2019 játékai - II.
Dirt Rally 2.0
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Engine: Ego
Mérési módszer: 2
A Dirt sorozat szimulátor-fókuszú mellékága folytatást kapott idén, ám ezúttal sajnos nem szolgál beépített benchmarkkal.
A 2080-as és az 5700 XT teljesítménye között a megszokott különbség mutatkozik.
A Radeon VII is átlagos mértékben kap ki a Titan Xp-től.
Papírforma eredményt hoz a GTX 1070 és az RX 590 csatája is.
A Fury ezúttal meglehetősen közel került a GTX 980-hoz, ám megelőzni nem tudta.
A Titan Black kisebb meglepetésre megverte a 290X-et.
A kisebbik Kepler alapú GPU nem tudja tartani a lépést nagytestvérével, és hatalmas verést kap a HD 7970-től.
A HD 6970 meglepetésre gyorsabbnak bizonyult a GTX 580-nál, ráadásul a Fermi alapú kártyákkal kisebb shader villódzások is rontották az összképet.
A HD 5870 is megveri a GTX 560 Ti-t, amire ebben az időszakban már nem sokszor volt példa.
F1 2019
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1
Újabb F1-es játékot kaptunk idén az aktuális szezon feldolgozásával.
A 2080-as előnye a megszokottnál kisebb ebben a játékban, 4K felbontás mellett.
A Radeon VII modernebb testvérével ellentétben nem tudja tartani a lépést zöld oldali ellenfelével.
Az RX 590 lemaradása kisebb a megszokottnál.
Jól szerepelt a kisebbik HBM memóriás kártya, ugyanis a Fury meg tudta verni a GTX 980-ast.
A 290X meglepően kis előnnyel vezet csak a Kepler alapú Titan előtt, utóbbi kártya ezúttal is DX11-ben futott.
A HD 7970 megverte a GTX 680-ast, de előnye nem kimagasló.
A Fermi és Terascale alapú kártyák esetében is a driverre panaszkodik a játék, de csak a Radeonok sebessége szenved csorbát az elavult meghajtó miatt.
A kisebbik Fermi-Terascale párossal már csak a legalacsonyabb minőségi szinten kapunk játszható sebességet.
Far Cry New Dawn
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Dunia 2
Mérési módszer: 1
Az aktuális Far Cry epizód elődeihez hasonlóan beépített benchmarkkal próbálja feledtetni a középszerű grafikája okozta csalódást.
Az 5700 XT a szokottnál közelebb tud kerülni az RTX 2080-hoz, ám megelőznie nem sikerül.
A Radeon VII viszont, ha csak egy hajszálnyival is, de a Titan Xp előtt végez.
A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a megszokott képet mutatja.
A Fury kikap a GTX 980-tól, de a megszokottnál kisebb mértékben.
A Titan Black lemarad a 290X mögött, annak ellenére is, hogy nem egy kifejezetten erőforrásigényes játékról van szó.
A nagyobbik Kepler alapú GPU vereségét látva borítékolható volt a GTX 680 hatalmas lemaradása a HD 7970 mögött.
A HD 6970 ezúttal csak az átlagosnak mondható mértékben kap ki a GTX 580-tól, de ez a két kártya már csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és kis felbontásban produkál játszható sebességet.
A legkisebb DX11-es párossal is éppen csak játszható sebességet kapunk minimális beállítások mellett.
Final Fantasy XIV: Shadowbringers
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix
Mérési módszer: 1
Egy újabb FFXIV kiegészítő jelent meg ebben az évben, mely ezúttal is különálló benchmark tool-t kapott.
Papírformaszerű eredményt látunk a legmodernebb GPU-k párharcánál.
A Radeon VII az átlagosnál kicsit nagyobb mértékben kap ki a Titan Xp-től.
Az RX 590 is jócskán lemarad a GTX 1070 mögött.
A GTX 980 és a Fury nagyon közeli eredménnyel zárta a tesztet, de kis mértékben az NVIDIA kártyája bizonyult gyorsabbnak.
Régimódi DX11-es grafikájú játékról lévén szó, a Kepler alapú nagy Titan meg tudta előzni a 290X-et.
A GTX 680 és a HD 7970 szinte pontosan megegyező eredménnyel zárt.
Ezúttal a HD 6970 lemaradása kisebb a megszokottál a GTX 580 mögött.
A HD 5870 képes volt legyőzni a GTX 560 Ti-t.
Gears 5
Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: The Coalition
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1
Ez a modern grafikájú játék az XBOX konzolokról érkezett PC-re, és beépített benchmarkkal is kedveskedik a felhasználóknak.
Annak ellenére, hogy konzolokra jelent meg elsősorban a játék, a Radeon kártyák nem képesek kiaknázni az ebben rejlő lehetőséget.
A Radeon VII jócskán kikap a Titan Xp-től 4K felbontásban.
Az RX 590 az átlagosnak mondható lemaradást szedi össze a GTX 1070 mögött.
A kis Fury idén már másodszor szerepel szokatlanul gyengén, még a 290X-nél is alacsonyabb eredményt érve el.
Modern grafikájú játékról lévén szó, nem meglepő, hogy a 290X legyőzte a Titan Black-et.
A GTX 680 elsőségére viszont nem mertem volna fogadni az előzmények ismeretében.
A Terascale alapú Radeon kártyákon a kép szétesik, és lefagy a program. Bár a GTX 580-assal elindul, de ebben sem lesz sok örömünk, hiszen amellett, hogy a VRAM mennyiségére, és a driverre is panaszkodik a játék, a felbontást sem engedte átállítani 720p-nél magasabbra.
A GTX 560 Ti-ra már 3 különböző hibaüzenetet is adott a játék, ennek ellenére elindult vele, éppen csak játszható sebességet produkálva a legalacsonyabb minőségi szinten.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!