GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2013 játékai - IV.

RaceRoom Racing Experience

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: RaceRoom Entertainment AG
Fejlesztő: KW Studios
Engine: isiMotor2
Mérési módszer: 2

A grafikai minőséget háttérbe helyező hardcore szimulátorok sorát erősíti ez az ingyenesen játszható program.

4K felbontáson GeForce-előny mutatkozik, de a különbség a két versenyző között nem számottevő.

Érdekes módon a GTX 680 nagyobb mértékű előny kiépítésére képes, és szépen elhúzott a HD 7970-től.

A HD 6970 lemaradása nem vészes a GTX 580 mögött, a szokásosnál jóval szorosabb küzdelem alakult ki a két kártya között.

Valamilyen furcsa okból a HD 5870 teljesen összeomlott ebben a tesztben, és csak fele akkora tempóra volt képes, mint a GTX 560 Ti.

A HD 4890 ezúttal meg tudta verni a GTX 285-öt, de előnye nem túl számottevő.

A HD 3870 lemaradása a 9800 GTX mögött drasztikus, még annak ellenére is, hogy a grafika minőségét itt már közepes szintre kellett csökkenteni.

A DX9-es kártyák közül csak a GeForce-on volt hajlandó elindulni a program, de élvezhető sebeséget azzal sem kapunk.

Saints Row IV

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Volition
Mérési módszer: 2

Az általam nem kedvelt, de nagy népszerűségnek örvendő Saints Row sorozat aktuális epizódja is helyet kapott a cikkben.

4K felbontásban, ahogy ezt már többször is láthattuk az év során, a 290X meg tudja verni a nagy Titan-t.

A GTX 680 nagy mértékű vereséget szenved a HD 7970-től.

A GTX 580 és a HD 6970 között a szokásosnak mondható erőviszonyt figyelhetjük meg.

A két legkisebb DX11-es versenyző szinte pontosan ugyanolyan teljesítményt nyújtott ebben a játékban.

A papírformának megfelelő eredménnyel zárult az erősebbik DX10-es páros küzdelme is.

A HD 3870 lemaradása a 9800 GTX mögött ezúttal a megszokottnál kevésbé drasztikus, de a grafika minőségét már alacsony szintre kellett csökkenteni ezekkel a kártyákkal.

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Toronto
Engine: Unreal Engine 2.5
Mérési módszer: 2

A népszerű lopakodós széria aktuális epizódja is helyet érdemelt a cikkben.

4K felbontásban ezúttal az NVIDIA előnyét láthatjuk, de mindkét kártya erősen szenvedett ilyen körülmények között.

A kisebbik Kepler-GCN duó esetén a vörös oldalon van az előny, ám ennek mértéke nem nagy.

A GTX 580 a szokásásnak mondható mértékben veri meg a HD 6970-et.

A HD 5870 nagyfokú lemaradása a GTX 560 Ti mögött kisebbfajta meglepetésnek számít.

A DX10-es kártyákkal DX9 módban fut a játék. Az erősorrend a papírformának megfelelően alakul.

Ezúttal a HD 3870 lemaradása sem vészesen magas, viszont a DX9-es kártyákkal a DX9-es mód támogatásának ellenére sem indult el a játék.

Tomb Raider

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Square Enix Europe
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Mérési módszer: 1

A Tomb Raider franchise 2013-ban egy alapos rebootot kapott, és egy kifejezetten minőségi játék jelent meg, mely látványos grafikája mellé beépített benchmark tool-t is kínált.

A legerősebb kártyák versenyét a 290X nyeri, kis mértékű előnyt felmutatva a Titan-hoz képest.

A kisebbik "modern" páros között a különbség tovább nő a nagytestvéreknél láthatóhoz képest.

A GTX 580 meg tudja verni a HD 6970-et, ám előnye kisebb a megszokottnál.

Érdekes módon a GTX 560 Ti is nagyjából ugyanakkora előnnyel veri a HD 5870-et, mint ami a nagyobb testvéreikre volt jellemző, pedig a technikai paraméterekben ez a két típus közelebb áll egymáshoz.

A DX10-es Radeonok driverét ehhez a játékhoz nem sikerült túl jól optimalizálni, így a HD 4890 lemaradása jelentős a GTX 285 mögött.

AHD 3870 is nagy verést kap a 9800 GTX-től, bár az előző eredményt látva, még ennél is nagyobb mértékű különbségre számítottam.

A játék a DX9-es kártyákkal is elindul, de sok örömünk nem lesz benne, mert a gyatra sebesség mellett képminőségbeli problémák is adódnak: a Radeonnal az árnyékok villódznak, a GeForce-szal pedig egy szürke sáv jelenik meg a látóhatár vége előtt.

WRC 4

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Bigben Interactive
Fejlesztő: Milestone srl
Mérési módszer: 2

Az aktuális WRC epizód a szokásosnál is kevesebb beállítási lehetőséget kínál, hiszen a felbontáson kívül más opciót nem módosíthatunk, de Full HD-nál magasabbra azt sem állíthatjuk.

Annak ellenére, hogy a játékban és a driverben is tiltva volt a V-Sync, a Radeon kártyákkal valószínűleg mégis bekapcsolva maradt, így az NVIDIA versenyzője nagymértékű előnyre volt képes szert tenni.

A HD 7970 is belefutott a V-Sync limitbe, lemaradása ennek megfelelően hatalmas a GTX 680 mögött.

Az elavultabb DX11-es kártyákkal már szerencsére V-Sync limit alatti eredmények adódtak, és rögtön meg is mutatkozik a WRC sorozatra korábban is jellemző Radeon-fölény.

A legkisebb DX11-es kártyák csatáját szintén az AMD versenyzője nyeri.

A DX10-es kártyák között a vörös oldal már lemaradásban van, de ennek mértéke nem nagyobb a megszokottnál.

A HD 3870-nel még éppen játszható sebességet kapunk Full HD felbontáson, élsimítás nélkül.

A 7900 GTX teljesen összeomlik ebben a játékban, az X1900 XT-vel ellenben szépen játszható a program 720p felbontáson.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények