2017 játékai - III.
Need for Speed Payback
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ghost Games
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4
A szebb napokat látott Need for Speed sorozat aktuális epizódját nagy túlzás lenne kiemelkedő alkotásnak nevezni, de mégis jobban sikerült az előző részhez képest, így viszonylagos népszerűségre tudott szert tenni.
A Titan Xp ezúttal csak kis mértékű előnyt tud felmutatni, és mindkét kártyával kiválóan fut a játék 4K felbontásban.
Az RX 590 lemaradása is kisebb a megszokottnál, vagyis a Radeonokat kedveli ez a játék.
A Fury le tudja győzni a GTX 980-at, bár előnye nem számottevő.
A 290 már komolyabb arányú győzelmet mutat fel a Titan Black-kel szemben.
A GTX 680 még nagytestvérénél is jobban kikap a HD 7970-től.
A Terascale alapú Radeonokon nem indult el a játék, így a GTX 580 ellenfél nélkül maradt.
Nagytestvéréhez hasonlóan nem talált kihívóra a GTX 560 Ti sem, de vele már csak alacsony részletesség mellett kaptunk játszhatónak nevezhető sebességet.
Outlast 2
Műfaj: Horror
Kiadó: Red Barrels
Fejlesztő: Red Barrels
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
Ez a játék alapértelmezetten 60 FPS-re lockolja a sebességet, aminek a kiiktatásához a config file kézi módosítására van szükség. Az Unreal Engine 3 alapú alkotások felettébb bosszantó közös jellemzője ez.
A Titan Xp és a Radeon VII között a szokásosnál nagyobb különbség alakul ki az NVIDIA versenyzőjének javára.
A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a megszokott képet mutatja.
A GTX 980 megelőzte a Fury-t, közepesnek mondható előnyt felmutatva.
A Titan Black ezúttal kis mértékben a 290X előtt végzett, vagyis a játék grafikája nem tekinthető túl mondernnek.
Érdekes módon a GTX 680 is megelőzte a HD 7970-et, méghozzá nagyobb különbséggel, mint amire a nagytestvére volt képes.
A GTX 580 és a HD 6970 között a megszokott módon jókora különbség alakul ki a GeForce javára.
Ezúttal a GTX 560 Ti is megelőzte a HD 5870-et, ám korántsem akkora előnnyel, mint nagyobb testvére.
Azon kevés idei játékok egyikét láthatjuk, amelyek DX10-es kártyákon is elindultak. A GTX 285 ezúttal gyorsabbnak bizonyult a HD 4890-nél, de ezek a kártyák már csak közepes minőségi szinten tudták futtatni a játékot.
A kisebbik DX10-es páros már csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontásban ért el játszható sebességet. A 9800 GTX előnyén nem lepődünk meg.
Prey
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Arkane Austin
Engine: CryEngine
Mérési módszer: 2
11 évvel ezelőtt már találkoztunk egy azonos nevű játékkal, ám a két alkotásnak semmi köze egymáshoz.
A legerősebb kártyák erősorrendje a megszokott képet mutatja, mindkét versenyzővel gyönyörűen fut a játék 4K felbontásban is.
Nem okoz meglepetést a GTX 1070 és RX 590 párharca sem, hiszen a GeForce a szokásosnak mondható különbséggel nyeri a tesztet.
A Fury ezúttal picivel gyorsabbnak bizonyult a GTX 980-nál, de ez a két kártya továbbra is nagyon hasonló teljesítményre képes.
A 290X ezúttal nem túl drasztikusan, de jól látható mértékben veri a Titan Black-et.
A HD 7970 már nagyobb mértékű előnyt képes kiépíteni a GTX 680 ellenében.
A HD 6970 lemaradása ezúttal nem vészesen nagy a GTX 580 mögött.
A legkisebb DX11-es duó tized FPS-re azonos eredménnyel zárta ezt a tesztet.
Project CARS 2
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Mérési módszer: 2
A "simcade" kategóriában induló Project Cars széria második epizódja talán kevésbé lett népszerű elődjénél, de ennek ellenére minőségi szórakozást nyújtott.
Újabb Titan Xp győzelmet láthatunk, de mindkét kártyával jól fut a játék 4K felbontásban.
A GTX 1070 a szokosás mértékben múlja felül az RX 590 eredményét.
A kis Fury ezúttal kikap a GTX 980-tól, de lemaradása nem jelentős.
A 290X ezúttal nem tudta megverni a Titan Black-et, és kicsivel ugyan, de mögötte végzett.
Ennél is furcsább, hogy a GTX 680 is meg tudta verni a HD 7970-et, amire egyre ritkább esetben van példa.
Ha már a meglepetéseknél tartunk, akkor a HD 6970 győzelme, 2 évvel a drivertámogatásának befejezése után, mindenképp annak minősül.
A HD 5870 nem tudja megismételni nagyobb testvére bravúrját, de nem marad el túlzottan a GTX 560 Ti mögött.
Resident Evil 7: Biohazard
Műfaj: Horror
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Engine: RE Engine
Mérési módszer: 4
A Resident Evil széria aktuális epizódjához sajnos az előző két résszel ellentétben nem készült benchmark tool, ezért hagyományos módszerekhez kellett folyamodnom a mérés során.
Ebben a játékban a Radeon VII megszerzi kevés győzelmeinek egyikét a Titan Xp fölött 4K felbontásban.
Az RX 590 is jóval kevésbé marad le a megszokotthoz képest a GTX 1070 mögött, vagyis a Radeon kártyáknak kifejezetten jól fekszik ez a játék.
A vörös oldal fölényét a Fury nem képes győzelemre váltani, de fej-fej mellett halad a GTX 980-nal.
Ahogy az eddigiek alapján sejthető volt, a 290X nagyon megveri a Titan Black-et ebben a játékban.
A HD 7970 előnye még nagytestvéréhez képest is kiemelkedő a GTX 680 ellenében.
A HD 6970 nem képes újabb meglepetésszerű győzelemre, de a lemaradása kisebb a megszokottnál a GTX 580 mögött.
Ami nagytestvérének nem sikerült, azt a HD 5870 végtehajtja: megveri a GTX 560 Ti-t. Ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szinten futott jól a játék.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!