2018 játékai - I.
Assassin's Creed Odyssey
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Quebec
Engine: AnvilNext 2.0
Mérési módszer: 1
Az Assassin's Creed sorozat aktuális epizódja az előző részben bevezetett kiváló hagyományt követve ezúttal is beépített benchmarkkal kedveskedik a tesztelőknek.
A két idén bemutatkozott nagyvas küzdelméből a 2080-as kerül ki győztesen, de ez igazából nem meglepetés, hiszen a két kártya nem egy súlycsoportban versenyzett megjelenésükkor. A GTX 1070 - RX 590 pároshoz hasonlóan tehát csak a Radeon lemaradásának mértékét érdemes figyelni, ami ez esetben nem túlzottan magas.
A Radeon VII hátránya sem vészes ebben a játékban a Titan Xp-hez képest, és jobb eredményt tudott elérni, mint modernebb testvére.
Az RX 590 is meglepően közel került a GTX 1070-hez ebben a tesztben, de ezekkel a kártyákkal már WQHD felbontásban is éppen csak játszható sebességet kapunk.
Az eddigi jónak mondható Radeon-eredmények láttán arra számítottam, hogy a Fury meg fogja tudni verni a GTX 980-at, ám ez nem így történt, hiszen kis mértékben ugyan, de lemaradt tőle.
Ami az előző páros eredményénél jóval furcsább, hogy a 290X is kikapott a Titan Black-től, méghozzá nem is kis mértékben.
A HD 7970 hozza a "kötelezőt", és alaposan megveri a GTX 680-at, de ezekkel a kártyákkal már csak a közepes minőségi szint volt élvezhető.
A HD 6970 szokottnál is gyengébb szereplése előre vetíti, hogy a Terascale architektúrára épülő kártyák drivertámogatás hiányában egyre kevesebb játékot fognak tudni élvezhető sebességgel futtatni. A GTX 580-nal ellenben még próbálkozhatunk, igaz, csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontáson lesz esélyünk vele is.
A legkisebb DX11-es párossal már nem kapunk játszható sebességet a minimális beállításokkal sem, de természetesen a GeForce előnye itt is kimagasló.
Assetto Corsa Competizione
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Kunos Simulazioni
Fejlesztő: Kunos Simulazioni
Mérési módszer: 2
Az Assetto Corsa első része hatalmas siker volt, hiszen az erősen szimulátoros irányítást elsőként kombinálta modern, szemet gyönyörködtető grafikával. Nem volt kérdéses tehát, hogy érkezik hozzá a folytatás, mely talán méginkább rétegtermék lett, és ezúttal beépített benachmark-ot sem kapunk, ennek ellenére a megfelelő körökben a népszerűsége megkérdőjelezhetetlen.
A 2080-as ezúttal kissé nagyobb előnnyel vezet az RX 5700 XT előtt, vagyis ez a játék az NVIDIA kártyáknak fekszik jobban.
A Titan Xp is jócskán megveri a nagy Vegát.
Az eddigi GeForce-fölényt látva megsüvegelendő az RX 590 teljesítménye, hiszen "csak" a szokásos mértékű lemaradásban van a GTX 1070 mögött.
A Fury is a szokottnál jóval nagyobb mértékben kikap a GTX 980-tól.
Ezúttal a 290X sem képes fogást találni a Kepler alapú nagy Titan-on, ebben a játékban a Radeonok nem rúgnak labdába.
Még a GTX 680 is képes a győzelemre, pedig az utóbbi időben már nem sok babér termett neki.
A Terascale alapú HD 6970 szenvedésén már nem lepődünk meg, de alacsony részletesség mellett még éppen csak játszható sebességet kapunk vele is.
A legkisebb DX11-es duó esetén már a felbontást is 720p-re kell csökkenteni, és ezúttal a GeForce sem brillírozik túlzottan, de azért természetesen megveri a Radeont.
Battlefield V
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4
A Battlefield sorozat aktuális epizódja szokás szerint látványos grafikával szolgál.
Az RX 5700 XT lemaradása ezúttal kisebb a megszokottnál, és mindkét kártyával jól fut a játék 4K felbontásban is.
A Radeon VII megveri a Pascal alapú Titan-t, vagyis az AMD kártyáinak kedvez ez a játék.
Az RX 590 is a megszokottnál kisebb lemaradással követi a GTX 1070-et.
A kisebbik HBM-es modell, vagyis a Fury is kimutatja a foga fehérjét, és legyőzi a GTX 980-at, amire az utóbbi időben egyre kevesebbszer volt példa.
Az eddig látott eredmények alapján a 290X győzelme nem lehetett kérdéses, pedig az NVIDIA versenyzőjének ezúttal is DX11 mód beállításával próbáltam kedveskedni.
A HD 7970 nagyarányú vereséget mér a GTX 680-ra, ennél kisebb kártyákkal pedig nem indul el a játék, hiszen a GTX 580-nal a driverre panaszkodik, a HD 6970 esetében pedig a menü elemek nem kattinthatók, irreszponzívak.
Boundless
Műfaj: MMO Sandbox
Kiadó: Wonderstruck Games
Fejlesztő: Wonderstruck Games
Mérési módszer: 3
Következzen az a játék, amit azért válogattam be a cikkbe, mert az utóbbi években elsőszámú kedvencemmé vált, és sajnálatos ismeretlenségét ilymódon szeretném kissé csökkenteni. Talán a legjobban a Minecrafthoz hasonlítható, kockából építgetős-bányászós játékról van szó, ám annál sokkal összetettebb, igényesebb megvalósítású, és ami a legfontosabb: a látványvilága is nagyságrendekkel szebb. Mondhatjuk, hogy a Boundless az a Minecraft, ami nem gyerekeknek szól.
Az RTX 2080 átlagosnak mondható előnnyel vezet az RX 5700 XT előtt, és természetesen mindkét kártyával 4K felbontásban is élvezhetjük a játékot.
A Titan Xp is jócskán elveri a Radeon VII-t, vagyis a modernebb GPU-k közül az NVIDIA megoldásait kedveli jobban a játék.
Az RX 590 lemaradása a GTX 1070 mögött talán egy árnyalatnyival kisebb a megszokottnál.
A GTX 980 magabiztos előnnyel veri a Fury-t.
Nem túl shaderintenzív grafikájú játékról lévén szó, a 290X vereséget szenved a Titan Black-től.
Etúttal a GTX 680 meg tudja ismételni nagytestvére sikerét, és megveri a HD 7970-et, de előnye nem túl nagy mértékű.
A Fermi alapú kártyákat nem igazán kedveli ez a játék, így a HD 6970, az utóbbi időben szokatlan módon, győzelmet képes szerezni.
Az előző páros eredményét látva nem volt kérdéses a HD 5870 elsősége sem.
Azon kevés játékok közé tartozik a Boundless, melyek kifejezetten DX10.1-es támogatású GPU-t igényelnek, így a Tesla alapú GeForce-okon nem indult el.
A HD 3870-nel már a legalacsonyabb részletesség mellett sem teljesen tökéletes a sebesség, de még mindig jobban járunk vele, mint a 9800 GTX-szel, hiszen a GeForce-on el sem indult a játék.
F1 2018
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1
Újabb év, újabb F1 témájú játék, ezúttal is beépített benchmarkkal.
Az RX 5700 XT viszonylag szorosan követi a 2080-ast, vagyis dicséretre méltóan szerepel.
A Radeon VII ellenben jócskán kikap a Titan Xp-től.
Az RX 590 lemaradása nem vészes a GTX 1070 mögött.
A Fury egy hajszálnyival meg tudja előzni a GTX 980-at, vagyis őt is megilleti a dicséret.
A 290X győzelme borítékolható volt, de ennél nagyobb különbségre számítottam.
A HD 7970 jócskán megveri a GTX 680-at, ahogy ezt mostanában már megszokhattuk.
A HD 6970 talán kevésbé marad le a GTX 580 mögött, mint azt a korábbi F1-es játékokban láthattuk, de hátránya így is drasztikus.
A HD 5870 sem szépíti a Terascale alapú kártyák vereségét, és jócskán kikap a GTX 560 Ti-tól.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!