GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2019 játékai - II.

Dirt Rally 2.0

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Engine: Ego
Mérési módszer: 2

A Dirt sorozat szimulátor-fókuszú mellékága folytatást kapott idén, ám ezúttal sajnos nem szolgál beépített benchmarkkal.

A 2080-as és az 5700 XT teljesítménye között a megszokott különbség mutatkozik.

A Radeon VII is átlagos mértékben kap ki a Titan Xp-től.

Papírforma eredményt hoz a GTX 1070 és az RX 590 csatája is.

A Fury ezúttal meglehetősen közel került a GTX 980-hoz, ám megelőzni nem tudta.

A Titan Black kisebb meglepetésre megverte a 290X-et.

A kisebbik Kepler alapú GPU nem tudja tartani a lépést nagytestvérével, és hatalmas verést kap a HD 7970-től.

A HD 6970 meglepetésre gyorsabbnak bizonyult a GTX 580-nál, ráadásul a Fermi alapú kártyákkal kisebb shader villódzások is rontották az összképet.

A HD 5870 is megveri a GTX 560 Ti-t, amire ebben az időszakban már nem sokszor volt példa.

F1 2019

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1

Újabb F1-es játékot kaptunk idén az aktuális szezon feldolgozásával.

A 2080-as előnye a megszokottnál kisebb ebben a játékban, 4K felbontás mellett.

A Radeon VII modernebb testvérével ellentétben nem tudja tartani a lépést zöld oldali ellenfelével.

Az RX 590 lemaradása kisebb a megszokottnál.

Jól szerepelt a kisebbik HBM memóriás kártya, ugyanis a Fury meg tudta verni a GTX 980-ast.

A 290X meglepően kis előnnyel vezet csak a Kepler alapú Titan előtt, utóbbi kártya ezúttal is DX11-ben futott.

A HD 7970 megverte a GTX 680-ast, de előnye nem kimagasló.

A Fermi és Terascale alapú kártyák esetében is a driverre panaszkodik a játék, de csak a Radeonok sebessége szenved csorbát az elavult meghajtó miatt.

A kisebbik Fermi-Terascale párossal már csak a legalacsonyabb minőségi szinten kapunk játszható sebességet.

Far Cry New Dawn

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Dunia 2
Mérési módszer: 1

Az aktuális Far Cry epizód elődeihez hasonlóan beépített benchmarkkal próbálja feledtetni a középszerű grafikája okozta csalódást.

Az 5700 XT a szokottnál közelebb tud kerülni az RTX 2080-hoz, ám megelőznie nem sikerül.

A Radeon VII viszont, ha csak egy hajszálnyival is, de a Titan Xp előtt végez.

A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A Fury kikap a GTX 980-tól, de a megszokottnál kisebb mértékben.

A Titan Black lemarad a 290X mögött, annak ellenére is, hogy nem egy kifejezetten erőforrásigényes játékról van szó.

A nagyobbik Kepler alapú GPU vereségét látva borítékolható volt a GTX 680 hatalmas lemaradása a HD 7970 mögött.

A HD 6970 ezúttal csak az átlagosnak mondható mértékben kap ki a GTX 580-tól, de ez a két kártya már csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és kis felbontásban produkál játszható sebességet.

A legkisebb DX11-es párossal is éppen csak játszható sebességet kapunk minimális beállítások mellett.

Final Fantasy XIV: Shadowbringers

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix
Mérési módszer: 1

Egy újabb FFXIV kiegészítő jelent meg ebben az évben, mely ezúttal is különálló benchmark tool-t kapott.

Papírformaszerű eredményt látunk a legmodernebb GPU-k párharcánál.

A Radeon VII az átlagosnál kicsit nagyobb mértékben kap ki a Titan Xp-től.

Az RX 590 is jócskán lemarad a GTX 1070 mögött.

A GTX 980 és a Fury nagyon közeli eredménnyel zárta a tesztet, de kis mértékben az NVIDIA kártyája bizonyult gyorsabbnak.

Régimódi DX11-es grafikájú játékról lévén szó, a Kepler alapú nagy Titan meg tudta előzni a 290X-et.

A GTX 680 és a HD 7970 szinte pontosan megegyező eredménnyel zárt.

Ezúttal a HD 6970 lemaradása kisebb a megszokottál a GTX 580 mögött.

A HD 5870 képes volt legyőzni a GTX 560 Ti-t.

Gears 5

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: The Coalition
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1

Ez a modern grafikájú játék az XBOX konzolokról érkezett PC-re, és beépített benchmarkkal is kedveskedik a felhasználóknak.

Annak ellenére, hogy konzolokra jelent meg elsősorban a játék, a Radeon kártyák nem képesek kiaknázni az ebben rejlő lehetőséget.

A Radeon VII jócskán kikap a Titan Xp-től 4K felbontásban.

Az RX 590 az átlagosnak mondható lemaradást szedi össze a GTX 1070 mögött.

A kis Fury idén már másodszor szerepel szokatlanul gyengén, még a 290X-nél is alacsonyabb eredményt érve el.

Modern grafikájú játékról lévén szó, nem meglepő, hogy a 290X legyőzte a Titan Black-et.

A GTX 680 elsőségére viszont nem mertem volna fogadni az előzmények ismeretében.

A Terascale alapú Radeon kártyákon a kép szétesik, és lefagy a program. Bár a GTX 580-assal elindul, de ebben sem lesz sok örömünk, hiszen amellett, hogy a VRAM mennyiségére, és a driverre is panaszkodik a játék, a felbontást sem engedte átállítani 720p-nél magasabbra.

A GTX 560 Ti-ra már 3 különböző hibaüzenetet is adott a játék, ennek ellenére elindult vele, éppen csak játszható sebességet produkálva a legalacsonyabb minőségi szinten.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények