2021 játékai - I.
Age of Empires IV
Műfaj: Real-time stratégia
Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: Relic Entertainment
Engine: Essence Engine 5.0
Mérési módszer: 2
A sokak által kedvelt Age of Empires sorozat hosszú kihagyás után kapott folytatást 2021-ben.
A legerősebb kártyák csatája a 6950 XT győzelmét hozta, de mindkét versenyző bőven 100 FPS fölötti sebességet produkál 4K felbontásban is.
Az 5700 XT lemaradása kisebb a megszokottnál a 2080 mögött, vagyis a Radeon kártyáknak kedvez ez a játék.
Jól szerepel a nagy Vega is, de megelőzni nem képes a Titan Xp-t.
Ezúttal az RX 590 lemaradása is kisebb a megszokottnál a GTX 1070 mögött.
Az eddig látott jó Radeon-eredményeket nem tudja megismételni a Fury, és kikap a GTX 980-tól.
Meglepő módon a Titan Black ezúttal megveri a 290X-et, ám a Radeon lemaradása sem nagy mértékű.
A HD 7970 azonban döbbenetesen nagy arányú vereséget szenved a GTX 680-tól.
A Terascale alapú Radeonokkal nem futott a játék, így a GTX 580 ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.
A GTX 560 Ti-jal is jól fut a játék, de csak a legalacsonyabb minőségi szint mellett.
Car Mechanic Simulator 2021
Műfaj: Autószerelő szimulátor
Kiadó: PlayWay S.A.
Fejlesztő: Red Dot Games
Engine: Unity
Mérési módszer: 1
A Car Mechanic Simulator sorozat a legutóbbi részre kicsit már elfáradt, hiszen bár a grafikát természetesen folyamatosan csiszolgatták, és néhány új lehetőség is bekerült, mégis az alapvető játékmenet, sőt a szerelhető autók nagy része is ugyanaz, mint amit már a 2015-ös epizódban is láthattunk. Ennek ellenére még mindig sok időt el lehet tölteni vele, és ezúttal is kapunk beépített benchmarkot.
A legerősebb kártyánka természetesen nem okoz gondot a játék 4K felbontásban való futtatása. Az RX 6950 XT ezúttal közelebb van a megszokottnál a 3090-hez.
Az 5700 XT lemaradása sem vészes a 2080 mögött, valamivel átlag alattinak mondanám.
Jól szerepelt a Radeon VII, hiszen ha csak egyetlen FPS különbséggel is, de meg tudta előzni a Titan Xp-t.
Dicséretet érdemel az RX 590 is, hiszen mindössze egyetlen FPS hátrányt szenvedett el a GTX 1070-től, vagyis kijelenthető, hogy a Radeon kártyákat kedveli ez a program.
Az eddigi eredmények láttán nem meglepő, hogy a kis Fury le tudta győzni a GTX 980-at, ám ezekkel a kártyákkal már csak Full HD felbontásban fut jól a játék.
A Titan Black hatalmas lemaradásban van a 290X-hez képest, de ez mostanra már szinte papírformaszerű eredménynek számít.
A HD 7970 is nagyon megveri a GTX 680-at, utóbbi kártya miatt már a grafika minőségi szintjét is csökkenteni kellett kissé a játszható sebesség elérésének érdekében.
A HD 6970 már csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és kis felbontásban képes elfogadható eredményt produkálni, és természetesen jócskán kikap a GTX 580-tól.
A HD 5870-nel csak fekete képernyő fogadott ebben a játékban, így a GTX 560 Ti ellenfél nélkül maradt. Az NVIDIA versenyzőjével még éppen csak játszható sebességet kapunk a legalacsonyabb minőségi beállítások mellett.
Chernobylite
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: All in! Games SA
Fejlesztő: The Farm 51
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 1
Ez a horror-FPS a csernobili atomkatasztrófa színhelyére kalauzol minket, és szemet gyönyörködtető grafikáját beépített benchmarkon keresztül is élvezhetjük.
Az RTX 3090 előnye nem túl magas a 6950 XT-vel szemben, ami technikásabb grafikai megjelenítésre utal.
Az 5700 XT lemaradása a szokásos mértéket mutatja az RTX 2080 mögött.
Ezúttal a Radeon VII is jócskán kikap a Titan Xp-től, hátránya nagyobb a megszokottnál.
A GTX 1070 a papírformának megfelelő mértékű előnyt építi ki az RX 590-nel szemben.
Nem szerepelt jól a kis Fury sem, hiszen jócskán kikapott a GTX 980-tól.
A 290X és a Titan Black szinte pontosan megegyező eredménnyel zárta ezt a tesztet.
Érdekes módon a GTX 680 gyorsabbnak bizonyult a HD 7970-nél, de a grafika minőségi szintjét ezeknél a kártyáknál már csökkenteni kellett.
Az erősebbik Fermi-Terascale párossal közepes szintű grafikai részletesség mellett még éppen csak játszható sebességet kapunk, és ezúttal a Radeon lemaradása nem vészesen nagy a GeForce mögött.
A legkisebb DX11-es duó esetén már csak alacsony minőségre van esélyünk, és a két vetélytárs ezúttal szinte azonos eredményt ért el.
Days Gone
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Bend Studio
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 4
Ez a hangulatos, posztapokaliptikus tájban motorozós alkotás 2 évvel a PS4-es debütálása után tette tiszteletét PC-n.
A 6950 XT lemaradása ezúttal az átlagos mértéket mutatja a 3090 mögött, de mindkét kártyával tökéletesen fut a játék 4K felbontásban.
Még az 5700 XT-vel is lehetőségünk lesz 4K-ban játszani, de az RTX 2080 előnye természetesen szokás szerint jelentős.
A nagy Vega a megszokott mértékű hátrányba kerül a Titan Xp-vel szemben.
Az RX 590 lemaradása ezúttal talán kisebb az átlagosnál. Ezzel a párossal WQHD felbontásban érdemes próbálkozni.
A Fury ezúttal is jócskán lemarad a GTX 980 mögött. A felbontást itt már Full HD-ra kellett csökkenteni.
A Titan Black érdekes módon minimális mértékben ugyan, de gyorsabbnak bizonyult a 290X-nél ebben a játékban.
Nagyon hasonló eredményt adott a GTX 680 és a HD 7970 csatája is, de ezekkel a kártyákkal már csak a közepes minőségi szint volt elérhető.
Alacsony minőségű grafikával a GTX 580 még éppen csak játszható sebességet produkált, a HD 6970-ről viszont ez már nem mondható el. Ennek ellenére a Radeon lemaradása kisebb a megszokottnál.
A legkisebb DX11-es páros nagyon hasonló eredményt ért el, és a játszhatóság határán billegnek a legalacsonyabb minőségi szint, és 720p felbontás alkalmazása esetén.
Deathloop
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Arkane Lyon
Engine: Void Engine
Mérési módszer: 3
Időhurokban ragadni sosem kellemes, és hasonló érzés fogott el ennek a játéknak a tesztelése közben is.
A 6950 XT ezúttal meglehetősen közel kerül a 3090 eredményéhez, de megelőznie nem sikerül.
Az 5700 XT átlagosnak mondható lemaradást szed össze a 2080-as mögött, de a 4K felbontás még ezekkel a kártyákkal is elérhető.
A Radeon VII ezúttal is kikap a Titan Xp-től, a hatalmas memória-sávszélesség ebben a játékban sem mentette meg.
Az RX 590 dicséretre méltó közelségbe verekedte magát a GTX 1070-hez, ám megelőznie természetesen nem sikerült.
Ami nagyobb testvéreinek nem sikerült, azt a kis Fury véghezvitte: az egyetlen Radeon-győzelmet mutatja fel ebben a játékban.
A játék DX12 feature level 12_0-t igényel a működéshez, emiatt a Kepler alapú GPU-kkal nem indult el. A 290X-en viszont gyönyörűen futott még maximális részletesség mellett is Full HD felbontáson.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!