2010 játékai - I.
Assassin's Creed: Brotherhood
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Anvil
Mérési módszer: 2
Az Assassin's Creed széria egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, és évente jelentkezett új epizódokkal.
A DX11-es nagyvasakkal természetesen WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett is játszhatunk. A párharcot a Radeon nyeri, méghozzá számottevő előnyt felmutatva.
A kisebbik DX11-es párosnál a Radeon előnye tovább fokozódik, ami a kártyák piaci pozícióját jól tükrözi.
A Radeon előnye a DX10-es kártyáknál is megmarad, a HD 4890 nagyon szépen teljesített.
A HD 3870 már nem tud csodát tenni, ám a lemaradása a 9800 GTX-hez képest a megszokottnál alacsonyabb.
A DX9-es kártyákon már csak a legalacsonyabb minsőégi szinten mozdul meg a játék, és természetesen nem lepődhetünk meg azon, hogy az X1900 XT előnye hatalmas.
Battlefield: Bad Company 2
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Engine: Frostbite 1.5
Mérési módszer: 4
Rossz társaságba keveredni a Battlefield sorozatban első alkalommal csak konzolokon volt módunk, PC-re csak a második rész jelent meg 2010-ben.
A DX11-es nagyvasak versenyét a GTX 580 nyeri, de a HD 6970 lemaradása sem nagy mértékű.
Egy kategóriával lejjebb a Radeon győzelmét láthatjuk, de a különbség itt sem számottevő a két kártya között.
A HD 4890 szépen tartja a lépést a GTX 285-tel, de mindkét kártya erősen megszenvedi a legmagasabb minőségi szinten való renderelést, Full HD felbontáson.
A kisebbik DX10-es párossal már közepes szintre vettem vissza a minőséget, de a HD 3870 még így is éppen csak játszható sebességet produkál, és lemaradása a 9800 GTX-hez képest az előző években megszokott mértéket mutatja.
A DX9-es kártyák között ezúttal a Radeon sem tud brillírozni, mindkét versenyzővel hasonlóan gyenge teljesítméyt kapunk.
Talán nem meglepő, hogy az X850 Pro-val el sem indult a játék, de a 6800 GS-sel sem játszható.
BioShock 2
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K Games
Fejlesztő: 2K Marin
Engine: Unreal Engine 2.5
Mérési módszer: 2
A BioShock széria második epizódja három évvel az előd után jelent meg. Általam sosem követett szériáról van szó, de népszerűsége kétségtelen volt.
A GTX 580 ezúttal nagymértékű előnyre tud szert tenni a HD 6970-nel szemben, de mindkét kártyával szépen fut a játék WQHD felbontáson.
A kisebb DX11-es kártyák között nincs akkora különbség, de a GeForce itt is vezet.
A HD 4890 ezúttal elvesztette a csatát, ám lemaradása nem vészes a GTX 285 mögött.
A 9800 GTX a megszokottnál némileg kisebb előnnyel vezet a HD 3870 előtt.
A DX9-es kártyákkal már csak közepes minőségi szinten kapunk éppen csak játszható sebességet. Az X1900 XT ezúttal nem tud előnyt kiépíteni a 7900 GTX-hez képest.
Az X850 Pro-val nem indult a játék, ám a 6800 GS-sel ezúttal játszható sebességet kapunk a legalacsonyabb minőségi szinten.
Call of Duty: Black Ops
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Treyarch
Engine: IW 3.0
Mérési módszer: 2
A Call of Duty aktuális epizódja a hidegháború időszakába kalauzol minket.
A DX11-es Terascale architektúra driverét nem igazán sikerült optimalizálni erre a játékra, hiszen a GTX 580 nagymértékű előnnyel vezet a HD 6970 előtt.
Nagyobb testvére sikerét a GTX 560 Ti is meg tudja ismételni, és nagyon elveri a HD 5870-et.
Érdekes módon a DX10-es Radeonok drivere jobban optimalizáltnak tűnik erre a játékra, és a HD 4890-et nem hagyja nagyon faképnél a GTX 285.
A két kisebbik DX10-es kártya között a megszokottnak mondható teljesítménykülönbség rajzolódik ki.
Mivel az X1900 XT drivere 2010 év eleji, ezért azt hihetnénk, hogy a teljesítménye ettől az évtől kezdve teljesen be fog zuhanni, ám ez nincs mindig így: az előző játékoktól eltérően az aktuális CoD alatt köröket ver a 7900 GTX-re.
F1 2010
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 1.5
Mérési módszer: 2
A Formula 1-es versenysorozat jogai 2010-ben kerültek a Codemasters-hez, és azóta is minden évben megjelenik az aktuális szezont feldolgozó epizód.
A nagyobbik DX11-es duó küzdelmét ezúttal a GeForce nyerte, közepesnek mondható mértékű előnyt kiépítve.
Érdekes, hogy a gyengébbik DX11-es páros esetében a különbség arányaiban nagyobb a két versenyző között, a GeForce javára, holott a technikai paraméterek ismeretében pont az ellenkezőjére számítanánk.
A két DX10-es nagyvas fej-fej mellett halad, a GTX 285 csak egészen minimális előnyre tud szert tenni.
A gyengébbik DX10-es párossal az élsimításról már le kell mondanunk, és a HD 3870 még így is éppen csak játszható sebességet képes felmutatni.
Habár DX9-es kártyákkal is elindul a játék, de egyértelműen nem ezekre lett tervezve. Ennek ellenére az erősebb kártyapárossal azért játszható sebességet kapunk a legalacsonyabb minőségi szinten.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!