GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2011 játékai - I.

Assassin's Creed: Revelations

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Anvil
Mérési módszer: 4

Az évente jelentkező Assassin's Creed sorozat aktuális epizódja még sajnos nem kapott beépített benchmarkot, mint a későbbi részek. A v-sync kikapcsolásához a config file kézi módosítására van szükség.

A legerősebb páros versenyét a GTX 580 nyeri, de előnye nem túl magas a Radeonnal szemben. A WQHD felbontás mellett 4x-es élsimítás is választható volt.

A kisebbik DX11-es páros fej-fej mellett halad, de minimális előnyre ezúttal a Radeon tud szert tenni.

Nincs hatalmas különbség az erősebb DX10-es kártyák teljesítménye között sem, hiszen a HD 4890 szorosan a GTX 285 nyomában van.

A kisebb DX10-es modellek között már megszokott módon számottevő a teljesítménykülönbség a GeForce javára.

DX9-es kártyákkal már csak a legalacsonyabb minőségi szinten lesz esélyünk játszani, és szokás szerint az X1900 XT-vel járunk jobban.

Batman: Arkham City

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: Rocksteady Studios
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 1

A denevérember játékainak aktuális epizódja beépített benchmarkkal kényezteti a tesztelni vágyókat.

A játék DX11-es effekteket is használ, és az ezt támogató kártyákkal természetesen bekapcsoltam őket. Az erősebbik páros versenyét a GeForce nyeri, az átlagosnál kicsit nagyobb fölénnyel.

A kisebbik DX11-es duó esetében a GeForce előnye tovább nő.

A DX10-es kártyákkal a DX11-es effekteket természetesen nem lehetett aktiválni, ennélfogva a terhelés is nagyban csökken, de az erősorrend nem változik: nagymértékű GeForce előny figyelhető meg.

A kisebbik DX10-es páros esetén a különbség tovább nő a két versenyző között, a HD 3870 már erősen szenved a maximális beállítások mellett, élsimítás nélkül is.

DX9-es kártyával már csak 720p felbontásra, és közepes részletességre lesz esélyünk, bár az X1900 XT-vel talán kísérletezhetnénk magasabb beállításokkal is.

Battlefield 3

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Engine: Frostbite 2
Mérési módszer: 2

A Battlefield sorozat harmadik (számozott) epizódja 2011-ben jelent meg, és a 2005-ös Battlefield 2 folytatásának számít, a közben megjelent részek figyelmen kívül hagyásával.

Az Ultra részletességi szint WQHD felbontásban a legerősebb kártyákat is igencsak megterheli. A versenyt a megszokottnál nagyobb fölénnyel a GTX 580 nyerte.

A kisebbik DX11-es párosnál is GeForce előny mutatkozik, ám annak mértéke kisebb.

A DX10-es kártyákkal már High szintre kellett visszavenni a grafika minőségét a játszható sebesség érdekében. A párharcot itt is a GeForce nyerte.

A gyengébbik DX10-es páros már csak Medium grafikára alkalmas, illetve a HD 3870 még ennél is alacsonyabb beállítást igényelne. A játék nem indult el a DX9-es kártyákkal, de a gépigényét látva amúgy sem kapnánk használható sebességet velük.

Call of Duty: Modern Warfare 3

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Engine: IW 5.0
Mérési módszer: 2

A Call of Duty széria idei epizódja immár harmadik alkalommal vezet be minket a modern hadviselés rejtelmeibe. A játék ezúttal sem keverendő össze az azonos című, ám római sorszámot viselő alkotással, amivel a cikk későbbi szakaszában fogunk találkozni.

A játék nem túl magas gépigényű, hiszen a legerősebb kártyákkal WQHD felbontás és 4x-es élsimítás mellett is jócskán 100 FPS fölötti eredményt kapunk. A versenyt a szokásosnál talán kicsit nagyobb előnnyel a GeForce nyerte.

A két kisebbik DX11-es kártya szinte hajszálpontosan ugyanakkora sebességre volt képes, ami tirkaság még akkor is, ha egyébként talán ezek a kártyák állnak legközelebb egymáshoz teljesítményben az összes páros közül, ami a cikkben szerepel.

A DX10-es kártyák sebessége között elég nagy szakadék tátong, vagyis az első Terascale generáció driverét nem sikerült optimalizálni ehhez a játékhoz.

Az előző páros eredményét látva szinte meglepődhetünk azon, hogy a 9800 GTX csak ekkora előnnyel vezet, és nem még ennél is sokkal nagyobbal.

DX9-es kártyával Normal részletesség mellett lesz esélyünk futtatni a játékot. Mint mostanában mindig, az X1900 XT földbe döngöli a 7900 GTX-et.

Alacsony részletesség mellett még a 6800 GS-sel is esélyünk lesz játszható sebességet kapni, az X850 Pro-val viszont nem indult el a játék az SM3.0 támogatás hiánya miatt.

Crysis 2

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Crytek
Engine: CryEngine 3
Mérési módszer: 2

A legendásan magas gépigényű Crysis második része elődjénél kevésbé népszerű, és sajnos ezúttal nem készült hozzá benchmark tool.

Nem tagadja meg elődje hagyományait a második Crysis epizód, és ismét borzalmasan magas gépigénnyel rendelkezik. WQHD felbontáson az aktuális csúcskártyák is éppen csak játszható sebességet képesek produkálni. A GeForce előnye számottevő.

A kisebbik DX11-es páros versenyében ezúttal a Radeon áll az élre. Mindkét kártyával játszható sebességet kapunk Full HD felbontáson, Ultra beállítások mellett.

A DX10-es kártyákkal már csak a Very high szint elérésére van mód. A Radeon meglepően magas lemaradást szedett össze, vagyis a driverét nem sikeült ehhez a játékhoz optimalizálni.

A kisebbik DX10-es párossal a grafikai beállításokat már High szintre kellett visszavenni, ami egyébként vicces módon a létező legalacsonyabb minőségi szint. A Crytek-nél önbizalomért nem mennek a szomszédba: náluk a leggyengébb grafika is magas színvonalú! Ami viszont nem ennyire kiemelkedő, az a HD 3870 teljesítménye, ugyanis a játszható szinttől már messze van Full HD felbontáson.

Mindkét DX9-es csúcskártya esetén panaszkodik a program, hogy nem támogatott videokártyát észlelt, ennek ellenére elindul velük. Játszható sebességre egyedül a Radeon esetében számítsunk, de azzal is csak 720p felbontás, és a legalacsonyabb minőségi szint érhető el.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények