GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2011 játékai - III.

F1 2011

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
Engine: Ego
Mérési módszer: 1

A második F1-es játék, melyet a Codemasters készített, már beépített benchmarkot is kapott, és innentől fogva ez szerencsére az összes megjelenő részre jellemző lesz.

A HD 6970 igencsak csúfos vereséget szenved a GTX 580-tól ebben a játékban, hiszen egész pontosan fele akkora teljesítményre képes csak, mint zöld ellenfele.

Az előző eredményt látva furcsának tűnik, hogy a kisebbik DX11-es duó teljesítménye között nincs számottevő különbség.

A DX10-es nagyvasak erősorrendje a megszokott módon alakul, vagyis a GeForce vezet, de nem képes nagymértékű előnyre szert tenni.

A kisebbik DX10-es páros eredménye is a várakozásoknak megfelelően alakul. A HD 3870 már éppen csak játszható sebességet tud elérni a legmagasabb minőségi szinten, élsimítás nélkül is.

Bár DX9-es kártyákkal még elindul a program, de a legalacsonyabb minőségi szintre lesz csak esélyünk velük, legalábbis a 7900 GTX esetében mindenképp, hiszen a szokásosnál is nagyobb mértékű vereséget szenvedett az X1900 XT-től.

Need for Speed Shift 2: Unleashed

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Mérési módszer: 2

2011-ben még egyszer utoljára megpróbálkoztak az alapvetően arcade-jellegű NFS szériát egy félprofi versenyzésre koncentráló résszel kiegészíteni, mely a viszonylag sikeresnek mondható, Shift alcímű epizód folytatása lett.

A GTX 580 a szokásosnál nagyobb előnnyel nyerte ezt a meccset a HD 6970 ellen.

A kisebbik Fermi-alapú kártya is győzedelmeskedni tudott, ám előnye nem olyan meghatározó, mint amit a nagyobb testvére esetén láttunk.

A HD 4890 csúnya vereséget szenved a GTX 285-től. A Radeon drivereket készítő szoftveres csapat ismét nem végzett túl jó munkát az optimalizáció terén.

A HD 3870 lemaradása érdekes módon arányaiban kisebb, mint amit a HD 4890-nél láthattunk. Itt már csak közepes minőségi szint elérésére volt mód.

Az X1900 XT-vel is driverproblémákba futottam, ugyanis csak fekete képernyő fogadott a játék elindítása után. Ezzel szemben a 7900 GTX-szel elindult a program, de a legalacsonyabb minőségi szinten is éppen csak játszható sebességet kapunk.

Portal 2

Műfaj: First-person logikai
Kiadó: Valve
Fejlesztő: Valve
Engine: Source
Mérési módszer: 2

Az első Portal még csak egy érdekes kísérletnek indult a Valve fejlesztői részéről, ám akkora népszerűségre tett szert, hogy 2011-ben egy kifejezetten hangulatos és minőségi folytatást is kapott. Mivel sajnos háromig számolni továbbra sem tudnak, ezért azóta is ez az utolsó hivatalos Portal epizód, és csak rajongói modok formájában él tovább a széria.

Mindkét DX11-es csúcskártyával tökéletesen fut a játék, bőven 100 FPS fölötti eredményt adva WQHD felbontásban, 4x-es élsimítás mellett. A versenyt a GTX 580 nyerte.

A kisebbik DX11-es duó esetében fordul a sorrend, és ezúttal a Radeon győzedelmeskedik.

A HD 4890 meg tudja verni a GTX 285-öt, ami nem túl gyakori jelenség.

A HD 3870 nem tudja megismételni nagytestvére sikerét, és csúfosan leszerepel a 9800 GTX ellenében.

A DX9-es kártyákkal az élsimításról már le kell mondanunk, ám ezen kívül a grafikát maximális részletességen hagyva is játszható sebességet kapunk. Az X1900 XT előnye szokás szerint tetemes.

Azon ritka esetek egyikét láthatjuk, amikor az X850 Pro el tudott indítani egy 2011-es játékot. Teljesítményét illetően még mindig nem lehet rá panasz, de az időtállóságán sokat rontott az SM3.0 támogatás hiánya.

Rage

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: id Software
Engine: id Tech 5
Mérési módszer: 3

Az id Software vadonatúj motorjára épül a Rage című játék, mely népszerűségben nem tudta utolérni a cég korábbi legendás alkotásait. A korszakra jellemző 60 FPS lock-őrületbe sajnos ők is beszálltak, de szerencsére egy id5 tweaker nevű tool segítségével ez a limitáció kiiktatható.

A DX11-es csúcskártyák csatáját a GeForce nyeri, átlagosnak mondható előnyt kiépítve.

Érdekes, hogy a kisebbik DX11-es duó versenyében az NVIDIA kártyája arányaiban nagyobb előnyre képes szert tenni, mint az erősebb kártyák esetén, pedig ezek a modellek elméletileg teljesítményben közelebb állnak egymáshoz.

Papírformának megfelelő eredmény születik az erpsebbik DX10-es páros esetében, vagyis a GeForce nyeri a küzdelmet, de a Radeon lemaradása sem vészesen magas.

A 9800 GTX szokás szerint hatalmas verést oszt a HD 3870-nek. A játék DX9-es kártyákkal nem indult el.

Red Faction: Armageddon

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: THQ
Fejlesztő: Volition
Mérési módszer: 3

A Red Faction sorozat mindezidáig utolsó epizódja 2011-ben jelent meg.

A GTX 580 az ebben az évben megszokottnak mondható előnnyel vezet a HD 6970 előtt, WQHD felbontás és 4x-es élsimítás mellett.

A GeForce-előny a kisebbik DX11-es párosnál is megmarad, de a Radeon lemaradásának mértéke csökken.

A DX10-es kártyák között a HD 4890 meg tudja verni a GTX 285-öt, de mindkét kártya szenved már a maximális részletesség és 4x-es élsimítás kombinációjától.

A kisebbik DX10-es párossal már alacsony részletesség mellett is éppen csak játszható sebességet kapunk. A DX9-es kártyákkal nem, vagy értékelhetetlen sebességgel futott csak a program.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények