GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2019 játékai - I.

A Plague Tale: Innocence

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Asobo Studio
Engine: Zouna
Mérési módszer: 2

Kifejezetten hangulatos, és minőségi történetvezérelt játékkal kezdjük az évet, melynek grafikai színvonalára sem lehetett panasz.

A 2080-as előnye a megszokott szinten alakul ebben a játékban, 4K felbontás mellett.

A Titan Xp is határozott előnyre képes szert tenni a Radeon VII-tel szemben.

A GTX 1070 győzelme természetesen papírformának megfelelő, ám előnyének mértéke a megszokottnál magasabb.

Ezúttal a GTX 980 is jócskán elverte a Fury-t, vagyis ez a játék az NVIDIA kártyáit kedveli jobban.

A 290X és a Titan Black fej-fej mellett halad ebben a tesztben, de kis mértékben a Radeon bizonyult gyorsabbnak.

A HD 7970 is egészen apró különbséggel képes csak megverni a GTX 680-at.

Az elavult architektúrájú DX11-es kártyákkal csak alacsony minőségi szintben reménykedhetünk, és ilyen körülmények között is csak a GeForce-szal kapunk játszható sebességet.

Ezúttal a kisebbik Fermi-Terascale páros esetén is hatalmas NVIDIA fölényt láthatunk.

Beyond: Two Souls

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Quantic Dream
Fejlesztő: Quantic Dream
Mérési módszer: 2

Ebben az évben 3 db, korábban Playstation-exkluzív Quantic Dream játék is megjelent PC-re, melyek közül ez az alkotás eredetileg PS3-ra érkezett 2013-ban. A program alapértelmezetten 60 FPS lock-ot alkalmaz, ám ez egy hackelt exe file segítségével eltávolítható.

Az RTX 2080 és az RX 5700 XT szinte pontosan megegyező eredménnyel zárta a tesztet.

Ha azt hinnénk, hogy az előző páros CPU limitbe futott, akkor itt a bizonyíték, hogy nem ez történt, hiszen a Titan Xp mindkettejüknél jócskán gyorsabbnak bizonyult. A Radeon VII viszont ezúttal erősen lemaradt zöld oldali ellenfelétől.

Az RX 590 lemaradása nagyobb a megszokottnál a GTX 1070-hez képest.

A Fury ezúttal is kikapott a GTX 980-tól, ám lemaradása nem nagy mértékű.

Nem túl modern grafikájú játékról lévén szó, a 290X nem tudta megverni a Titan Black-et.

A HD 7970-nek sikerült a bravúr, ami nagytestvérének nem, és az egyetlen Radeon-győzelmet zsebeli be ebben a játékban.

A GTX 580 természetesen megveri a HD 6970-et, ám a Radeonnal is játszható sebességet kapunk Full HD-ban, a legmagasabb minőségi szinten.

Még a kisebbik Fermi-Terascale párossal is játszható marad a sebesség Full HD-ban, tehát az elavult kártyák tulajdonosainak sem lehetett okuk panaszra.

Borderlands 3

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Gearbox Software
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1

Nagy népszerűségnek örvend ez a sorozat, bár nekem nem nyerte el a tetszésemet. Ráadásul technikai gondok is vannak vele: a mérést csak DX11-ben tudtam elvégezni. Habár lenne a játékban DX12 mód is, de nem hajlandó elmenteni (restartot kér, és utána visszaáll DX11-re).

4K felbontáson a legmagasabb minőségi szinttel megszenvednek az idei modellek is, és közülük a szokottnál kisebb előnnyel ugyan, de a GeForce került ki győztesként.

A Titan Xp és a Radeon VII erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A GTX 1070 is az átlagos mértékben verte meg az RX 590-et.

A GTX 980 ezúttal jócskán a Fury előtt tudott végezni.

A 290X megelőzte a Titan Black-et, ám előnye nem számottevő.

Érdekes módon a HD 7970 ezúttal kikapott a GTX 680-tól.

A HD 6970 a szokottnál jobban képes tartani a lépést a GTX 580-nal, de ezekkel a kártyákkal már csak alacsony minőségi szinten kapunk vállalható eredményt.

A GTX 560 Ti előnye sem túl magas a HD 5870 előtt.

Control

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: 505 Games
Fejlesztő: Remedy Entertainment
Engine: Northlight Engine
Mérési módszer: 2

A Remedy alkotásai közül is kiemelkedik egyedi hangulatával és játékmenetével ez az alkotás. Grafikailag is minőségi, bár furcsállottam, hogy a DX12 módot nem ajánlja föl a Radeonokkal, és a GTX 980-nal (valamint értelemszerűen az ennél régebbi típusokkal sem), így ezek a kártyák jobb híján DX11-ben futottak.

A legerősebb kártyákkal WQHD felbontásban futtathatjuk a játékot maximális részletességgel. Természetesen a Raytracing-et kikapcsoltam az összehasonlíthatóság kedvéért. A két versenyző erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A Radeon VII ezúttal nagyjából ugyanakkora sebességre képes, mint a Titan Xp, vagyis kifejezetten jól szerepelt.

Az RX 590 is a szokottnál jóval közelebb tud kerülni a GTX 1070-hez, de ne feledjük, hogy a Radeonok DX11 módban futottak.

A Fury megelőzi a GTX 980-at, pedig itt már mindkét kártyán DX11-ben futott a játék.

Modern és látványos grafikájú játékról lévén szó, nem lepődünk meg a 290X nagyfokú előnyén.

A HD 7970 még jobban földbe döngöli a GTX 680-at, mint azt az előző párosnál láthattuk.

A Fermi és a Terascale alapú kártyákon egyformán rosszul fut a játék: csak a legalacsonyabb minőségi szinten kapunk játszható sebességet.

A legkisebb DX11-es duó eredménye is nagyon hasonlóan alakult, de itt már a felbontást is 720p-re kellett csökkenteni.

Detroit: Become Human

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Quantic Dream
Fejlesztő: Quantic Dream
Mérési módszer: 2

A 3 db idén megjelent Quantic Dream-játék közül ez az alkotás rendelkezik a legmodernebb (ezúttal Vulkan API-t használó) grafikával, hiszen csak 1 évvel korábban jelent meg PS4-re. A 60 FPS lock kiiktatásához a settings file kézi módosítására van szükség.

Az RX 5700 XT ezúttal a megszokottnál közelebb tud kerülni az RTX 2080-hoz 4K felbontásban.

A Titan Xp és a Radeon VII is fej-fej mellett halad, ám ezúttal is az NVIDIA versenyzője szerzi meg a győzelmet.

Az RX 590 lemaradása átlagos mértékű a GTX 1070 mögött.

A Fury nagyon kikap a GTX 980-tól, valamiért ennek a kártyának nagyon nem feküdt ez a játék.

Érdekes módon a 290X még a Fury-nál is gyorsabb tudott lenni ebben a tesztben, a Titan Black-et pedig porba alázta.

A HD 7970-en lefagyott a játék, így csak a GTX 680 szerzett pontot ebben a tesztben. Sok örömünk azonban vele sem lesz, hiszen csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontásban kapunk játszható sebességet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Előzmények