GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2023 játékai - II.

Company of Heroes 3

Műfaj: Real-time stratégia
Kiadó: Sega
Fejlesztő: Relic Entertainment
Engine: Essence Engine 5.0
Mérési módszer: 1

A népszerű stratégiai játék idén újabb résszel jelentkezett, mely szokás szerint beépített benchmarkot is kapott. Ez egy elég dinamikus jelenet futtat, minden alkalomnmal más és más történik a képernyőn, de az összterhelés szempontjából valószínűleg ez nem okoz nagy különbséget.

4K felbontásban annak ellenére is a 3090 nagyarányú győzelmét láthajuk, hogy a játék nem alkalmaz sugárkövetést.

AZ 5700 XT lemaradása átlagosnak mondható a 2080 mögött.

Nem szerepelt rosszul a Radeon VII, hiszen a megszokottnál közelebb került a Titan Xp eredményéhez, ám megelőzni nem volt képes.

Az RX 590 is dicséretet érdemel, hiszen nem nagy a lemaradása a GTX 1070 mögött.

A kis Fury ezúttal is kikap a GTX 980-tól, de hátránya nem jelentős mértékű.

A 290X-szel lefagyott a program, így a Titan Black ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

A GTX 680-nal már csak közepes (vagy az alatti) minőségi szint érhető el, de legalább elindult vele a játék, nem úgy, mint a HD 7970-nel.

EA Sports WRC

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: EA Sports
Fejlesztő: Codemasters
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2

A WRC sorozat idén egy teljes reboot-ot kapott, hiszen a fejlesztését átvette az EA által bekebelezett Codemasters. Ez minőségi előrelépést jelent, de azért a kiadó nevét belegenerálni a játék címébe eléggé egoista hozzáállásra vall...

Az RX 6950 XT ezúttal viszonylag közel kerül a 3090 eredményéhez, de megelőzni nem tudja azt. A legerősebb kártyákkal 4K felbontás, és maximális minőségű élsimítás is elérhető volt, természetesen felskálázó algoritmusok használata nélkül is.

Az 5700 XT a szokottnál kicsivel közelebb végzett a 2080-hoz képest, de természetesen lemaradása még így is jelentős.

A Radeon VII és a Titan Xp csatája papírformának megfelelő eredménnyel zárult.

Nem okoz meglepetést az RX 590 hátránya sem a GTX 1070 mögött.

A GTX 980-assal fura villódzások jelentek meg a kocsin a menüben, de verseny alatt nem ez látszott. A két versenyző egymáshoz közeli eredménnyel zárta a tesztet.

A Kepler alapú GPU-kkal lefagy a program az intro után, a 290X-szel viszont még élvezhető a játék közepes minőségi szint mellett.

A HD 7970 már csak a legalacsonyabb minőségi szinten, 720p felbontésban képes játszható sebességet adni.

F1 23

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: EA Sports
Fejlesztő: Codemasters
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1

Az utolsó évben sem maradunk F1-es játék nélkül, mely természetesen minden korábbinál részletesebb, sugárkövetést is támogató grafikája mellé ezúttal is kínál beépített benchmarkot.

Raytracing használata mellett a 3090 hatalmas fölénye nem meglepetés, de még a 6950 XT-vel is éppen csak játszható sebességet kapunk 4K felbontásban.

Az 5700 XT a megszokott mértékű lemaradást szedi össze az RTX 2090 mögött.

A Titan Xp és a Radeon VII közdelme is a szokásos eredményt hozza.

Az RX 590 talán egy picivel közelebb tud kerülni a GTX 1070-hez, mint azt a korábbiakan láthattuk.

A Fury (és a 290X) driverét látván megmakacsolta magát a játék, és nem volt hajlandó elindulni, hanem egy korábbi verziót szeretett volna a gépen látni, de mivel nem specifikálta, hogy pontosan melyik lenne az ízlésének megfelelő, ezért nem álltam neki vaktában próbálkozni, hanem ezek a kártyák nem szereztek pontot ebben a tesztben. A GTX 980-on ellenben még gyönyörűen fut a játék a maximális részletességi szint mellett is.

Forspoken

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Luminous Productions
Engine: Luminous Engine
Mérési módszer: 1

Egy általam ismeretlen alkotás, melynek mégis bérelt helye volt a cikkben, hiszen beépített benchmarkkal rendelkezik.

Habár a játék rendelkezik Raytracing támogatással, ennek aktiválása ellenére sem szenved el a 6950 XT túl nagy vereséget a 3090 ellen.

Az 5700 XT már nem szerepel olyan jól, mint nagyobb testvére, és az átlagosnak megfelelő mértékű hátrányt szedi össze az RTX 2080 mögött.

A Radeon VII kicsit közelebb tud kerülni a Titan Xp-hez a megszokottnál, de megelőzni így sem képes a Pascal alapú csúcskártyát.

Nem vészes a lemaradása az RX 590-nek sem a GTX 1070 mögött.

A Fury és a GTX 980 nagyon hasonló eredménnyel zárta a tesztet, de már csak közepes grafikai színvonalon képesek játszható sebességet elérni.

A Kepler alapú kártyákon (valamint a HD 7970-en) nem indult el a játék, ám a 290X-szel még játszható sebességet kapunk alacsony grafikai részletesség mellett.

Forza Motorsport

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: Turn 10 Studios
Engine: ForzaTech
Mérési módszer: 1

A legendás Forza Motorsport sorozat idén a nyolcadik epizóddal jelentkezett, ám ezt a számozást valami miatt elhagyták a játék címéből. A PC-s port minősége a megjelenéskor erős kívánnivalókat hagyott maga után, de a problémákat szépen lassan kigyomlálták belőle, így a teszt idején már stabilan működött.

Sugárkövetés alkalmazása mellett a 6950 XT jelentős hátrányba kerül a 3090-hez képest, de mindkét kártyával játszható sebességet kapunk 4K felbontásban is (természetesen felskálázó algoritmusok használata nélkül).

Az 5700 XT a szokásosnál kicsit közelebb kerül a 2080-hoz. Ezekkel a kártyákkal WQHD felbontásban érdemes próbálkozni.

A Radeon VII-en, valamint értelemszerűen az összes régebbi AMD GPU-n megtagadja a játék a működést, nem támogatott GPU-ra hivatkozva. Valószínűleg ennek nem hardware-es oka van, hanem egyszerűen csak lusták voltak a fejlesztők letesztelni a játékot ezeken a kártyákon.

A GTX 1070 is ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben. Vele még éppen csak játszható sebességet kapunk Full HD felbontásban, maximális grafikai részletesség mellett.

A GTX 980-assal már csak a közepes minőségi szint lesz elérhető, de a mai napig aktív drivertámogatásának köszönhetően legalább elindult rajta a játék.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények