GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2023 játékai - I.

Alan Wake 2

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Epic Games Publishing
Fejlesztő: Remedy Entertainment
Engine: Northlight Engine
Mérési módszer: 4

Kezdjük a sort az év legmagasabb gépigényű játékával, mely inkább a jövő, mintsem a jelen követelményeit támasztja a GPU-kkal szemben. Bár maga a játék (számomra legalábbis) élvezeti értékében jócskán elmaradt az első résztől, de azt mindenképpen el kell ismerni, hogy grafikailag egy technológiai mesterműről van szó.

A játék gépigényét jól szemlélteti, hogy a legerősebb kártyák sem voltak képesek maximális részletesség és Raytracing mellett játszható sebességet produkálni, még Full HD felbontásban sem (az upscaler-ek természetesen ezúttal is ki voltak kapcsolva). Mindazonáltal a 3090-es több, mint dupla akkora sebességet ért el, mint az RX 6950 XT, így néhány beállítás csökkentésével vele már lenne esélyünk folyamatos képet kapni.

Az RTX 2080 előnye is jóval magasabb a megszokottnál az RX 5700 XT-vel szemben, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes részletességi szinten, és természetesen RT nélkül van értelme próbálkozni.

A Vega alapú kártyákkal vicces grafikai anomáliákat produkál a játék, így a Radeon VII nem szerzett pontot ebben a tesztben. A Pascal GPU-kkal a Mesh shader támogatásának hiányára panaszkodik, de ennek ellenére elindul a program, bár a sebesség tekintetében nem lesz okunk sok örömre. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem sokkal a méréseim befejezése után érkezett a játékhoz egy patch, ami sokat javít a Pascal alapú kártyák sebességén, de itt még az eredeti állapot látható.

A Vegával ellentétben az RX 590-nel nem találkoztam grafikai anomáliákkal, ám teljesen használhatatlan sebességet produkál a játék. A 1070-essel 720p-ben még lesz esélyünk játszani, az előző bekezdésen már említett patch segítségével pedig ennél jóval magasabb minőségi szint is elérhető lesz.

A GTX 980-assal a Mesh shader támogatás hiánya mellett a VRAM mennyiségre is panaszkodott a játék, néha pedig fehér pixelek és bevillanások is rontották az összképet, és mint látható, a sebesség sem érte el a játszhatónak nevezhető szintet. A Fury az RX 590-hez hasonlóan teljesen használhatatlan teljesítményt produkált.

Assassin's Creed Mirage

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Bordeaux
Engine: Anvil
Mérési módszer: 1

Az Assassin's Creed sorozat aktuális epizódja a széria jó szokásához híven ezúttal is beépített benchmarkkal kedveskedik nekünk.

A legerősebb kártyák csatája az RX 6950 XT győzelmét hozta, még ha mindimális mértékben sikerült is csak megelőznie az RTX 3090-et. Az upscaler és az adaptive quality természetesen ezúttal is ki volt kapcsolva.

Jól szerepelt a kisebbik RDNA alapú típus is, hiszen a megeszokottnál kisebb lemaradással követi az RTX 2080-ast.

Nem vészes a nagy Vega hátránya sem a Titan Xp mögött, de megelőzni nem volt képes a Pascal-os csúcsmodellt.

A GTX 1070 természetesen megverte az RX 590-et, de előnye ezúttal kisebb a megszokotthoz képest.

A kis Fury sem szenved el vészesen nagy vereséget a GTX 980-tól.

A Kepler alapú nagy Titan-on nem indult el a játék, de a 290X-szel még lehetőségünk lesz közepes grafikai minőség mellett élvezni az alkotást.

Avatar: Frontiers of Pandora

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Massive Entertainment
Engine: Snowdrop
Mérési módszer: 1

Az Alan Wake 2 után egy másik, meglehetősen látványos, ám magas gépigényű játékkal találkozhatunk ennek az Avatar filmek univerzumában játszódó alkotásnak a személyében.

Legmagasabb részletesség mellett, 4K felbontásban csak a 3090-es tud játszható sebességet produkálni, annak ellenére is, hogy sugárkövetés ezúttal nincs a képben.

Az 5700 XT a megszokottnak mondható hátrányban van a 2080-assal szemben, de ezekkel a kártyákkal már csak Full HD felbontásra lesz esélyünk.

A Radeon VII ezúttal szorosan követi a Titan Xp-t, és ezek a régi monstrumok még éppen játszható sebességet adnak a legmagasabb részletesség mellett.

Az RX 590 lemaradása a megszokott mértékű a GTX 1070 mögött, de itt már csak közepes részletességű grafikára volt mód.

A Fury-val a driverre panaszkodik a játék, ennek ellenére a teljesítménye nem vészesen gyenge a GTX 980-hoz képest.

A Kepler alapú nagy Titan-nal nem indult el a játék, de a 290X-szel még játszható sebességet kapunk, igaz, csak a legalacsonyabb minőségi szint és 720p felbontás mellett.

Baldur's Gate 3

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Larian Studios
Fejlesztő: Larian Studios
Engine: Divinity Engine
Mérési módszer: 2

A népszerű (bár általam nem túlzottan ismert) Baldur's Gate sorozat is folytatást kapott ebben az évben.

A legerősebb kártyák küzdelmét a 3090-es nyeri, de ezúttal csak minimális előnyre tud szert tenni a 6950 XT-vel szemben.

Az 5700 XT és a 2080 erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A Radeon VII ezúttal a szokottnál is jobban kikap a Titan Xp-től.

A GTX 1070 és az RX 590 csatája a papírformának megfelelően alakul.

A Fury jócskán lemarad a GTX 980-tól ebben a játékban.

A Kepler alapú kártyákkal a driver miatt panaszkodik a játék, ennek ellenére a Titan Black meg tudta verni a 290X-et.

Érdekes módon a GTX 680 is gyorsabbnak bizonyult a HD 7970-nél.

A játék elindul a legelavultabb DX11-es típusokon is, de itt már csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontásban lesz esélyünk játszható sebességet kapni.

A legkisebb DX11-es páros már a legalacsonyabb beállítások mellett sem képes megfelelő teljesítményt nyújtani.

Call of Duty: Modern Warfare III

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Sledgehammer Games
Engine: IW
Mérési módszer: 1

A Call of Duty széria Modern Warfare alsorozata a római számozás szerinti harmadik epizóddal jelentkezett idén, és ezúttal is beépített benchmarkot kínál.

NVIDIA RTK kártyával van path tracing a játékban, de csak a menüben jelenik meg, a játékteljesítményre nincs hatása. Így történhetett meg, hogy az RX 6950 XT jócskán elverte a 3090-est. Természetesen felbontás-felskálázást ezúttal sem használtam.

Kiválóan szerepelt az 5700 XT is, hiszen megverte a nála jóval nagyobb súlycsoportban induló RTX 2080-ast.

Ezúttal a Radeon VII is győzelmet ünnepelhet a Titan Xp ellenében.

Az RX 590 is jól szerepelt, hiszen a szokottnál sokkal közelebb került a GTX 1070 eredményéhez.

Az eddigi kiváló Radeon-eredmények láttán nem meglepő a kis Fury győzelme sem a GTX 980 fölött.

A 290X a földbe döngölte a Titan Black-et, ráadásul a Kepler alapú kártyákkal textúrahibák jelentek meg a talajon.

A HD 7970 nagyarányú győzelmén sem lepődhetünk meg, de ezekkel a kártyákkal már csak a legalacsonyabb minőségi szinten játszható a program.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények