2019 játékai - I.
A Plague Tale: Innocence
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Asobo Studio
Engine: Zouna
Mérési módszer: 2
Kifejezetten hangulatos, és minőségi történetvezérelt játékkal kezdjük az évet, melynek grafikai színvonalára sem lehetett panasz.
A 2080-as előnye a megszokott szinten alakul ebben a játékban, 4K felbontás mellett.
A Titan Xp is határozott előnyre képes szert tenni a Radeon VII-tel szemben.
A GTX 1070 győzelme természetesen papírformának megfelelő, ám előnyének mértéke a megszokottnál magasabb.
Ezúttal a GTX 980 is jócskán elverte a Fury-t, vagyis ez a játék az NVIDIA kártyáit kedveli jobban.
A 290X és a Titan Black fej-fej mellett halad ebben a tesztben, de kis mértékben a Radeon bizonyult gyorsabbnak.
A HD 7970 is egészen apró különbséggel képes csak megverni a GTX 680-at.
Az elavult architektúrájú DX11-es kártyákkal csak alacsony minőségi szintben reménykedhetünk, és ilyen körülmények között is csak a GeForce-szal kapunk játszható sebességet.
Ezúttal a kisebbik Fermi-Terascale páros esetén is hatalmas NVIDIA fölényt láthatunk.
Beyond: Two Souls
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Quantic Dream
Fejlesztő: Quantic Dream
Mérési módszer: 2
Ebben az évben 3 db, korábban Playstation-exkluzív Quantic Dream játék is megjelent PC-re, melyek közül ez az alkotás eredetileg PS3-ra érkezett 2013-ban. A program alapértelmezetten 60 FPS lock-ot alkalmaz, ám ez egy hackelt exe file segítségével eltávolítható.
Az RTX 2080 és az RX 5700 XT szinte pontosan megegyező eredménnyel zárta a tesztet.
Ha azt hinnénk, hogy az előző páros CPU limitbe futott, akkor itt a bizonyíték, hogy nem ez történt, hiszen a Titan Xp mindkettejüknél jócskán gyorsabbnak bizonyult. A Radeon VII viszont ezúttal erősen lemaradt zöld oldali ellenfelétől.
Az RX 590 lemaradása nagyobb a megszokottnál a GTX 1070-hez képest.
A Fury ezúttal is kikapott a GTX 980-tól, ám lemaradása nem nagy mértékű.
Nem túl modern grafikájú játékról lévén szó, a 290X nem tudta megverni a Titan Black-et.
A HD 7970-nek sikerült a bravúr, ami nagytestvérének nem, és az egyetlen Radeon-győzelmet zsebeli be ebben a játékban.
A GTX 580 természetesen megveri a HD 6970-et, ám a Radeonnal is játszható sebességet kapunk Full HD-ban, a legmagasabb minőségi szinten.
Még a kisebbik Fermi-Terascale párossal is játszható marad a sebesség Full HD-ban, tehát az elavult kártyák tulajdonosainak sem lehetett okuk panaszra.
Borderlands 3
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Gearbox Software
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1
Nagy népszerűségnek örvend ez a sorozat, bár nekem nem nyerte el a tetszésemet. Ráadásul technikai gondok is vannak vele: a mérést csak DX11-ben tudtam elvégezni. Habár lenne a játékban DX12 mód is, de nem hajlandó elmenteni (restartot kér, és utána visszaáll DX11-re).
4K felbontáson a legmagasabb minőségi szinttel megszenvednek az idei modellek is, és közülük a szokottnál kisebb előnnyel ugyan, de a GeForce került ki győztesként.
A Titan Xp és a Radeon VII erősorrendje a megszokott képet mutatja.
A GTX 1070 is az átlagos mértékben verte meg az RX 590-et.
A GTX 980 ezúttal jócskán a Fury előtt tudott végezni.
A 290X megelőzte a Titan Black-et, ám előnye nem számottevő.
Érdekes módon a HD 7970 ezúttal kikapott a GTX 680-tól.
A HD 6970 a szokottnál jobban képes tartani a lépést a GTX 580-nal, de ezekkel a kártyákkal már csak alacsony minőségi szinten kapunk vállalható eredményt.
A GTX 560 Ti előnye sem túl magas a HD 5870 előtt.
Control
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: 505 Games
Fejlesztő: Remedy Entertainment
Engine: Northlight Engine
Mérési módszer: 2
A Remedy alkotásai közül is kiemelkedik egyedi hangulatával és játékmenetével ez az alkotás. Grafikailag is minőségi, bár furcsállottam, hogy a DX12 módot nem ajánlja föl a Radeonokkal, és a GTX 980-nal (valamint értelemszerűen az ennél régebbi típusokkal sem), így ezek a kártyák jobb híján DX11-ben futottak.
A legerősebb kártyákkal WQHD felbontásban futtathatjuk a játékot maximális részletességgel. Természetesen a Raytracing-et kikapcsoltam az összehasonlíthatóság kedvéért. A két versenyző erősorrendje a megszokott képet mutatja.
A Radeon VII ezúttal nagyjából ugyanakkora sebességre képes, mint a Titan Xp, vagyis kifejezetten jól szerepelt.
Az RX 590 is a szokottnál jóval közelebb tud kerülni a GTX 1070-hez, de ne feledjük, hogy a Radeonok DX11 módban futottak.
A Fury megelőzi a GTX 980-at, pedig itt már mindkét kártyán DX11-ben futott a játék.
Modern és látványos grafikájú játékról lévén szó, nem lepődünk meg a 290X nagyfokú előnyén.
A HD 7970 még jobban földbe döngöli a GTX 680-at, mint azt az előző párosnál láthattuk.
A Fermi és a Terascale alapú kártyákon egyformán rosszul fut a játék: csak a legalacsonyabb minőségi szinten kapunk játszható sebességet.
A legkisebb DX11-es duó eredménye is nagyon hasonlóan alakult, de itt már a felbontást is 720p-re kellett csökkenteni.
Detroit: Become Human
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Quantic Dream
Fejlesztő: Quantic Dream
Mérési módszer: 2
A 3 db idén megjelent Quantic Dream-játék közül ez az alkotás rendelkezik a legmodernebb (ezúttal Vulkan API-t használó) grafikával, hiszen csak 1 évvel korábban jelent meg PS4-re. A 60 FPS lock kiiktatásához a settings file kézi módosítására van szükség.
Az RX 5700 XT ezúttal a megszokottnál közelebb tud kerülni az RTX 2080-hoz 4K felbontásban.
A Titan Xp és a Radeon VII is fej-fej mellett halad, ám ezúttal is az NVIDIA versenyzője szerzi meg a győzelmet.
Az RX 590 lemaradása átlagos mértékű a GTX 1070 mögött.
A Fury nagyon kikap a GTX 980-tól, valamiért ennek a kártyának nagyon nem feküdt ez a játék.
Érdekes módon a 290X még a Fury-nál is gyorsabb tudott lenni ebben a tesztben, a Titan Black-et pedig porba alázta.
A HD 7970-en lefagyott a játék, így csak a GTX 680 szerzett pontot ebben a tesztben. Sok örömünk azonban vele sem lesz, hiszen csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontásban kapunk játszható sebességet.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!