2013 játékai - III.
Grid 2
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Southam
Engine: EGO Engine 3.0
Mérési módszer: 1
A Grid sorozat második epizódja talán kevésbé volt népszerű elődjénél, ám ezúttal beépített benchmarkkal is szolgált.
4K felbontáson a Radeon 290X nagymértékű előnyével zárult a mérés.
Érdekes módon a kisebbik "modern" páros küzdelmét a GTX 680 nyerte, méghozzá hatalmas fölénnyel. Ehhez köze lehet annak is, hogy a kisebb felbontás mellé ezúttal élsimítást is kapcsoltam, ami a Radeonoknak általában nem szokott tetszeni.
A GTX 580 előnye ezúttal a megszokottnál kisebb, vagyis a Terascale Radeonok driverét jól optimalizálták ehhez a játékhoz.
A HD 5870 szép előnyt mutat fel a GTX 560 Ti-hoz képest, vagyis ismét kiváló Radeon-szereplést láthatunk.
A DX10-es Radeonok drivere sem vall szégyent ezúttal, hiszen a HD 4890 csak minimális lemaradást szedett össze a GTX 285-höz képest.
Még a HD 3870 veresége is kisebb arányú a megszokottnál a 9800 GTX ellenében, vagyis összességében ez a játék erősen Radeon-párti.
Metro Last Light
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: 4A Games
Engine: 4A Engine
Mérési módszer: 1
A kifejezetten igényes grafikájáról, és kiváló benchmark tool-járól ismert Metro sorozat újabb epizóddal jelentkezett ebben az évben.
A legerősebb kártyák szinte pontosan azonos eredménnyel zárták a tesztet. A játék gépigényére jellemző, hogy még ezekkel a monstrumokkal is csak Full HD felbontásig merészkedhettünk.
A kisebbik Kepler-GCN párossal az élsimításról már le kellett mondani. A versenyt ezúttal a Radeon nyerte.
A GTX 580 nagyfokú előnyre tett szert a HD 6970 ellenében, vagyis az elavultabb architektúra driverét az AMD már nem nagyon optimalizálta erre a játékra.
A GTX 560 Ti is szépen veri a HD 5870-et, hiszen driveres támogatás nélkül a Terascale architektúra nem ütőképes.
A fentiek fényében meglepő a HD 4890 viszonylag nagy arányú győzelme a GTX 285 ellenében.
Ezúttal még a HD 3870 lemaradása sem olyan drasztikus, mint amit megszokhattunk az utóbbi években, vagyis a DX11-essel ellentétben a DX10-es Terascale architektúra driverének optimalizálása jól sikerült.
Need for Speed Rivals
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ghost Games
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4
Talán minden idők legkevésbé emlékezetes NFS részéhez érkeztünk, legalábbis számomra egyáltalán nem volt élvezetes. Silány minőségű konzolportról lévén szó, alapértelmezetten 30 FPS-re lockolja a sebességet, ám ez a limit némi hackeléssel kitolható 60-ra.
4K felbontáson mindkét csúcskártya erősen szenved a játékkal, pedig a grafika minősége ezt nem igazán indokolja. A versenyt a Titan nyerte viszonylag magas előnnyel.
A kisebb kártyák esetén a GTX 680 belefutott a 60 FPS-re kitolt framerate lock-ba, de még így is meg tudta verni a Radeont.
A GTX 580 előnye a HD 6970-nel szemben szokásosnak mondható.
Ezúttal a GTX 560 Ti is meg tudta verni a HD 5870-et.
A DX10-es Radeonokkal a driverre panaszkodik a játék, és megtagadja az elindulást.
Fentebbi okból kifolyólag a 9800 GTX is ellenfél nélkül nyerte ezt a csatát.
Outlast
Műfaj: Horror
Kiadó: Red Barrels
Fejlesztő: Red Barrels
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
A rettegni vágyók számára egy újabb lehetőség az évben ez a számomra teljesen ismeretlen játék.
4K felbontáson a Titan vezet, de a 290X lemaradása sem jelentős.
A kisebbik Kepler-GCN duó az UE3 alapú játékokra jellemző 62 FPS-es framerate lock-ba ütközött.
A GTX 580 a szokásosnak mondható előnnyel vezet a HD 6970 előtt.
A HD 5870 kis mértékben ugyan, de meg tudta verni a GTX 560 Ti-t.
A GTX 285 előnye a szokásosnál nagyobb a HD 4890 előtt.
A kisebbik DX10-es párossal már a grafika minőségét is csökkenteni kellett közepes szintre, de a HD 3870 még így is szenvedett.
Az X1900 XT-vel lefagyott a program, de a 7900 GTX-szel sem kapunk élvezhető sebességet a legkisebb minőségi szinten sem.
Payday 2
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 505 Games
Fejlesztő: Overkill Software
Engine: Diesel Engine 2.0
Mérési módszer: 3
Egy népszerű, de általam teljes mértékben ismeretlen kooperatív FPS-franchise jeles képviselője ez a játék.
4K felbontáson a 290X kis mértékű előnyre tud szert tenni a Titan Black-kel szemben.
A HD 7970 előnye már jelentősebb, de ezen a technikai paraméterek ismeretében nem lepődünk meg.
A HD 6970 lemaradása a GTX 580 mögött ezúttal a megszokottnál kisebb.
Ha a 6970 jól szerepel, akkor az 5870 is jól fog: ezt a szabályszerűséget ez a mérés is igazolta.
A DX11-es Terascale Radeonok sikerét a DX10-es modellek nem tudják megismételni, ugyanis a HD 4890 csak nagyjából fele akkora tempóra képes, mint a GTX 285.
Nagytestvéréhez képest arányaiban kisebb, de így is drasztikus verést kapott a HD 3870 a 9800 GTX-től.
A DX9-es kártyák közül ezúttal a Radeonon indult el a játék, míg a 7900 GTX csak fehérséget renderelt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!