GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2010 játékai - III.

Medal of Honor

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Danger Close Games
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

2010-ben rebootolták a korábban kiemelkedően sikeres Medal of Honor szériát egy alcím nélküli epizód formájában.

A legerősebb kártyák belefutnak az Unreal Engine 3 alapú játékokra jellemző 62 FPS-es framerate limitbe.

Az erősebbik DX11-es pároshoz hasonlóan a kisebb kártyák is elérik a kényszerített 62 FPS-es limitet.

A DX10-es nagyvasak közül a GTX 285 elérte a framerate lock határát, ám a HD 4890 meg sem özelítette azt.

A gyengébbik DX10-es párossal már közepes szintre kellett csökkenteni a minőséget annak érdekében, hogy a HD 3870 játszható sebességet produkáljon.

Ezúttal a DX9-es csúcskártyákkal is elfogadható sebességet kapunk, igaz, csak a legalacsonyabb minőségi szinten.

Metro 2033

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: THQ
Fejlesztő: 4A Games
Engine: 4A Engine
Mérési módszer: 1

A 2010-es év egyik legigényesebb grafikájú játéka saját benchmark tool-lal kedveskedik a tesztelni vágyóknak.

A legmagasabb részletesség mellett még Full HD felbontáson is éppen csak játszható sebességet kapunk az év legerősebb kártyáival is. A páros küzdelmét a GeForce nyerte.

A kisebbik DX11-es duó esetén a részletességet már vissza kellett vennem sima High szintre, de még így sem lett sokkal gyorsabb a tempó. A versenyt ezúttal a Radeon nyerte kis mértékű előnnyel.

A DX10-es kártyákkal már csak közepes grafikai szintet élvezhetünk. A HD 4890-nek nagyon fekszenek ezek a körülmények, és jócskán meg tudja előzni a GTX 285-öt.

A HD 3870-nek már nem sikerül véghezvinni azt a bravúrt, amit a nagytestvérének igen, de hátránya a 9800 GTX-hez képest kisebb a megszokottnál. A DX9-es kártyákkal már nem futott a program, ám ez a gépigényét látva érthető is.

Napoleon: Total War

Műfaj: Stratégia
Kiadó: Sega
Fejlesztő: Creative Assembly
Mérési módszer: 3

Stratégiai játékokat általában ritkán válogatok be a cikkbe, hiszen többnyire nem a kiemelkedő grafikai színvonalukról híresek, ám ezúttal kivételt tettem.

Az erősebbik DX11-es páros versenyét a GTX 580 vezeti, ám nem túl magas előnnyel.

A kisebbik DX11-es duó Full HD-ban véleményem szerint egyfajta engine limitbe futott 100 FPS-nél.

A DX10-es nagyvasak is fej-fej mellett haladnak, tökéletesen játszható sebességet adva Full HD-ban.

A kisebb DX10-es kártyák közül a HD 3870 már megszenved ilyen beállítások mellett, és jócskán lemarad a 9800 GTX-től.

A DX9-es kártyák között az erősebbik párossal közepes minőségi szintet állíthatunk be. Az X1900 XT előnye ezúttal a megszokottnál kisebb.

A cikk leggyengébb kártyáival is játszható még a program a legalacsonyabb minőségi szinten. Az X850 Pro előnye ezúttal nem számottevő.

Need for Speed Hot Pursuit

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Criterion Games
Mérési módszer: 2

A Need for Speed franchise aktuális epizódja visszatér a sorozat gyökereihez, vagyis ismét rendőrök elől menekülhetünk szupersportautókkal versenyezve egzotikus tájakon. Alapverően dicséretes, hogy végre elhagyták a neonfényes boyracer-maszlagot, ennek ellenére ez a játék nem hagyott bennem mély nyomokat.

A játék 60 FPS-re lockolja a sebességet, amit a legerősebb kártyákkal WQHD felbontásban is elérünk.

A gyengébbik DX11-es párossal is belefutunk a 60 FPS limitbe.

A DX10-es kártyák közül a Radeon driverét nem igazán sikerült jól optimalizálni erre a játékra, így eléggé lemarad a GeForce-tól. Utóbbit ráadásul a 60 FPS limit is hátráltatja, így a valós előnye valószínűleg még magasabb lenne.

A HD 4890-nel már erősen kompromisszumos sebességet kapunk maximális részletesség mellett. A DX9-es kártyákkal szó nélkül összeomlik a program, pedig a gépigényét és a grafikai minőségét látva nem lenne indokolt, hogy legalább alacsony részletesség mellett ne futhatna velük.

Spider-Man: Shattered Dimensions

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Beenox
Mérési módszer: 2

Az aktuális pókember epizód nem a kiváló grafikai minőségével fogja belopni magát a szívünkbe.

Gyanús, hogy a játék kicsivel 60 FPS fölött valamiféle limitbe fut. Az Unreal Engine 3-ra épülő címeknél már láthattunk 60 FPS fölötti framerate lock-ot, így ez nem teljesen példa nélkül álló eset.

A kisebb DX11-es kártyák szintén limitbe futnak.

A DX10-es nagyvasak közül a GeForce belefutott a limitbe, a Radeon viszont már nem, vagyis a driverét ezúttal sem sikerült jól optimalizálni.

Még szembeötlőbb a különbség a kisebb DX10-es párosnál, ahol a 9800 GTX limitálva van, míg a HD 3870 éppen csak játszható sebességet produkál.

A DX9-es csúcskártyák versenyét viszont a Radeon nyeri, de itt már csak alacsony részletességi szintű grafikát van esélyünk megjeleníteni.

Az X850 Pro-val nem indul el a játék, de a 6800 GS-sel sem kapunk játszható sebességet a legalacsonyabb minőségi szinten sem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények