GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2018 játékai - I.

Assassin's Creed Odyssey

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Quebec
Engine: AnvilNext 2.0
Mérési módszer: 1

Az Assassin's Creed sorozat aktuális epizódja az előző részben bevezetett kiváló hagyományt követve ezúttal is beépített benchmarkkal kedveskedik a tesztelőknek.

A két idén bemutatkozott nagyvas küzdelméből a 2080-as kerül ki győztesen, de ez igazából nem meglepetés, hiszen a két kártya nem egy súlycsoportban versenyzett megjelenésükkor. A GTX 1070 - RX 590 pároshoz hasonlóan tehát csak a Radeon lemaradásának mértékét érdemes figyelni, ami ez esetben nem túlzottan magas.

A Radeon VII hátránya sem vészes ebben a játékban a Titan Xp-hez képest, és jobb eredményt tudott elérni, mint modernebb testvére.

Az RX 590 is meglepően közel került a GTX 1070-hez ebben a tesztben, de ezekkel a kártyákkal már WQHD felbontásban is éppen csak játszható sebességet kapunk.

Az eddigi jónak mondható Radeon-eredmények láttán arra számítottam, hogy a Fury meg fogja tudni verni a GTX 980-at, ám ez nem így történt, hiszen kis mértékben ugyan, de lemaradt tőle.

Ami az előző páros eredményénél jóval furcsább, hogy a 290X is kikapott a Titan Black-től, méghozzá nem is kis mértékben.

A HD 7970 hozza a "kötelezőt", és alaposan megveri a GTX 680-at, de ezekkel a kártyákkal már csak a közepes minőségi szint volt élvezhető.

A HD 6970 szokottnál is gyengébb szereplése előre vetíti, hogy a Terascale architektúrára épülő kártyák drivertámogatás hiányában egyre kevesebb játékot fognak tudni élvezhető sebességgel futtatni. A GTX 580-nal ellenben még próbálkozhatunk, igaz, csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontáson lesz esélyünk vele is.

A legkisebb DX11-es párossal már nem kapunk játszható sebességet a minimális beállításokkal sem, de természetesen a GeForce előnye itt is kimagasló.

Assetto Corsa Competizione

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Kunos Simulazioni
Fejlesztő: Kunos Simulazioni
Mérési módszer: 2

Az Assetto Corsa első része hatalmas siker volt, hiszen az erősen szimulátoros irányítást elsőként kombinálta modern, szemet gyönyörködtető grafikával. Nem volt kérdéses tehát, hogy érkezik hozzá a folytatás, mely talán méginkább rétegtermék lett, és ezúttal beépített benachmark-ot sem kapunk, ennek ellenére a megfelelő körökben a népszerűsége megkérdőjelezhetetlen.

A 2080-as ezúttal kissé nagyobb előnnyel vezet az RX 5700 XT előtt, vagyis ez a játék az NVIDIA kártyáknak fekszik jobban.

A Titan Xp is jócskán megveri a nagy Vegát.

Az eddigi GeForce-fölényt látva megsüvegelendő az RX 590 teljesítménye, hiszen "csak" a szokásos mértékű lemaradásban van a GTX 1070 mögött.

A Fury is a szokottnál jóval nagyobb mértékben kikap a GTX 980-tól.

Ezúttal a 290X sem képes fogást találni a Kepler alapú nagy Titan-on, ebben a játékban a Radeonok nem rúgnak labdába.

Még a GTX 680 is képes a győzelemre, pedig az utóbbi időben már nem sok babér termett neki.

A Terascale alapú HD 6970 szenvedésén már nem lepődünk meg, de alacsony részletesség mellett még éppen csak játszható sebességet kapunk vele is.

A legkisebb DX11-es duó esetén már a felbontást is 720p-re kell csökkenteni, és ezúttal a GeForce sem brillírozik túlzottan, de azért természetesen megveri a Radeont.

Battlefield V

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4

A Battlefield sorozat aktuális epizódja szokás szerint látványos grafikával szolgál.

Az RX 5700 XT lemaradása ezúttal kisebb a megszokottnál, és mindkét kártyával jól fut a játék 4K felbontásban is.

A Radeon VII megveri a Pascal alapú Titan-t, vagyis az AMD kártyáinak kedvez ez a játék.

Az RX 590 is a megszokottnál kisebb lemaradással követi a GTX 1070-et.

A kisebbik HBM-es modell, vagyis a Fury is kimutatja a foga fehérjét, és legyőzi a GTX 980-at, amire az utóbbi időben egyre kevesebbszer volt példa.

Az eddig látott eredmények alapján a 290X győzelme nem lehetett kérdéses, pedig az NVIDIA versenyzőjének ezúttal is DX11 mód beállításával próbáltam kedveskedni.

A HD 7970 nagyarányú vereséget mér a GTX 680-ra, ennél kisebb kártyákkal pedig nem indul el a játék, hiszen a GTX 580-nal a driverre panaszkodik, a HD 6970 esetében pedig a menü elemek nem kattinthatók, irreszponzívak.

Boundless

Műfaj: MMO Sandbox
Kiadó: Wonderstruck Games
Fejlesztő: Wonderstruck Games
Mérési módszer: 3

Következzen az a játék, amit azért válogattam be a cikkbe, mert az utóbbi években elsőszámú kedvencemmé vált, és sajnálatos ismeretlenségét ilymódon szeretném kissé csökkenteni. Talán a legjobban a Minecrafthoz hasonlítható, kockából építgetős-bányászós játékról van szó, ám annál sokkal összetettebb, igényesebb megvalósítású, és ami a legfontosabb: a látványvilága is nagyságrendekkel szebb. Mondhatjuk, hogy a Boundless az a Minecraft, ami nem gyerekeknek szól.

Az RTX 2080 átlagosnak mondható előnnyel vezet az RX 5700 XT előtt, és természetesen mindkét kártyával 4K felbontásban is élvezhetjük a játékot.

A Titan Xp is jócskán elveri a Radeon VII-t, vagyis a modernebb GPU-k közül az NVIDIA megoldásait kedveli jobban a játék.

Az RX 590 lemaradása a GTX 1070 mögött talán egy árnyalatnyival kisebb a megszokottnál.

A GTX 980 magabiztos előnnyel veri a Fury-t.

Nem túl shaderintenzív grafikájú játékról lévén szó, a 290X vereséget szenved a Titan Black-től.

Etúttal a GTX 680 meg tudja ismételni nagytestvére sikerét, és megveri a HD 7970-et, de előnye nem túl nagy mértékű.

A Fermi alapú kártyákat nem igazán kedveli ez a játék, így a HD 6970, az utóbbi időben szokatlan módon, győzelmet képes szerezni.

Az előző páros eredményét látva nem volt kérdéses a HD 5870 elsősége sem.

Azon kevés játékok közé tartozik a Boundless, melyek kifejezetten DX10.1-es támogatású GPU-t igényelnek, így a Tesla alapú GeForce-okon nem indult el.

A HD 3870-nel már a legalacsonyabb részletesség mellett sem teljesen tökéletes a sebesség, de még mindig jobban járunk vele, mint a 9800 GTX-szel, hiszen a GeForce-on el sem indult a játék.

F1 2018

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1

Újabb év, újabb F1 témájú játék, ezúttal is beépített benchmarkkal.

Az RX 5700 XT viszonylag szorosan követi a 2080-ast, vagyis dicséretre méltóan szerepel.

A Radeon VII ellenben jócskán kikap a Titan Xp-től.

Az RX 590 lemaradása nem vészes a GTX 1070 mögött.

A Fury egy hajszálnyival meg tudja előzni a GTX 980-at, vagyis őt is megilleti a dicséret.

A 290X győzelme borítékolható volt, de ennél nagyobb különbségre számítottam.

A HD 7970 jócskán megveri a GTX 680-at, ahogy ezt mostanában már megszokhattuk.

A HD 6970 talán kevésbé marad le a GTX 580 mögött, mint azt a korábbi F1-es játékokban láthattuk, de hátránya így is drasztikus.

A HD 5870 sem szépíti a Terascale alapú kártyák vereségét, és jócskán kikap a GTX 560 Ti-tól.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Előzmények