GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2005 játékai - IV.

Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: Obsidian Entertainment
Engine: Odyssey Engine
Mérési módszer: 3

Egy újabb Star Wars franchise-on alapuló játék, mely alighanem a cikk leghosszabb címével büszkélkedhet.

Erre az évre is jutott egy olyan játék, ami (vélhetően az OpenGL támogatás hiánya miatt) el sem indult a Radeon kártyákon. Ezzel szemben a 7900 GTX-szel tökéletes sebességgel fut a program Full HD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett.

Ellenfél nélkül a 6800 GS szereplése sem túl érdekes, de azért megsüvegelendő grafikai minőségben tudta futtatni ezt a játékot.

Star Wars: Republic Commando

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: LucasArts
Engine: Unreal Engine 2
Mérési módszer: 2

Erre az évre három Star Wars alapú játék is jutott, így a sorozat kedvelőit minden szinten kielégítjük. Nem szeretem egyébként az ennyire egyhangú felhozatalt, de ebben az évben kevés olyan címet találtam, ami mérésre alkalmasnak bizonyult.

Az erősebb DX9-es párosnál számottevő GeForce előnnyel találkozunk. Úgy látszik, a 2005-ös év Star Wars játékai különösen kedvelik a 7900 GTX-et, annak ellenére, hogy három teljesen eltérő motorra épülő alkotásról van szó.

A kis kártyáknál viszont fordul a kocka, és a Radeon vezet, szintén jelentősnek mondható előnnyel. A felbontást itt már 1280x1024-re kellett visszavenni, de ezt leszámítva maximális minőségi szintet lehetett beállítani.

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Unreal Engine 2.5
Mérési módszer: 3

A lopakodós Splinter Cell sorozat aktuális része azon kevés játékok közé tartozik, melyek engedik állítani az alkalmazott Shader Model-t.

A nagy DX9-es vasakon természetesen SM3.0 módban futott a program, méghozzá Full HD felbontás mellett. Kis mértékben a GeForce bizonyult gyorsabbnak, ami viszonylag shaderintenzív grafikáról lévén szó, meglepő lehet.

A kis kártyáknál a Radeon SM3.0 támogatásának hiánya miatt SM1.1-re váltottunk (SM 2.0 opció nincs), ennek ellenére elég alacsony eredmények születtek Full HD-ban, vagyis a felbontást is csökkenteni kellene az élvezetes játékmenethez..

World Racing 2

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Playlogic Entertainment
Fejlesztő: Synetic
Mérési módszer: 2

A World Racing szériának én igazából az első részét szerettem, mely még kizárólag Mercedes típusú autókat vonultatott fel, ám az túl régi ahhoz, hogy a cikkben szerepelhessen, így meg kellett elégednem a véleményem szerint sokkal gyengébb második résszel.

A nagy kártyáknál szembetűnő Radeon fölénnyel találkozunk, ami nem túl technikás grafikájú játékról lévén szó, kissé meglepett. Ennek ellenére a GeForce-szal is tökéletesen játszható sebességet kapunk WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett.

A kis kártyáknál a Radeon főlénye tovább fokozódik. A felbontást itt már Full HD-ra kellett csökkenteni, és az élsimítást is ki kellett kapcsolni, elsősorban a 6800 GS miatt, ugyanis az X850 Pro-nak valószínűleg nem okozott volna problémát.

X3 Reunion

Műfaj: Űrhajós kereskedelem és harc
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Egosoft
Engine: X3 Reality Engine/X TECH 2
Mérési módszer: 1

Nem tagadom, hogy ezt a játékszériát nem igazán ismerem, viszont rendkívül hangulatos benchmark programjuk miatt többször is helyet kaptak már az egyes részei különböző cikkeimben.

Technikás, shaderintenzív grafikát felvonultató programról lévén szó, nem lepődünk meg a Radeon kártya átlagosnál nagyobb fölényén. Ennek ellenére a 7900 GTX is folyamatos képet renderel WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett is.

A Radeon fölénye a kis kártyák esetében még tovább fokozódik. A felbontást itt már Full HD-ra csökkentettem, és az élsimítást is ki kellett kapcsolni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények