GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2016 játékai - III.

Hitman

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: IO Interactive
Mérési módszer: 1

2016-ban rebootot kapott a lopakodós Hitman széria, és felújított grafikája mellé benchmark tool is járt.

A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a megszokott képet mutatja, vagyis a GeForce előnye jelentős.

A Fury ellenben meg tudta verni a GTX 980-at, méghozzá a megszokottnál nagyobb előnyre szert téve.

Mivel a játék enged választást a DX11 és DX12 API-k között, ezért a Kepler alapú Titan-t az elavultabb üzemmódban mértem le, ám ez sem mentette meg attól, hogy megalázó vereséget szenvedjen a 290X-től.

Hasonlló kép rajzolódott ki a kisebbik Kepler-GCN duó között, annak ellenére, hogy itt már mindkét versenyző DX11-ben futott.

A GTX 580 a megszokottnak mondható nagy mértékű előnnyel verte a HD 6970-et.

Ezúttal a kisebbik Fermi alapú versenyző is határozottan maga mögé tudta utasítani vörös oldali ellenfelét.

Mafia III

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Hangar 13
Mérési módszer: 2

A Mafia sorozat harmadik epizódja korántsem lett olyan sikeres, és jól sikerült alkotás, mint az első és második rész. A méréseket a később megjelent Definitive Edition kiadással végeztem, mert az eredeti változatot sehonnan sem sikerült beszereznem, de a grafikai különbség elhanyagolható.

A legerősebb kártyák is csak WQHD felbontáson bírkóznak meg a játékkal, és a megszokottnál talán egy hajszálnyit közelebb végeztek egymáshoz.

A Fury ezúttal kikap a GTX 980-tól, de lemaradása nem vészesen nagy.

Modern grafikájú játékról lévén szó, nem meglepő a 290X győzelme a Titan Black ellen.

Ahogy az várható volt, a HD 7970 is jócskán elveri a GTX 680-at.

A GTX 580 a szokottnál kisebb előnnyel ugyan, de egyértelműen gyorsabb volt a HD 6970-nél.

A kisebbik Fermi alapú modell azonban kikapott a HD 5870-től. Ezekkel a kártyákkal már csak a legalacsonyabb minőségi szinten játszhatunk.

No Man's Sky

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Hello Games
Fejlesztő: Hello Games
Mérési módszer: 3

Ez az űrbéli gyűjtögetős-túlélős sandbox jellegű alkotás megjelenésekor éles kritikákat kapott, ám azóta legtöbb hibáját kijavították, és példás módon, mind a mai napig érkeznek hozzá frissítések.

A legerősebb kártyák között a megszokottnak mondható erősorrend mutatkozik.

A Fury nagyon kikap a GTX 980-tól, és majdnem akkora vereséget szenved, mint az RX 590.

A Titan Black is megveri a 290X-et, de előnye kisebb az előző párosnál látotthoz képest.

Érdekes módon ezúttal a GTX 680 is nagytestvéréhez hasonló mértékű előnyre tud szert tenni. Mivel a játék Vulkan API-t használ, ezért az ennél régebbi kártyákon nem indult el.

Quantum Break

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Microsoft Studios
Fejlesztő: Remedy Entertainment
Engine: Northlight Engine
Mérési módszer: 4

A Remedy fejlesztőstudió neve mindig egyet jelent a kiemelkedő minőségű játékokkal, és nincs ez másként ebben az esetben sem, annak ellenére, hogy talán a legkevésbé ismert alkotásukról van szó. Modern grafikus motorja az elsők között támogatta a felbontás felskálázását, amit természetesen mindig kikapcsoltam ebben a tesztben.

Mivel nem skálázgattuk a felbontást, ezért a legerősebb kártyák is csak Full HD-ban bírnak el a játékkal. A GTX 1070 előnye a megszokottnál kisebb.

A GTX 980 és a Fury szinte pontosan megegyező eredménnyel zárt, és esetükben az élsimításról már le kellett mondani.

A 290X meg tudta verni a nagy Titan-t, de előnye meglepően alacsony ahhoz képest, hogy az év legmodernebb és legmegterhelőbb játékáról van szó.

A HD 7970 szokás szerint földbe döngölte a GTX 680-at.

A Terascale alapú kártyák hátránya a megszokottnak mondható ebben a játékban, és igazából az lehet a meglepő, hogy nem magasabb még ennél is.

Ezúttal a GTX 560 Ti is győzni tudott, de ezekkel a kártyákkal már csak a legalacsonyabb minőségi szinttel van értelme próbálkozni.

Ride 2

Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Milestone srl
Fejlesztő: Milestone srl
Mérési módszer: 2

A Ride névre hallgató motorverseny sikeresnen bizonyult, így 2016-ban megjelent a második része is.

A megszokott erősorrend rajzolódik ki a legerősebb páros grafikonján, a GTX 1070 előnye megkérdőjelezhetetlen.

A Fury és a GTX 980 ismét fej-fej mellett halad, ezúttal az utóbbi tett szert egy minimális előnyre.

Viszonylag elavult grafikájú játékról léván szó, a Titan meg tudta verni a 290X-et.

Ugyanez a bravúr a kisebbik Kepler alapú kártyának már nem sikerült, igaz, hátránya elhanyagolható mértékű a 7970 mögött.

Ezúttal a Terascale alapú kártyák is magukra találtak, és a HD 6970 alig maradt csak le a GTX 580-tól.

A GTX 560 Ti kikapott a HD 5870-től, ami mostanában egyre többször fordul elő olyan esetekben, amikor a Radeon nem ütközik a hiányos drivertámohatás jelentette akadályba.

Azon kevés idei játékok egyikét láthatjuk, ami még elindult a DX10-es kártyákon is, igaz, a GTX 285-tel textúra villódzások mutatkoztak, és a teljesítménye is kritikán aluli volt.

Ezúttal a 9800 GTX is leszerepelt, így a HD 3870 meg tudta szerezni ritka győzelmeinek egyikét.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények