GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2016 játékai - I.

American Truck Simulator

Műfaj: Kamion szimulátor
Kiadó: SCS Software
Fejlesztő: SCS Software
Mérési módszer: 3

Az Euro Truck Simulator széria egy USA-ban játszódó mellékágat is kapott. Úgy tűnik, ezt a játékot nem fejlesztették tovább annyira, mint európai társát, hiszen a gépigénye alacsonyabban maradt.

Idei új belépőink gond nélkül futtatják a játékot 4K felbontásban, de a GTX 1070 előnye drasztikus.

A Fury és a GTX 980 pontosan megegyező sebességgel zártak. Az eredményből úgy tűnhet, mintha 60 FPS lock-ba futottak volna, de ez valószínűleg csak a véletlen műve, mert semelyik másik kártyánál nem jelentkezett.

A 290X mindössze egyetlen FPS-sel tudta megverni a Titan Black-et. A felbontás még mindig 4K lehet ezekkel a kártyákkal.

Érdekes módon a GTX 680 gyorsabbnak bizonyult a HD 7970-nél, de előnye uganúgy csak 1 FPS, ahogy az előző párosnál láthattuk.

A GTX 580 a szokásosnál némileg kisebb előnnyel veri a HD 6970-et.

Már a GTX 580 szerepléséből is láthattuk, de az 560 Ti eredményéből nyilvánvalóvá válik, hogy ez a játék nem szereti a Fermi architektúrára épülő kártyákat.

Az erősebbik DX10-es moellek csatáját nagy fölénnyel nyeri a HD 4890. A GeForce-szal már High minőségi szinten sem kapunk élvezhető sebességet.

A 9800 GTX-szel lefagyott a program, így a HD 3870 ellenfél nélkül maradt.

Ashes of the Singularity: Escalation

Műfaj: Real-time stratégia
Kiadó: Stardock Entertainment
Fejlesztő: Oxide Games
Engine: Nitrous Engine
Mérési módszer: 1

Ez a játék elsősorban arról vált híressé, hogy az egyik legelső DX12 támogatású, és beépített benchmarkot is kínáló alkotás volt, így rengeteg korabeli cikkben szerepelt.

A "Crazy" minőségi szintet a legerősebb kártyák is csak Full HD felbontásban bírják. A GTX 1070 nagyfokú előnyén nem lepődünk meg, ez a későbbiekben általánossá válik.

A GTX 980 kis mértékben ugyan, de meg tudta előzni a Fury-t, vagyis a Maxwell architektúra (a Keplerrel ellentétben) már DX12 alatt is hatékony volt.

Mivel a korabeli játékok többsége még adott választási lehetőséget a DX11 és DX12 üzemmódok között, ezért úgy döntöttem, hogy az adott GPU számára előnyösebb módban lesznek lemérve a kártyák. A Keplernél ez többnyire a DX11, a 290X viszont jól érzi magát DX12 alatt is. A végeredmény szinte hajszálpontosan megegyező lett.

A kisebbik Kepler-GCN párossal csak alacsony grafikai minőség volt elérhető, a GTX 680-on (valószínűleg a VRAM mérete miatt) nem is engedett mást kiválasztani a játék. A Radeonon ment volna a Medium szint is, de az összehasonlíthatóság kedvéért természetesen Low-ban mértem őket.

A GTX 580 ezúttal a szokottnál kisebb előnnyel veri a HD 6970-et, de ez a különbség éppen a játszhatósági határon lendíti át az NVIDIA versenyzőjét.

Ezútal a GTX 560 Ti is megveri a HD 5870-et, de előnye nem jelentős mértékű.

Battlefield 1

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 2

A Battlefield sorozat aktuális epizódja az első világháborúba kalauzol el minket.

A legerősebb kártyákkal még éppen játszható sebességet kapunk 4K felbontáson. A GTX 1070 előnye ezúttal a megszokottnál kisebb.

A Fury meg tudta előzni a GTX 980-at, de ezekkel a kártyákkal már csak WQHD felbontásban volt értelme próbálkozni.

Ezúttal mindkét kártyával DX11-ben futott a mérés (a Keplerrel a DX12 mód le is fagyott), ennek ellenére a 290X nagy mértékű előnyre tud szert tenni.

A kisebbik GCN alapú kártya is nagy magabiztossággal veri zöld ellenfelét, de még a GTX 680-on is kiválóan fut a játék.

A Terascale alapú kártyákon lefagyott a program, így a Fermi-s GeForce-ok ellenfél nélkül maradtak. A GTX 580-on még éppen csak játszható sebességet kapunk a legmagasabb minőségi szinten.

A GTX 560 Ti kártyával már visszább kell venni a részletességet, hiszen még High-on sem futott jól vele a játék, szóval igazából Medium szintre lenne szükség. Ez persze nem változtat azon a tényen, hogy ellenfél hiányában maximális pontot zsebel be ebben a tesztben.

Call of Duty: Infinite Warfare

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Engine: IW 7.0
Mérési módszer: 2

A hadviselés olyan végtelen ebben a Call of Duty részben, mint maga a sorozat. A naprenszerért folyó harcot bemutató epizódot, nem szerették a kritikusok a sci-fi elemek miatt.

A 4K felbontás maximális részletesség mellett sem okoz gondot a legerősebb kártyáknak, viszont a GTX 1070 előnye ezúttal kifejezetten alacsony.

Abból, hogy az RX 590 jól szerepelt, sejthető volt, hogy a Radeonokat kedveli ez a játék, és erre jó bizonyíték a Fury nagy arányú győzelme is.

A 290X is magabiztos győzelmet arat a Titan Black fölött.

Az eddigi eredményeket látva nem lepődünk meg azon, hogy a GTX 680 nagyon kikap a HD 7970-től.

A Terascale alapú Radeonok driverére panaszkodott a program induláskor, de ennek ellenére jól futott velük, és a várhatónál nem lett nagyobb a HD 6970 lemaradása.

A GTX 560 Ti is magabiztosan veri a HD 5870-et.

Dark Souls III

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Bandai Namco Games
Fejlesztő: FromSoftware
Mérési módszer: 2

Ebben a játékban a sorozat "legszebb" hagyományai alapján 60 FPS lock-ot alkalmazott a fejlesztő, ám ezúttal szerencsére sikerült minden párosnak olyan körülményeket teremtenem, hogy ne fussanak bele ebbe.

A 4K felbontás csak a GTX 1070 esetében ad gördülékeny játékmenetet, és az előnye a megszokottnál némileg magasab.

A Fury és a GTX 980 szokás szerint nagyon hasonló eredményt ért el, ám kis mértékben az utóbbi bizonyult gyorsabbnak.

Ezúttal a Titan Black is meg tudta verni a 290X-et.

Ami az előző páros eredményénél is nagyobb meglepetés, hogy a GTX 680 is győzni tudott, igaz, egészen minimális előnyt tud csak felmutatni a HD 7970-nel szemben.

Az eddigi eredmények alapján azt gondolhatnánk, hogy ez a játék az NVIDIA kártyáit kedveli jobban, ám ennek ellentmond a HD 6970 megszokottnál kisebb lemaradása a GTX 580 mögött.

A HD 5870 már győzni is képes, méghozzá nem is kis mértékű előnnyel, vagyis a játék csak akkor kedveli a GeForce-okat, ha azok nem a Fermi architektúrára épülnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények