eszköztárából. A 6800 GS-sel, bár elindult a játék, de sok örömünk nem lesz benne, hiszen a legalacsonyabb grafikai beállításokkal sem kapunk élvezhető sebességet.
Crysis Warhead
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Crytek Budapest
Engine: CryEngine 2
Mérési módszer: 1
A kielégíthetetlen gépigényű Crysis-szel már az előző évben is találkoztunk, ám ezúttal a Warhead alcímet viselő kiegészítőjével is végzünk méréseket. Ennek oka legfőképp az, hogy a HardwareOC benchmark tool által lefutatott jelenet talán kevésbé szenved valamiféle furcsa limittől, mint az előző rész esetében.
A játék ezúttal sem cáfol rá a rossz hírére: a legmagasabb grafikai beállításokkal még az idei csúcskártyákkal sincs esélyünk élvezhető sebességet kapni.
A kisebbik DX10-es párossal ezúttal közepes szintre csökkentettem a minőséget, de így is csak a 9800 GTX éri el a játszható szintet.
A fentiek fényében meglepő lehet, hogy DX9-es kártyákkal sem esélytelen a program futtatása, ami azt mutatja, hogy a grafika jól skálázható, csak a maximális szintet lőtték be indokolatlanul magasra. A rengeteg shader miatt az X1900 XT győzelme borítékolható volt.
A leggyengébb kártyákkal már a felbontást is erősen csökkenteni kellett, de nem érheti szó a ház elejét: játszható sebességet kapunk. A Radeon előnye ismét kimagasló.
Dead Space
Műfaj: Túlélő/horror
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Redwood Shores
Mérési módszer: 2
2008-ban jelent meg a Dead Space sorozat első epizódja. Számomra ismeretlen szériáról van szó, de népszerűsége okán beválogattam a cikkbe
A Terascale architektúra driverét nem igazán sikerült jól optimalizálni erre a játékra, amit a két nagyvas közötti különbség mutat. Ennek ellenére mindkét kártyával szépen fut a játék WQHD felbontásban.
A kisebb DX10-es párossal a felbontást Full HD-ra vettem vissza, de a végeredmény nagyfokú hasonlóságot mutat az előző grafikonhoz képest.
Ezúttal a DX9-es kártyák között is a GeForce vezet, vagyis a régebbi Radeon széria driverét se optimalizálták erre a játékra.
Az X850 Pro-val lefagyott a játék, így csak a 6800 GS-sel kaptunk eredményt, azzal viszont játszható sebességgel fut a program a létező legkisebb részletességgel.
Devil May Cry 4
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Engine: MT Framework
Mérési módszer: 1
Ismét egy számomra ismeretlen játék, de mivel létezik hozzá benchmark tool, ezért nem volt kérdéses, hogy helyet kap a cikkben. A program 4, meglehetősen hosszú jelenetet mér le, és ezek átlagát jelenítem meg a grafikonokon
Ezúttal sikerült optimalizálni a Terascale architektúra driverét, és a HD 4890 szorosan követi a GTX 285-öt a WQHD felbontás, és a 4x-es élsimítás ellenére is.
A HD 3870 esetén már nem ennyire jó a helyzet, ugyanis az átlagosnak mondható lemaradást mutatja a 9800 GTX-hez képest.
A DX9-es kártyákkal már le kell mondanunk az élsimításról, de a maximális grafikai részletességet még megtarthatjuk. A párharcot a Radeon nyerte, számottevő előnnyel.
A program indulásakor tapintatosan közli, hogy SM3.0 kompatibilis GPU-ra tart igényt, ezért az X850 Pro-val nem indul el. A GeForce-szal ellenben egész szépen futott, igaz csak a legkisebb részletességgel és kis felbontásban.
Euro Truck Simulator
Műfaj: Szimuláció
Kiadó: SCS Software
Fejlesztő: SCS Software
Mérési módszer: 3
A népszerű kamionos sorozatnak inkább a második része az ismert, ez az első kiadás még meglehetősen egyszerű grafikát alkalmazott.
Egyáltalán nem technikás grafikájú játékról lévén szó, mindkét versenyző többszáz FPS-t pumpál ki magából, és a GeForce nagy mértékben vezet.
Kisebb meglepetésként ért, hogy a 3870 közelebb tudott kerülni a 9800 GTX-hez, mint a 4890 a GTX 285-höz, holott ennek az ellenkezőjére számítottam volna, az eddigi tapasztalatok alapján.
Mivel shadereket alig alkalmaz a játék, ezért azon sem lepődhetünk meg, hogy a 7900 GTX gyorsabb tudott lenni az X1900 XT-nél.
Az X850 Pro kedvéért SM 2.0-ra állítottam a játékot, és így még a legkisebb kártyákkal is kimaxolhatjuk a grafikát Full HD felbontáson.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!