GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2014 játékai - I.

Alien Isolation

Műfaj: Horror
Kiadó: Sega
Fejlesztő: Creative Assembly
Mérési módszer: 1

Az Alien filmek témáját feldolgozó játékok sorát erősíti ez az alkotás, mely beépített benchmarkot is kapott.

A Fury kis mértékben meg tudja előzni a GTX 980-ast, 4Kfelbontás mellett, ám előnye nem számottevő.

A Kepler alapú Titan már jobban kikap a 290X-től, szintén 4K felbontáson.

A GTX 680 és a HD 7970 szinte pontosan azonos eredménnyel zárta a tesztet.

A GTX 580 csak kis mértékű előnyt képes felmutatni a HD 6970-nel szemben, vagyis a Terascale alapú kártyák driverét is jól optimalizálták ehhez a játékhoz.

A két legkisebb DX11-es kártya versenyét ezúttal a Radeon nyerte. A játék nem indult el a DX10-es kártyákon.

Assassin's Creed Unity

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: AnvilNext 2.0
Mérési módszer: 2

Újabb év, újabb Assassin's Creed játék a sorozat kedvelői számára.

Még a legerősebb kártyákkal is csak Full HD felbontásig merészkedhetünk, vagyis a játék gépigénye kifejezetten magas. Az összecsapást ezúttal a GeForce nyerte.

Kis mértékben ugyan, de a Titan Black is meg tudja előzni a 290X-et.

A kisebbik Kepler-GCN párosnál már a részletességet csökkenteni kellett a maximális szintről. A párharcot ezúttal a Radeon nyerte.

A Fermi architektúrát láthatóan nagyon nem kedveli ez a játék, így a HD 6970 egész nagy mértékű előnnyel veri a GTX 580-at.

A kisebbik Fermi alapú kártya is elvérzett vörös ellenfelével szemben, ám lemaradása ezúttal nem olyan nagy mértékű.

Assetto Corsa

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Kunos Simulazioni
Fejlesztő: Kunos Simulazioni
Mérési módszer: 1

Az olasz fejlesztésű Assetto Corsa volt az első olyan vérbeli szimulátor, melynél a látványvilágra is nagy hangsúlyt fektettek, ennélfogva grafikai tesztnek sem utolsó, és beépített benchmarkot is kínál.

A legerősebb kártyákkal WQHD felbontást használhatunk, 4x-es élsimítás mellett. A GTX 980 érezhetően jobban teljesített a kis Fury-nál.

A Titan Black is elverte a 290X-et, de a felbontást itt már Full HD-ra kellett csökkenteni.

A kisebbik Kepler alapú kártya is hasonló arányú előnyt épített ki magának, mint nagyobb testvére.

Az elavultabb felépítésű DX11-es GPU-k mezőnyében szintén az NVIDIA oldalán van az előny. Ezekkel a kártyákkal az élsimításról már le kellett mondani.

A legkisebb DX11-es páros esetén is a GeForce bizonyult gyorsabbnak.

Ez a játék azon ritka címek közé tartozik, melyek DX10.1-es GPU-t követelnek meg, így a DX10-es GeForce kártyákkal nem indult el.

Fentebbi okból kifolyólag a HD 3870 is ellenfél nélkül áll a tesztben, de már csak a legalacsonyabb minőségi szinten volt képes játszható sebességet produkálni.

Call of Duty: Advanced Warfare

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Sledgehammer Games
Engine: Sledgehammer Games engine
Mérési módszer: 2

A Call of Duty sorozat ebben az évben új fejlesztőgárdát kapott, és ennek megfelelően engine váltás is történt

A legerősebb kártyákkal 4K felbontáson is játszhatunk. A két versenyző szinte azonos eredményt nyújtott.

A 290X ezúttal magabiztos előnnyel veri a Titan Black-et.

A kisebbik Kepler alapú kártya is kikap a saját ellenfelétől.

A Radeonok előnye az elavultabb típusok körében is folytatódik.

A máskor nagyon kiegyenlített küzdelmet folytató leggyengébb DX11-es kártyák versenyét is a Radeon nyerte, ezúttal számottevő fölénnyel.

Car Mechanic Simulator 2014

Műfaj: Autószerelő szimulátor
Kiadó: PlayWay S.A.
Fejlesztő: Red Dot Games
Engine: Unity
Mérési módszer: 3

Az általam kifejezetten kedvelt Car Mechanic Simulator széria első epizódja még kicsit kezdetleges volt mind grafikai megjelenítés, mind játékmenet szempontjából, de jó alapul szolgált a későbbi részek számára.

4K felbontás és 4x-es élsimítás mellett a legerősebb kártyákat is megizzasztja a játék, melyek ezúttal is fej-fej mellett haladnak.

A Titan ezúttal kis mértékű előnyre képes szert tenni a 290X-szel szemben.

Érdekes módon a GTX 680 is megverte a HD 7970-et, ráadásul előnye nagyobb arányú, mint ami az erősebb Kepler alapú testvére esetén volt látható.

A Keplerrel ellentétben a Fermi alapú kártyáknak nem fekszik ez a játék, így a HD 6970 meg tudja előzni a GTX 580-at.

A fenti eredményt látva már nem lepődünk meg azon, hogy a legkisebb DX11-es típusok esetén is Radeon-fölénnyel találkozunk.

A DX10-es Terascale architektúra eredménye már nem olyan parádés, de azért a HD 4890-nek nincs szégyenkezni valója a GTX 285 ellen elszenvedett vereségének aránya miatt.

A HD 3870 a szokásos mértékű verést kapja a 9800 GTX-től.

A játék DX9-es kártyákkal is elindul, de még a legalacsonyabb részletesség mellett sem kapunk tökéletesen élvezhető sebességet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Gamer vagy irodai monitor? Ezek a fő különbségek

PR A monitor kiválasztása nem csupán a méretbeli különbségekről szól – sokkal inkább a felhasználási cél dönti el, hogy milyen típusú kijelzőre van szükségünk.

Előzmények