GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2017 játékai - III.

Need for Speed Payback

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ghost Games
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4

A szebb napokat látott Need for Speed sorozat aktuális epizódját nagy túlzás lenne kiemelkedő alkotásnak nevezni, de mégis jobban sikerült az előző részhez képest, így viszonylagos népszerűségre tudott szert tenni.

A Titan Xp ezúttal csak kis mértékű előnyt tud felmutatni, és mindkét kártyával kiválóan fut a játék 4K felbontásban.

Az RX 590 lemaradása is kisebb a megszokottnál, vagyis a Radeonokat kedveli ez a játék.

A Fury le tudja győzni a GTX 980-at, bár előnye nem számottevő.

A 290 már komolyabb arányú győzelmet mutat fel a Titan Black-kel szemben.

A GTX 680 még nagytestvérénél is jobban kikap a HD 7970-től.

A Terascale alapú Radeonokon nem indult el a játék, így a GTX 580 ellenfél nélkül maradt.

Nagytestvéréhez hasonlóan nem talált kihívóra a GTX 560 Ti sem, de vele már csak alacsony részletesség mellett kaptunk játszhatónak nevezhető sebességet.

Outlast 2

Műfaj: Horror
Kiadó: Red Barrels
Fejlesztő: Red Barrels
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

Ez a játék alapértelmezetten 60 FPS-re lockolja a sebességet, aminek a kiiktatásához a config file kézi módosítására van szükség. Az Unreal Engine 3 alapú alkotások felettébb bosszantó közös jellemzője ez.

A Titan Xp és a Radeon VII között a szokásosnál nagyobb különbség alakul ki az NVIDIA versenyzőjének javára.

A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A GTX 980 megelőzte a Fury-t, közepesnek mondható előnyt felmutatva.

A Titan Black ezúttal kis mértékben a 290X előtt végzett, vagyis a játék grafikája nem tekinthető túl mondernnek.

Érdekes módon a GTX 680 is megelőzte a HD 7970-et, méghozzá nagyobb különbséggel, mint amire a nagytestvére volt képes.

A GTX 580 és a HD 6970 között a megszokott módon jókora különbség alakul ki a GeForce javára.

Ezúttal a GTX 560 Ti is megelőzte a HD 5870-et, ám korántsem akkora előnnyel, mint nagyobb testvére.

Azon kevés idei játékok egyikét láthatjuk, amelyek DX10-es kártyákon is elindultak. A GTX 285 ezúttal gyorsabbnak bizonyult a HD 4890-nél, de ezek a kártyák már csak közepes minőségi szinten tudták futtatni a játékot.

A kisebbik DX10-es páros már csak a legalacsonyabb minőségi szinten, és 720p felbontásban ért el játszható sebességet. A 9800 GTX előnyén nem lepődünk meg.

Prey

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Arkane Austin
Engine: CryEngine
Mérési módszer: 2

11 évvel ezelőtt már találkoztunk egy azonos nevű játékkal, ám a két alkotásnak semmi köze egymáshoz.

A legerősebb kártyák erősorrendje a megszokott képet mutatja, mindkét versenyzővel gyönyörűen fut a játék 4K felbontásban is.

Nem okoz meglepetést a GTX 1070 és RX 590 párharca sem, hiszen a GeForce a szokásosnak mondható különbséggel nyeri a tesztet.

A Fury ezúttal picivel gyorsabbnak bizonyult a GTX 980-nál, de ez a két kártya továbbra is nagyon hasonló teljesítményre képes.

A 290X ezúttal nem túl drasztikusan, de jól látható mértékben veri a Titan Black-et.

A HD 7970 már nagyobb mértékű előnyt képes kiépíteni a GTX 680 ellenében.

A HD 6970 lemaradása ezúttal nem vészesen nagy a GTX 580 mögött.

A legkisebb DX11-es duó tized FPS-re azonos eredménnyel zárta ezt a tesztet.

Project CARS 2

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Mérési módszer: 2

A "simcade" kategóriában induló Project Cars széria második epizódja talán kevésbé lett népszerű elődjénél, de ennek ellenére minőségi szórakozást nyújtott.

Újabb Titan Xp győzelmet láthatunk, de mindkét kártyával jól fut a játék 4K felbontásban.

A GTX 1070 a szokosás mértékben múlja felül az RX 590 eredményét.

A kis Fury ezúttal kikap a GTX 980-tól, de lemaradása nem jelentős.

A 290X ezúttal nem tudta megverni a Titan Black-et, és kicsivel ugyan, de mögötte végzett.

Ennél is furcsább, hogy a GTX 680 is meg tudta verni a HD 7970-et, amire egyre ritkább esetben van példa.

Ha már a meglepetéseknél tartunk, akkor a HD 6970 győzelme, 2 évvel a drivertámogatásának befejezése után, mindenképp annak minősül.

A HD 5870 nem tudja megismételni nagyobb testvére bravúrját, de nem marad el túlzottan a GTX 560 Ti mögött.

Resident Evil 7: Biohazard

Műfaj: Horror
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Engine: RE Engine
Mérési módszer: 4

A Resident Evil széria aktuális epizódjához sajnos az előző két résszel ellentétben nem készült benchmark tool, ezért hagyományos módszerekhez kellett folyamodnom a mérés során.

Ebben a játékban a Radeon VII megszerzi kevés győzelmeinek egyikét a Titan Xp fölött 4K felbontásban.

Az RX 590 is jóval kevésbé marad le a megszokotthoz képest a GTX 1070 mögött, vagyis a Radeon kártyáknak kifejezetten jól fekszik ez a játék.

A vörös oldal fölényét a Fury nem képes győzelemre váltani, de fej-fej mellett halad a GTX 980-nal.

Ahogy az eddigiek alapján sejthető volt, a 290X nagyon megveri a Titan Black-et ebben a játékban.

A HD 7970 előnye még nagytestvéréhez képest is kiemelkedő a GTX 680 ellenében.

A HD 6970 nem képes újabb meglepetésszerű győzelemre, de a lemaradása kisebb a megszokottnál a GTX 580 mögött.

Ami nagytestvérének nem sikerült, azt a HD 5870 végtehajtja: megveri a GTX 560 Ti-t. Ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szinten futott jól a játék.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények