2011 játékai - II.
Dead Space 2
Műfaj: Horror
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Visceral Games
Mérési módszer: 3
A 3 évvel korábban megjelent Sci-Fi horror játék folytatása.
A szokottnál magasabb GeForce fölénnyel találkozhatunk a legerősebb kártyáknál, ennek ellenére mindkét versenyzővel bőven 100 FPS fölötti sebességet kapunk WQHD felbontáson is.
Nagy mértékű a GeForce fölénye a kisebbik DX11-es páros esetében is, a megszokott kiegyenlített versenynek ezúttal nyoma sincs.
A DX10-es kártyáknál tovább erősödik a Radeon lemaradása, a HD 4890 már csak kevesebb, mint fele akkora sebességre képes, mint a GTX 285.
Érdekes, hogy arányaiban nem magasabb a HD 3870 lemaradása a saját ellenfeléhez képest, mint amit a nagytestvérénél láthattunk. Még a kisebbik DX10-es kártyapárral is játszható sebességgel fut a játék Full HD felbontáson, a legmagasabb minőségi szinten.
Az egyetlen Radeon kártya, amely képes megtörni az ebben a játékban található masszív GeForce-hegemóniát, talán nem lepődünk meg azon, hogy az X1900 XT lett, ám előnye jóval kisebb mértékű a megszokottnál. A DX9-es nagyvasakkal már csak közepes minőségi szint volt elérhető.
Az X850 Pro-val nem indul el a játék, ám a 6800 GS még éppen játszható sebességet produkál a legalacsonyabb minőségi szinten.
Deus Ex: Human Revolution
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix Europe
Fejlesztő: Eidos-Montreal
Mérési módszer: 3
A Deus Ex széria aktuális epizódja az eredeti játék előzménytörténetét meséli el.
Ez a játék egy tipikus mérésre alkalmatlan cím, utólag az eredményeket látva biztosan kidobtam volna a cikkből. 30 FPS fölött nem sokkal valamiféle limitbe ütközik.
Ilyen siralmasan futó játékra a fejlesztői egyáltalán nem lehetnek büszkék.
DX10-es kártyákkal a "Normal" minőségi szintnél magasabb nem állítható be. A sebesség nem változik.
A kisebb kártyáknál ugyanez a helyzet, de már alacsony minőségi szinten.
Még a DX9-es kártyák is belefutnak a rejtélyes limitbe. Felejtsük el gyorsan ezt a játékot, csak tölteléknek volt jó.
Dirt 3
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Southam
Engine: Ego
Mérési módszer: 1
A Dirt sorozat harmadik epizódja már elhagyta az elhunyt ralilegenda, Colin McRae nevét, és ezzel együtt még arcade-osabb arculatra váltott. Pozitívum viszont, hogy beépített benchmarkkal rendelkezik.
A DX11-es nagyvasak versenyét a GTX 580 nyeri, méghozzá meglepően nagy előnnyel. A HD 6970-en kifogott a WQHD felbontás, és a 4x-es élsimítás kombinációja.
A kisebbik DX11-es páros esetében érdekes módon fordul a helyzet, és egészen kis mértékben ugyan, de a Radeon veszi át a vezetést.
A DX10-es csúcskártyák mezőnyében ismét GeForce dominanciát láthatunk, ám ezúttal nem annyira drasztikus mértékben.
A kisebbik DX10-es párossal az élsimításról már le kellett mondani, ám a 9800 GTX még így is földbe döngöli a HD 3870-et.
A DX9-es kártyákkal már a legalacsonyabb minőségi szintet kellett választani, elsősorban a 7900 GTX miatt, ami még így is éppen csak játszható sebességet produkált. Az X1900 XT-vel próbálkozhatnánk magasabb részletességű grafikával is.
Duke Nukem Forever
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Gearbox Software
Mérési módszer: 4
Íme a játék, ami arról híresült el, hogy címéhez hasonlóan "örökké" tartott a fejlesztése, hiszen már 1997-ben bejelentették, ám végül csak 2011-ben jelent meg. Azt gondolhatnánk, hogy 14 év fejlesztés után legalább egy korszakalkotó játékot kaptunk, ám ez nem így történt, ugyanis a meglehetősen átlagos minőségű program nem tudott megfelelni a felfokozott elvárásoknak.
A GTX 580 a megszokottnál nagyobb előnnyel verte a HD 6970-et, ám mindkét kártyával kiválóan fut a játék WQHD felbontásban is.
Ezúttal a HD 5870 sem képes fordítani a Radeonok vert helyzetén, és számottevő mértékben kikap a GTX 560 Ti-tól.
A DX10-es kártyák esetében még nagyobb a Radeon hátránya, vagyis az AMD szoftveres csapata nem jeleskedett, amikor erre a játékra kellett volna a drivert optimalizálni.
Az eddigi eredményeket látva igazából az a meglepő, hogy a HD 3870 csak a szokásosnak mondható mértékű lemaradást szedi össze a 9800 GTX-szel szemben, és nem még ennél is sokkal nagyobbat.
A Radeonok becsületét, mondhatni megszokott módon, az X1900 XT menti meg. Ennek az öreg kártyának a hatékony működéséhez még nem kellett aktív driveres támogatás, így jól érzi magát a modernebb címek alatt is.
Az X850 Pro-val nem futott a játék, de a 6800 GS még éppen csak játszható sebességet produkált a legalacsonyabb minőségi szinten.
F.E.A.R. 3
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: Day 1 Studios
Mérési módszer: 2
Az egykor népszerű FEAR sorozat harmadik epizódja már nem sikerült olyan jól, mint az előző részek, így (egy online kiadás kivételével) a franchise utolsó játékát üdvözölhetjük benne.
A DX11-es csúcskártyák versenyében ezúttal a Radeon tesz szert kis mértékű előnyre, de mindkét versenyző épp csak játszható sebességet produkál WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett.
A gyengébbik DX11-es páros küzdelmét nagyobb aránnyal nyeri a Radeon, vagyis a Terascale 2 driver optimalizálása jól sikerült erre a játékra.
A DX10-es kártyák között már nem folytatódik a Radeonok diadalmenete, ugyanis a HD 4890 a szokásosnál nagyobb lemaradással követi a GTX 285-öt.
A két gyengébbik DX10-es versenyző esetén a grafika minőségét már vissza kellett butítani Standard szintre. Az erősorrend a megszokott képet mutatja.
DX9-es kártyákkal már csak alacsony szintű grafikában reménykedhetünk. A Radeon itt is vezet, de ezúttal talán a megszokottnál kisebb előnnyel.
A legkisebb kártyákkal nincs értelme próbálkozni ezzel a játékkal, hiszen az X850 Pro-val el sem indul, de a 6800 GS sem fog élvezhető sebességet produkálni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!