GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2012 játékai - II.

Dirt Showdown

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Engine: Ego
Mérési módszer: 1

A Dirt sorozat egy kifejezetten roncsderbi jellegű versenyzésre kihegyezett alváltozatot is kapott 2012-ben, ám ez az irányvonal nem lett túl sikeres.

A HD 7970 ezúttal viszonylag nagy előnnyel verte a GTX 680-at, WQHD felbontás és 4x-es élsimítás mellett.

Az elavultabb típusoknál fordul a helyzet, és a GTX 580 veszi át a vezetést, viszont a felbontást itt már Full HD-ra kellett visszavennem, és az élsimításról is le kellett mondani.

A két legkisebb DX11-es kártya nagyon hasonló eredményt ért el, de kis mértékben itt is a GeForce vezet.

Az erősebbik DX10-es páros esetén a HD 4890 tett szert viszonylag komoly előnyre, ami szokatlan jelenség a két kártya csatája során.

A HD 3870 már nem képes elverni a 9800 GTX-et, de lemaradása a megszokottnál sokkal kisebb.

Dishonored

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Arkane Studios
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

Ez a játék számomra teljesen ismeretlen, de ebben az évben ilyen címeket is be kellett válogatnom a cikkbe, hogy összejöjjön a húszfős mezőny.

A legerősebb DX11-es páros fej-fej mellett halad, de kis mértékben a GeForce nyeri a csatát.

A GTX 580 a megszokottnál nagyobb mértékű előnyre képes szert tenni a HD 6970-nel szemben.

A két legkisebb DX11-es kártya ismét nagyon hasonlóan szerepelt, de kis mértékben a GTX 560 Ti bizonyult gyorsabbnak.

A DX10-es Radeon drivert nem sikerült optimalizálni erre a játékra, így a HD 4890 lemaradása jelentős.

A HD 3870 is nagyon kikap a 9800 GTX-től, a DX9-es kártyákon pedig nem indult el a játék.

Euro Truck Simulator 2

Műfaj: Kamion szimulátor
Kiadó: SCS Software
Fejlesztő: SCS Software
Mérési módszer: 3

Ez a játék jó példa arra, hogy bár már 2012-ben megjelent, de mivel folyamatosan fejlesztik, ezért jelenlegi formájában már sokkal nagyobb gépigénnyel rendelkezik, mint megjelenésekor. Az ilyen címekkel egy kicsit bajban vagyok, hogy melyik évhez is kellett volna sorolni őket, és éppen ezért igyekeztem kerülni őket a cikkben, de ez esetben kivételt tettem, mert népszerű, és általam is kedvelt alkotásról van szó.

A legerősebb kártyával Full HD felbontásban játszhatunk, és a Radeonnak sokkal jobban fekszik ez a játék.

Az elavultabb típusokkal már éppen csak játszható sebességet kapunk maximális részletesség mellett. Az előny itt is az NVIDIA versenyzőjénél van.

A legkisebb DX11-es duóval már csökkenteni kellett a megjelenítés részletességét. Szokás szerint fej-fej mellett halad a két versenyző, nagyon hasonló eredményt adtak.

A DX10-es Radeonokkal nem indult el a játék, mert a DX11 mód értelemszerűen nem támogatott, OpenGL módban pedig lefagyott a program. A GTX 285 szereplésében sem lesz sok örömünk, hiszen még a legalacsonyabb minőségi szinten sem kapunk játszható sebességet vele.

F1 2012

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: Ego
Mérési módszer: 1

Az aktuális F1 játék, elődjéhez hasonlóan, beépített benchmarkkal kedveskedik a tesztelni vágyóknak.

A két legerősebb kártyával akár 4K felbontásban, 4x-es élsimítás mellett is tökéletes sebességet kapunk. A HD 7970 előnye 10% a GTX 680 előtt.

A GTX 580 a szokásosnak mondható előnnyel veri a HD 6970-et.

A legkisebb DX11-es páros szokás szerint kiegyenlített küzdelmet folytat, mely ezúttal is a GeForce győzelmét hozta.

A DX10-es kártyákkal az élsimításról már le kell moondanunk. A HD 4890 igencsak közel férkőzött a GTX 285-höz, ám megelőzni nem tudta.

Még a gyengébbik DX10-es párossal is játszható sebességet kapunk a legmagasabb részletességi szinten. A HD 3870 lemaradása ezúttal nem jelentős a 9800 GTX-hez képest. A DX9-es kártyákkal nem indult el a játék.

Far Cry 3

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Dunia 2
Mérési módszer: 2

A Far Cry széria harmadik epizódja végtelen hosszúságú, lelőhetetlen átvezető jelenetekkel bosszantja a tesztelni vágyókat.

A legerősebb kártyákkal ezúttal WQHD felbontáson játszhatunk élvezhető sebességgel. A versenyt a Radeon nyerte, ám előnye nem számottevő.

A GTX 580 látványos előnyre tud szert tenni a HD 6970-nel szemben, de a felbontást ezeknél a kártyáknál már Full HD-ra kellett csökkenteni.

A legkisebb DX11-es páros esetén ismét Radeon fölénnyel találkozhatunk. Itt már csak High minőségen van esélyünk játszható sebességet elérni.

Az erősebbik DX10-es párossal a közepes minőségi szintet célozhatjuk be. A két versenyző teljesítménye meglepően közel van egymáskoz.

A kisebbik DX10-es GPU-kkal már csak a legalacsonyabb minőségen játszhatunk. Itt is meglepően alacsony a különbség a kártyák között, vagyis valószínűleg a memóriaméret limitálta a sebességet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények