GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2008 játékai - IV.

Spider-Man: Web of Shadows

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Shaba Games
Engine: Treyarch NGL
Mérési módszer: 2

Ez a játék a Pókember képregények és mozifilmek alapján készült történetet mutat be.

Rossz minőségű konzolportról lévén szó, a felbontáson kívül semmilyen más grafikai opció nem állítható a játékban. Természetesen a legerősebb kártyákkal WQHD-ban is tökéletes sebességet kapunk.

A WQHD felbontást még a gyengébbik DX10-es párossal is könnyedén elérhetjük. A HD 3870 lemaradása a megszokott mértékű.

Az erősebb DX9-es kártyákkal Full HD felbontáson játszhatunk. Habár nem túl komplex grafikáról van szó, az X1900 XT mégis számottevő előnyre tud szert tenni.

Az X850 Pro-ra hibaüzenetet ad a játék, miszerint nem támogatott GPU-t észlelt. A 6800 GS-sel ellenben elindul, de még 720p-ben sem képes élvezhető sebességgel futni.

Star Wars: The Force Unleashed

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: LucasArts
Mérési módszer: 3

Ez a Star Wars franchise-on alapuló játék a korábbi években megjelent címekhez képest igényesebbre sikerült, mind grafikailag, mind játékmenetét tekintve. A program gyárilag 60 FPS-re lockol, de egy hackelt exe file segítségével lehetőség van kikapcsolni ezt a limitet.

Full HD-nál nagyobb felbontást valamiért nem enged beállítani a játék. Ilyen igénybevétel mellett a legerősebb kártyákkal természetesen tökéletes sebességet kapunk, de a HD 4890 lemaradása a megszokottnál magasabb.

Érdekes látni, hogy a gyengébbik DX10-es páros versenyzői között kisebb különbség mutatkozik, mint az erősebb kártyáknál, holott általában ennek pont az ellenkezője a jellemző tendencia.

A DX9-es kártyákkal már csak alacsony részletesség mellett játszhatunk, és a shaderintenzív grafika miatt a 7900 GTX meglehetősen pocsék eredménnyel zárt. Emiatt a gyengébbik párossal már nem is láttam értelmét próbálkozni ebben a játékban.

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

A Las Vegas-ban játszódó Rainbow Six epizód sikeres volt, ezért 2008-ban folytatást is kapott.

A HD 4890 lemaradása a megszokottnál talán valamivel magasabb ebben a játékban.

A 3870-es már nem először mutat furcsa teljesítmény-összeomlást a méréseim során. Gyanítom, hogy az élsimítás használatához lehet ennek köze, ami egyáltalán nem fekszik ennek a már megjelenésekor sem túl erőteljes modellnek.

Az erősebbik DX9-es párossal is próbálkozhatunk Full HD-ban, a legmagasabb részletesség mellett futtatni a játékot, de az élsimításról természetesen már le kell mondanunk. A 7900 GTX lemaradása kisebb, mint amire számítottam.

Az X850 Pro-val egyszerűen csak lefagy a játék, de a 6800 GS által nyújtott teljesítményben sem lesz sok örömünk, ugyanis messze van a játszhatónak nevezhető sebességtől a legalacsonyabb részletesség mellett is.

Tomb Raider - Underworld

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Mérési módszer: 2

Az aktuális Tomb Raider epizód a felújított, modernnek mondható motorra épülő részek között már a harmadik volt a sorban.

A legerősebb kártyákkal természetesen WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett is élvezhetjük a játékot. A 4890-es lemaradása átlagosnak mondható.

A HD 3870-nek ismét nem fekszik az élsimítás, így drasztikus lemaradást szed össze a 9800 GTX-hez képest, még Full HD felbontáson is.

A DX9-es kártyákkal már csak a közepes minőségi szintet érhetjük el, sőt a 7900 GTX esetében még ennél is több kompromisszum megkötésére lenne szükség az élvezhető sebesség eléréséhez.

Az X850 Pro-n nem fut a játék, de a 6800 GS sem lehet büszke a teljesítményére.

X3 Terran Conflict

Műfaj: Űrhajós kereskedelem és harc
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Egosoft
Engine: X3 Reality Engine/X TECH 2
Mérési módszer: 1

A 2005-ös X3 Reunion folytatása elődjéhez hasonlóan egy kifejezetten látványos és hangulatos benchmark programot is kapott, mellyel élvezetes a tesztelés a viszonylag hosszú jelenetsor ellenére.

A két DX10-es csúcsvas fej-fej mellett halad, ami a 4890-es számára jelent kiemelkedően jó eredményt.

Nagytestvérével ellentétben, a 3870-es teljesítménye ismét összeomlott az élsimítás hatására.

A DX9-es kártyákkal is élvezhetjük a legmagasabb minőségi szintet, ám az élsimításról már le kell mondanunk. Természetesen az X1900 XT vezet, de az átlagosnál kisebb előnnyel.

Ha egy játék elindul az X850 Pro-n, akkor lehengerlő teljesítményre képes, bár ekkora különbség láttán mindig felmerül bennem a gyanú, hogy valamilyen effektet nem renderelt ki, amit a 6800 GS igen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények