2004 játékai - II.
Doom 3
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: id Software
Engine: id Tech 4
Mérési módszer: 1
2004 egyik legjelentősebb, és grafikai szempontból mindenképp leglátványosabb játéka volt a hosszú ideje parkolópályán lévő Doom sorozat harmadik epizódja.
Az ATI DX9-es kártyák drivere Windows 7 alatt nem képes OpenGL támogatást nyújtani. Bárhogy is próbálkoztam, csak csökkentett grafikai színvonalat biztosító módban sikerült elindítanom a játékot a Radeonon, így az összehasonlítás nem feltétlenül fair, de még így is a GeForce volt a gyorsabb, annak ellenére, hogy sokkal látványosabb grafikát rendetelt.
Driver 3
Műfaj: 3rd Person akció
Kiadó: Atari
Fejlesztő: Reflections Interactive
Mérési módszer: 3
A Driver sorozat harmadik része elődeihez hasonlóan az autóvezetésre fókuszál, ám már elhagyhatjuk a járművet, és egyfajta GTA-szerű 3rd person sandbox módot is tartalmaz. Emellett arról emlékezetes, hogy látványos sérülésmodellt vonultatott fel.
A Full HD felbontás élsimítással kombinálva érezhetően megterheli a kártyákat ebben a játékban. Ezúttal a GeForce bizonyult gyorsabbnak, de ezzel is éppen csak játszható sebességet kapunk.
Far Cry
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Crytek
Engine: CryEngine 1
Mérési módszer: 1
A 2004-es év igazi túladagolást nyújtott technikailag kiemelkedő színvonalú FPS játékok terén. A Doom 3 mellett az év egyik leglátványosabb címe a Far Cry volt, mely elsősorban a tükröződő vízfelszíneket és a buja növényzetet jelenítette meg korábban soha nem látott részletességgel. A mérést a HardwareOC Far Cry benchmark programja segítségével végeztem.
A Radeon kártya technikai elmaradottsága miatt a mérés SM2.0b profillal futott, ám a játék képes lenne SM3.0-ás effektek (köztük HDR) megjelenítésére is. A neki kedvező üzemmód miatt az X850 Pro gyorsabb volt, ám előnye nem számottevő a GeForce-hoz képest.
Flatout
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Empire Interactive
Fejlesztő: Bugbear Entertainment
Mérési módszer: 2
A Destructiony Derby sorozat utódjának szánt Flatout széria első része elsősorban fizikai szimulációjával emelkedett ki a tömegből 2004-ben: szinte minden tereptárgy lerombolgató volt a pálya mentén, és az autók mozgása és sérülése is élethűen lett megvalósítva.
A játék (sok korabeli címhez hasonlóan) 60 FPS-re lockol, de a létező legmagasabb grafikai beállításokkal épp csak nem érték el a kártyák ezt az eredményt, így lehetővé vált az összehasonlítás. Fontos megjegyezni, hogy hiába támogat a játék widescreen felbontásokat, a képarányt nem képes hozzáigazítani ezekhez, vagyis a renderelt kép vízszintesen szét lesz nyújtva. A versenyt ezúttal a Radeon nyerte, ám előnye nem számottevő.
Ground Control 2
Műfaj: Real-time stratégia
Kiadó: Vivendi Universal Games
Fejlesztő: Massive Entertainment
Mérési módszer: 3
Ezt a stratégiai játékot nem ismertem korábban, csak azért lett beválogatva a cikkbe, mert nehezemre esett 20 db mérésre alkalmas játékot összeszedni a 2004-es évből.
A kevésbé ismert játékokban jellemző, hogy a GeForce-ok vezetnek, hiszen a Radeon kártyák driverét nem feltétlenül optimalizálják ezekre a címekre. Ennek ellenére mindkét kártyával játszható sebességet kapunk 1280x1024-es felbontásban, 4x-es élsimítás mellett
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!