Hirdetés

GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2023 játékai - III.

Hogwarts Legacy

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Warner Bros. Games
Fejlesztő: Avalanche Software
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2

A Harry Potter történetek kedvelői idén egy különösen jó minőségű játékot kaptak, mely a filmek és könyvek által bemutatott univerzumban játszódik.

Raytracing-támogatású címről lévén szó, a 6950 XT lemaradása jelentős a 3090-es mögött, de mindkét kártyával játszható sebességet kapunk 4K felbontásban.

Az 5700 XT viszont dicséretet érdemel, hiszen a megszokottnál közelebb végzett az RTX 2080-hoz.

Jól szerepelt a nagy Vega is, és legyőzte a Titan Xp-t.

Talán valamivel az RX 590 lemaradása is kisebb a GTX 1070-hez képest ebben a játékban, mint azt korábban megszokhattuk.

A kis Fury szintén győzelemre tudja váltani az AMD kártyák előnyét, nameg nem utolsó sorban a drasztikus sávszélességet biztosító HBM memóriarendszerét.

Modern és technikás grafikájú játékról lévén szó, a Kepler alapú nagy Titan veresége nem meglepetés.

A GTX 680-nal a játék lefagyott, de valószínűleg inkább a VRAM mennyisége, mintsem a GPU képességei miatt. A HD 7970 ellenben játszható sebességet produkált magas minőségi szinten is.

House Flipper 2

Műfaj: Házfelújítás szimulátor
Kiadó: PlayWay
Fejlesztő: Frozen District
Engine: Unity
Mérési módszer: 4

A házfelújítások világába kalauzol minket ez a játék, melynek második része hatalmas garfikai minőségjavulást hoz elődjéhez képest, ám ezzel párhuzamosan a gépigénye is meglehetősen nagyra nőtt.

A legerősebb kártyákkal is éppen csak játszható sebességet kapunk 4K felbontásban. A Radeon lemaradása hatalmas, annak ellenére is, hogy sugárkövetést nem alkalmaz a játék. Vicces, hogyennek ellenére AMD reklámmal találkozunk az intro-ban.

Az 5700 XT-vel is nagyon gyengén futott a játék, és alig több, mint fele akkora sebességre volt csak képes, mint az RTX 2080.

Az eddigi eredményeket látva a Radeon VII szokásosnál nagyobb mértékű lemaradása nem meglepő.

Az RX 590 az első Radeon, mely a várakozásoknak megfelelően teljesít, hiszen az átlagos mértékű hátrányt szedi össze a GTX 1070 mögött.

Nem vészesen gyenge a Fury szereplése sem, hiszen bár kikap a GTX 980-tól, de a különbség nem túl nagy.

A 290X a játékban tapasztalható AMD-gyengélkedés ellenére is meg tudja verni a Titan Black-et.

A GTX 680 is kikap kis mértékben a HD 7970-től. Ezekkel a kártyákkal már csak közepes grafikai részletesség mellett játszható a program.

A legelavultabb DX11-es modellekkel is elindult a játék, de a Terascale alapú Radeonokkal nem reménykedhetünk élvezhető sebességben a legalacsonyabb minőségi szinten sem.

A legkisebb DX11-es duó esetén már az NVIDIA versenyzője sem volt képes játszható sebességet elérni a legminimálisabb beállításokkal sem.

Immortals of Aveum

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ascendant Studios
Engine: Unreal Engine 5
Mérési módszer: 2

A vadonatúj Unreal Engine 5 képességeit aknázza ki ez a játék, elsősorban emiatt szerepel a cikkben.

4K felbontásban a 6950 XT egy minimálisan gyorsabbnak bizonyult a 3090-nél, de egyik kártyával sem kapunk hatalmas sebességértékeket.

Jól szerepelt az 5700 XT is, de megverni nem tudta az RTX 2080-ast.

A Radeon VII ellenben győzni tud a Titan Xp ellen, igaz, egészen elhanyagolható különbség mellett.

Az alapvetően Radeon-párti játék az RX 590 teljesítményére is jó hatással van, és meglepően közel került a GTX 1070 eredményéhez.

A Fury-t nem támogatja a játék, így a GTX 980 ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

Returnal

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Housemarque
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1

Ez a PS5-re 2021-ben megjelent alkotás 2 évvel később PC-n is tiszteletét tette, és beépített benchmarkot is kínál.

Ezúttal a Raytracing alkalmazása mellett is az RX 6950 XT győzelmét láthatjuk, de mindkét kártyával 100 FPS fölötti sebességet kapunk 4K felbontásban.

Nagytestvére jó szereplését nem tudja megismételni az 5700 XT, és a szokottnál nagyobb mértékben kap ki az RTX 2080-tól.

A Radeon VII ellenben dicséretet érdemel, hiszen le tudta győzni a Titan Xp-t.

Az RX 590 és a GTX 1070 erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A Fury-val a driverre panaszkodik a játék, ennek ellenére a teljesítménye nem gyengébb a szokásosnál.

A Kepler alapú GPU-kkal figyelmeztet a játék, hogy nincs megfelelő DX12 támogatás, és emiatt és DX11-gyel fog futni, ám ezután "createcomputeshader" hibával lefagy.

A HD 7970 már csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontáson tud élvezhető sebességet adni, de legalább elindult vele a játék.

Ride 5

Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Milestone srl
Fejlesztő: Milestone srl
Mérési módszer: 2

A Ride motorversenyes sorozat is új epizóddal jelentkezett idén.

A 6950 XT ezúttal kis mértékben lemarad a 3090 mögött, de mindkét kártyával csaknem 100 FPS-t érhetünk el 4K felbontásban.

Az 5700 XT lemaradása a 2080 mögött a papírformának megfelelő mértékű.

A Radeon VII is kikap a Titan Xp-től, ám hátránya nem jelentős.

A megszokott képet mutatja a GTX 1070 és az RX 590 küzdelme is.

A kis Fury kikap a GTX 980-tól, de nem vészes a lemaradása.

A Kepler alapú GPU-kkal csak fekete képernyő fogad a játék indításakor, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

Még a HD 7970 is képes játszható sebességet adni a legmagasabb részletességi szinten, Full HD felbontás mellett.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények