GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2021 játékai - III.

Halo Infinite

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: 343 Industries
Mérési módszer: 4

A korábban XBOX-exkluzív Halo sorozat aktuális epizódja PC-n is tiszteletét tette.

Az RTX 3090 csak minimális előnyre képes szert tenni az RX 6950 XT-vel szemben.

Jól szerepel a kisebbik RDNA alapú modell is, és a megszokottnál közelebb végez az RTX 2080-hoz.

A Radeon VII ismét kikap a Titan Xp-től, ám lemaradása ezúttal nem túl nagy mértékű.

Az RX 590 nagyjából a megszokott arányú vereséget szenvedi el a GTX 1070-től.

A kis Fury telhesítménye teljesen összeomlott ebben a játékban, és hatalmas verést kap a GTX 980-tól.

A Kepler alapú kártykon a "hardware tiled resources tier 2" funkció hiányára hivatkozva nem indult el a játék. A 290X-tulajok sem lehetnek felhőtlenül boldogak, hiszen csak alacsony minőségi szinten kapnak játszhatóság-közeli teljesítményt.

Hitman 3

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: IO Interactive
Fejlesztő: IO Interactive
Engine: Glacier
Mérési módszer: 1

A feltámasztott Hitman-sorozat harmadik epizódja elődeihez hasonlóan beépített benchmarkkal is szolgál.

Raytracing-támogatású játékról lévén szó, nem meglepő az RTX 3090 nagyfokú előnye, viszont még ezzel a kártyával is éppen csak játszható sebességet kapunk a maximális beállítások mellett.

A Raytracing kikapcsolása hatalmas teljesítménynövekedéssel jár együtt, és még a kisebbik RDNA alapú kártyával is tökéletes sebességet kapunk 4K felbontásban.

A Radeon VII ezúttal nagyon közel került a Titan Xp eredményéhez, ám megelőzni nem tudta.

Jól szerepelt az RX 590 is, és a megszokottnál kisebb lemaradást szedte össze a GTX 1070 ellen.

A kis Fury véghezvitte azt, ami nagyobb testvéreinek nem sikerült, és legyőzte a GTX 980-at.

Modern DX12-es játékról lévén szó, a 290X nagyarányú győzelme borítékolható volt.

Természetesen a HD 7970 is megverte a GTX 680-at, de még utóbbi kártyával is játszható sebességet kapunk Full HD felbontásban, maximális részletesség mellett.

Industria

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Headup Games
Fejlesztő: Bleakmill
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 4

Igencsak hangulatosra sikerült ez a viszonylag ismeretlen alkotás, így kipróbálását mindenkinek javaslom.

Egy újabb olyan Raytracing-et támogató játékot láthatunk, amivel 4K felbontásban még a 3090 is megszenved, ezért a mérést WQHD-ban végeztem. A Radeon lemaradása így is hatalmas.

A Raytracing kikapcsolásával az RDNA architektúra magára talál, és az RX 5700 XT a megszokottnál kisebb mértékben marad le az RTX 2080 mögött.

Modernebb testvérével ellentétben, a Radeon VII nem szerepelt túl jól a Titan Xp ellenében.

Az RX 590 sem képes a megszokottnál szorosabb végeredményt felmutatni a GTX 1070 ellen.

A Fury kikap a GTX 980-tól, vagyis az elavultabb Radeon kártyák nem szerepeltek túl jól ebben a játékban.

A 290X kikap a Kepler alapú nagy Titan-tól, de valószínűleg csak azért, mert utóbbi kártyával DX11 módot alkalmaztam.

A kisebbik Kepler-GCN páros esetében már mindkét kártya DX11-ben futott, a HD 7970 mégsem volt képes megverni a GTX 680-at.

A játék elindul a legelavultabb DX11-es modellekkel is, de a Terascale alapú Radeonok teljesítményében sok örömünk nem lesz.

A legkisebb DX11-es duó esetén már a GeForce sem képes játszható sebességet produkálni a legalacsonyabb minőségi szinten sem.

Life Is Strange: True Colors

Műfaj: Kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Deck Nine
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2

A Life Is Strange sorozat aktuális epizódja a játék műfajától szokatlan módon egészen látványos és jó minőségű grafikával szolgál.

Az RX 6950 XT jócskán lemarad a 3090-től annak ellenére is, hogy ezúttal Raytracing alkalmazása nem került szóba.

Az 5700 XT sem tudja a megszokottnál jobban megközelíteni a 2080-as eredményét.

A Radeon VII csapnivalóan szerepel, hiszen az átlagosnál is nagyobb a lemaradása a Titan Xp mögött.

Az RX 590 sem szépíti az AMD kártyáinak helyzetét ebben a játékban.

Jócskán kikap a kis Fury is a GTX 980-tól.

A Radeonok vesszőfutását a 290X sem képes megállítani, és viszonylag nagy mértékű hátrányba kerül a Titan Black-hez képest.

Onnan lehet biztosan tudni, hogy egy játék nem fekszik az AMD kártyáinak, ha még a HD 7970 sem képes megelőzni a GTX 680-at.

Érdekes módon még a Terascale alapú Radeonok szerepeltek a legjobban az AMD kártyái közül, de itt inkább arról lehet szó, hogy már a Fermi-s GeForce-ok is erősen szenvednek ebben a játékban.

A legkisebb DX11-es párossal már alacsony minőségi szinten is éppen csak játszható sebességet kapunk.

Marvel's Guardians of the Galaxy

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Eidos Montreal
Engine: Dawn Engine
Mérési módszer: 1

A Marvel-képregényektől, illetve az azokból adoptált filmektől és játékoktól kevés dolog áll távolabb tőlem, így ez a játk egyetlen szempontnak köszönheti, hogy szerepel a cikkben: beépített benchmarkkal rendelkezik.

Raytracing alkalmazása mellett az RX 6950 XT szokás szerint hatalmas verést kap az RTX 3090-től.

A kisebbik RDNA alapú modell ellenben a megszokottnál némileg jobban szerepel, természetesen már RT használata nélkül.

Ezúttal a Radeon VII is le tudta győzni a Pascal alapú nagy Titan-t, még ha előnye mindössze egyetlen FPS is.

Nem szerepelt rosszul az RX 590 sem, hiszen a megszokottnál közelebb került a GTX 1070-hez.

Míg az oldal elején a Fury produkált egy rejtélyes teljesítmény-összeomlást, addig ebben a játékban az NVIDIA versenyzőjétől láthatjuk ugyanezt.

A Kepler alapú kártyákkal nem indult el a játék, de a 290X-szel alacsony minőségi szinten még lesz esélyünk próbálkozni vele.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények