2015 játékai - I.
Assassin's Creed Syndicate
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Quebec
Engine: AnvilNext 2.0
Mérési módszer: 3
Az idei év sem múlhat el Assassin's Creed játék nélkül.
A két legerősebb versenyző tized FPS-re azonos eredménnyel zárta a tesztet, de csak Full HD felbontásban adtak élvezhető sebességet a legmagasabb minőségi szinten.
A két korábbi nagyvas is nagyon hasonló teljesítményt nyújtott, ám egy hajszálnyival a Radeon bizonyult gyorsabbnak.
A HD 7970 magabiztos fölénnyel utasította maga mögé a GTX 680-at, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségű grafikát állíthattunk be.
A játék a HD 6970-nel már a driverre panaszkodik, hogy illene frissíteni, ennek ellenére a GTX 580 előnye nem nagyobb a megszokottnál.
A legkisebb DX11-es párossal már csak 720p felbontást, és alacsony minőségi szintet választhatunk, és a HD 5870 még így is éppen csak játszható sebességet produkál.
Batman: Arkham Knight
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: Rocksteady Studios
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 1
Az aktuális Batman-epizód beépített benchmarkot, és emellett NVIDIA-exkluzív Gameworks effekteket is kínál, melyeket természetesen kikapcsoltam a mérésekhez, az összehasonlíthatóság kedvéért.
Habár NVIDIA-támogatott címről van szó, a Fury nagymértékű fölénye mutatkozik meg 4K felbontáson.
A Kepler alapú Titan is jócskán kikap a 290X-től, pedig a felbontást itt már WQHD-ra mérsékeltem.
Az előző páros eredményét látva a HD 7970 győzelme nem lehetett kérdéses.
Ez a játék is panaszkodik a HD 6970 driverére, ennek ellenére a Radeon győzdelelmeskedik a GTX 580 fölött.
A legkisebb kártyák között is Radeon-fölény mutatkozik, vagyis az a megmosolyogtató helyzet állt elő, hogy egy NVIDIA-támogatott játékban az összes tesztet az AMD kártyái nyerték meg.
Battlefield Hardline
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Visceral Games
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 2
Az aktuális Battlefield epizód komoly kritikákat kapott amiatt, hogy a bűnözésre és bűnüldözésre fókuszál a háborús hadviselés helyett, ám ettől még a cikkben való szereplése nem volt kérdéses.
A GTX 980 és a Fury ismét nagyon kiélezett versenyt folytat, és ezúttal az NVIDIA versenyzője zsebeli be a győzelmet, WQHD felbontásban.
A 290X ismét jócskán megveri a Titan Black-et, vagyis a GCN architektúra előnye egyre inkább megmutatkozik a modernebb játékok alatt.
Az előző páros eredményét látva meglepő lehet, hogy a HD 7970 előnye nem nagyobb mértékű a GTX 680-hoz viszonyítva.
A GTX 580 a szokásosnak mondható előnnyel veri a HD 6970-et.
A legkisebb DX11-es páros versenye ezúttal a Radeon győzelmét hozta. Ezekkel a kártyákkal a grafika minőségét már High szintre kellett csökkenteni
Akárcsak elődje, a Battlefield 4, ez a játék is a driverre panaszkodik a DX10-es Radeonokkal, majd a nyitóképernyőn nem reagál az enter-re, vagyis nem lehet továbblépni. Emiatt csak a GeForce-okkal volt elvégezhető a mérés.
A 9800 GTX már alacsony minőségi szinten sem tud élvezhető sebességet nyújtani, bár a felbontás csökkentésével még menthető lenne a helyzet.
Car Mechanic Simulator 2015
Műfaj: Autószerelő szimulátor
Kiadó: PlayWay S.A.
Fejlesztő: Red Dot Games
Engine: Unity
Mérési módszer: 3
Az autószerelő szimulátor 2015-ös kiadása hatalmas minőségi előrelépés volt az előző részhez képest. Lényegében mind a mai napig erre a fejlesztésre alapoznak, hiszen a két újabb megjelent epizód csak apróbb finomhangolásokkal szolgált, de az alapvető játékmechanizmus és grafikai részletesség változatlan maradt.
A legerősebb kártyáknál NVIDIA-fölény mutatkozik, és természetesen tökéletes sebességet kapunk 4K felbontásban is.
Érdekes, hogy egy ilyen, viszonylag alacsony grafikai igénybevételt támasztó játékban is gyorsabb tud lenni a 290X a Titan-nál.
A 290X győzelmét látva meglepő, hogy a HD 7970 nem tudta megismételni ezt a bravúrt, és ha hajszálnyival is, de a GTX 680 nyerte ezt a tesztet.
A GTX 580 kis mértékben ugyan, de meg tudja előzni a HD 6970-et, azonban a Radeon szereplése is dicséretre méltó.
A HD 5870 viszonylag nagy mértékű előnnyel veri a GTX 560 Ti-t.
Még az előző eredménynél is meglepőbb a HD 4890 kiváló szereplése a GTX 285 ellenében.
A HD 3870 is meg tudja verni a 9800 GTX-et, amire nagyon ritkán akad példa mostanában.
A legalacsonyabb minőségi szinten akár a DX9-es kártyákkal is próbálkozhatunk a játékkal. A Radeon fölénye ennél a párosnál megszokottnak számít.
Carmageddon Reincarnation
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Stainless Games
Fejlesztő: Stainless Games
Mérési módszer: 2
A legendás Carmageddon szériát 2015-ben feltámasztották hamvaiból, és bár ez a játék sok (részben jogos) kritikát kapott a megvalósítás minősége miatt, számomra ennek ellenére tökéletesen visszahozta a régi emlékeket, így az egyik kedvenc címem lett ebből az évből.
A Fury-nak valamiért nagyon nem feküdt ez a játék, így hatalmas verést kapott a GTX 980-tól.
A 290X is jócskán kikap a Titan Black-től, de veresége korántsem olyan nagy arányú, mint amit az előző párosnál láthattunk.
A GTX 680 is meg tudta verni a HD 7970-et, de előnye már csak egészen kis mértékű.
A GTX 580 előnye a megszokottnál alacsonyabb a HD 6970-hez képest.
A HD 5870 meg tudta verni a GTX 560 Ti-t.
A program a DX10-es NVIDIA kártyákkal lefagyott, így csak a Radeonokon tudtam lefuttatni a mérést.
A HD 3870 már a legalacsonyabb minőségi szinten sem tud tökéletesen játszható sebességet produkálni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!