2007 játékai - IV.
Test Drive Unlimited
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Atari
Fejlesztő: Eden Games
Mérési módszer: 4
Már a számítógépes játékok hőskorában, a '80-as években is létező Test Drive szériában a 3D gyorsítás megjelenésével egyre silányabb minőségű epizódok jelentek meg, mígnem hosszabb kihagyás után 2007-ben érkezett egy teljes reboot a mára már kultikussá váló Test Drive Unlimited személyében, amit az első nyílt világú versenyjátékok között tartanak számon, így lényegében megteremtette azt a kategóriát, amit manapság a rendkívül sikeres Forza Horizon játékok visznek tovább.
Bár a játék grafikája szépnek mondható, mégsem kimagaslóan shaderintenzív, amit az is mutat, hogy a HD 3870 ismét jelentősen kikap a 9800 GTX-től.
A DX9-es kártyákkal az élsimításról le kellett mondani, de a legmagasabb grafikai szintet még éppen csak elviszik játszható sebességgel.
A kisebbik DX9-es párossal már csak a legalacsonyabb minőségben, kis felbontáson van esélyünk játszani. A versenyt ezúttal is az X850 Pro nyeri.
The Witcher
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Atari
Fejlesztő: CD Projekt Red
Engine: Aurora Engine
Mérési módszer: 2
A népszerű Witcher széria első epizódja is 2007-ben jelent meg, és már ekkoriban is kimagasló grafikai színvonalat képviselt.
A legmagasabb grafikai minőséggel a DX10-es kártyáknak is meggyűlik a baja, elsősorban a HD 3870 számára esik komfortzónán kívül ez a beállítás.
A DX9-es kártyákkal már csak alacsony grafikai szintre van esélyünk, ami valószínűleg a shader effektek nagy részét kiiktatja, így lehetséges, hogy a 7900 GTX ezúttal győzedelmeskedni tudott az X1900 XT felett.
A kisebbik DX9-es párossal már a felbontást is csökkentenünk kell, de még játszható sebességet kapunk.
TimeShift
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Vivendi Games
Fejlesztő: Saber Interactive
Engine: Saber3D Engine
Mérési módszer: 2
Ez az érdekes koncepcióra épülő FPS a szokatlan játékmenet mellé színvonalas grafikát kínál.
Az év legerősebb GPU-i számára természetesen nem okoz problémát a játék maximális részletességgel való futtatása. A 9800 GTX előnye a komplex grafika ellenére is tetemes.
A DX9-es kártyákkal már csak közepes részletességi szintre van esélyünk. A párharcot a Radeon nyerte, ám előnye nem túl magas.
A kisebbik DX9-es páros már a legalacsonyabb minőséggel, kis felbontás mellett sem képes játszható sebességet felmutatni, bár az X850 Pro-val azért nem teljesen reménytelen a helyzet.
Tomb Raider: Anniversary
Műfaj: 3rd person akció
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Mérési módszer: 3
Ez a Tomb Raider epizód a legelső, 1996-ban megjelent rész remake-jének számít, és megkapta az előző évben megjelent kiadás látványos grafikáját.
Ismét egy játék, amire a Terascale architektúra driverét elfelejtették optimalizálni, aminek eredménye, hogy a 9800 GTX köröket ver a 3870-re.
Ezúttal a DX9-es kártyák driverében sem sikerült jól az optimalizáció, hiszen az X1900 XT jelentősen lemarad a 7900 GTX-től.
A kisebbik DX9-es páros esetén láthatjuk a legalacsonyabb különbséget a két versenyző között, de itt igazából már az is meglepő, hogy a 6800 GS egyáltalán meg tudta előzni az X850 Pro-t.
Unreal Tournament 3
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Midway Games
Fejlesztő: Epic Games
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 1
Az előző években kissé már vesztett népszerűségéből az Unreal Tournament sorozat, ám a harmadik epizóddal masszív vérfrissítést kapott, és újra régi fényében tündökölt. A mérést egy különálló benchmark tool segítségével végeztem.
A játék DX10-es módot is támogat, ennek ellenére a 9800 GTX előnye a szokásos mértéket mutatja.
Az erősebbik DX9-es kártyákkal még éppen játszható sebességet kapunk magas részletesség mellett. Modern, shaderintenzív grafikájú játékról lévén szó, nem lepődünk meg az X1900 XT előnyén.
A kis DX9-es kártyákkal már csak alacsony részletességgel fut jól a játék, sőt a GeForce esetében még a felbontást is csökkenteni kéne kissé a tökéletes élményhez.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!