2014 játékai - II.
Dark Souls II
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Bandai Namco Games
Fejlesztő: FromSoftware
Mérési módszer: 4
Ebben az évben olyan gyenge volt a játékfelhozatal, hogy szégyenszemre ismét kénytelen voltam néhány 60 FPS-re lockoló címet is beválogatni a cikkbe.
A 60 FPS lock számomra egyet jelent a végtelenül silány minőségű konzolporttal.
Természetesen a legerősebb kártyák is belefutottak a 60 FPS lock-ba.
Még a kisebbik Kepler-GCN páros is limitálva van 4K felbontáson is.
Még olyan, ekkorra már egyáltalán nem csúcskategóriás kártyák is belefutottak a limitbe, mint a GTX 580 és a HD 6970.
A legkisebb DX11-es páros is framerate lock limitált.
A DX10-es kártyák már nem futottak limitbe, bár a GTX 285 gyanúsan közel került hozzá.
A HD 3870 ismét hatalmas verést kapott a 9800 GTX-től.
DX9-es kártyákkal nem sok örömünk lesz ebben a játékban, ugyanis az X1900 XT-vel lefagy, a 7900 GTX-szel pedig nem produkál élvezhető sebességet a legalacsonyabb minőségi szinten sem.
Divinity: Original Sin
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Larian Studios
Fejlesztő: Larian Studios
Engine: Divinity Engine
Mérési módszer: 3
Ebben az évben számos, általam ismeretlen játékot kellett a cikkbe válogatni ahhoz, hogy meglegyen a 20 db cím. Ez persze nem gond mindaddig, amíg az előbb látottal ellentétben, mérésre alkalmas alkotásról van szó, mert így sokszínűbbé válik a felhozatal.
A Fury ezúttal meg tudta verni a GTX 980-at, méghozzá nem is elhanyagolható mértékben.
A Kepler alapú Titan is kikapott a 290X-től.
A GTX 680 lemaradása még nagyobb mértékű a HD 7970-nel szemben.
Az elavultabb architektúrájú GPU-k versenyében is a Radeon térfelén van az előny.
A HD 5870 ezúttal is viszonylag nagy különbséggel verte a GTX 560 Ti-t.
A DX10-es Radeonok driverét már nem sikerült optimalizálni ehhez a játékhoz, így a HD 4890 lemaradása jelentős.
A HD 3870 a szokottnál is nagyobb lemaradással követi a 9800 GTX-et.
A 7900 GTX teljesen összeomlik ebben a játékban, míg az X1900 XT játszható sebességet ad, viszont mindenképp meg kell jegyezni, hogy utóbbi kártya hiányosabb grafikát jelenít meg, például a vízfelületeken nincs tükröződés.
Dragon Age: Inquisition
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: BioWare
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 1
A beépített benchmarkkal rendelkező játékoknak akkor is bérelt helyük van a cikkben, ha általam teljesen ismeretlen címek, mint például ez az alkotás.
A legerősebb kártyákkal WQHD felbontáson játszhatunk, és kis mértékben a GTX 980 bizonyult gyorsabbnak.
A 290X és a Kepler alapú Titan szinte pontosan ugyanolyan sebességre volt képes.
A kisebbik Kepler alapú GPU már nem tudta megismételni nagyobb testvére teljesítményét, és kikapott a HD 7970-től.
Az elavultabb kártyák között a GTX 580 vezet, de előnye nem túl nagy mértékű a HD 6970-nel szemben.
A leggyengébb DX11-es kártyák csatáját is az NVIDIA versenyzője nyeri, de még kisebb különbséggel.
F1 2014
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 3.0
Mérési módszer: 1
Az előző évben kimaradt a cikkből az aktuális F1-es játék, mert bár elméletileg létezett 2013-as kiadás is, ám azt semmilyen (sem legális, sem illegális) forrásból nem sikerült beszereznem. Az idei epizóddal azonban visszatér a sorozat a cikkbe, és ezúttal is beépített benchmarkot kínál.
Nem túl megterhelő a játék az idei csúcskártyák számára, hiszen még 4K-s felbontásban, 4x-es élsimítás mellett is bőven 100 FPS fölötti sebességet produkálnak. A versenyt kis mértékű előnnyel a GTX 980 nyerte.
A Titan Black ezúttal kikapott a 290X-től, de ezek a kártyák is tökéletes sebességet hoznak a legmagasabb minőségi szinten is.
A Kepler alapú kártyák becsületét a GTX 680 sem menti meg, ám az mindenképpen megsüvegelendő, hogy még ez a páros is kiválóan játszható sebességet ért el 4K felbontás mellett is.
Az elavultabb típusok között nem folytatódik a Radeon-dominancia, hiszen a HD 6970 a megszokottnál nagyobb mértékű hátrányt szedett össze a GTX 580 mögött.
Ezúttal a GTX 560 Ti is megkérdőjelezhetetlen fölénnyel utasítja maga mögé a HD 5870-et.
A DX10-es kártyákkal az élsimításról már le kell mondanunk. A két versenyző közelebb végzett egymáshoz, mint amire az eddigi eredmények alapján számítani lehetett.
Még a gyengébbik DX10-es párossal is éppen csak játszható sebességet kapunk a legmagasabb minőségi szinten. Az eredmény ismét váratlanul szoros lett, vagyis a Tesla architektúrának nem igazán fekszik ez a játék.
Far Cry 4
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Dunia 2
Mérési módszer: 2
Az aktuális Far Cry epizód még az előző résznél is hosszabb, lelőhetetlen felvezető videóval sokkolja a tesztelni vágyó felhasználókat. Aztán a videó egy ponton ötletszerűen átvált real-time renderbe, és még innen is irgalmatlanul sokáig tart, mire vége lesz, de ez a jelenet már legalább lemérhető volt.. A cikkben szereplő összes játék közül ezt utáltam a legjobban, végtelenül visszataszító megoldás, hogy egy nagyjából 10 perces jelenetsort minden alkalommal végig kellett nézni. Még szerencse, hogy csak DX11-es kártyákkal indult el a játék, így "csak" 10 alkalommal kényszerültem erre.
A legerősebb kártyákkal 4K felbontáson még éppen csak játszható sebességet kapunk. A megmérettetés ezúttal a kis Fury győzelmét hozta.
A Kepler alapú nagy Titan nem tudja tartani a lépést a 290X-szel, pedig a felbontást itt már WQHD szintre kellett csökkenteni.
A kisebb kártyák között is kikap a Kepler architektúra a GCN-től. Ezekkel a típusokkal már csak Full HD felbontást érdemes választani.
Az elavultabb nagyvasak szinte pontosan megegyező teljesítményt nyújtottak, ám itt már a grafika minőségét is csökkenteni kellett High szinte, és még így is épp csak játszható sebességet kapunk.
A legkisebb DX11-es duóval már csak közepes minőségű grafikában reménykedhetünk. A párharcot ezúttal a Radeon nyerte.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!