GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2013 játékai - III.

Grid 2

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Southam
Engine: EGO Engine 3.0
Mérési módszer: 1

A Grid sorozat második epizódja talán kevésbé volt népszerű elődjénél, ám ezúttal beépített benchmarkkal is szolgált.

4K felbontáson a Radeon 290X nagymértékű előnyével zárult a mérés.

Érdekes módon a kisebbik "modern" páros küzdelmét a GTX 680 nyerte, méghozzá hatalmas fölénnyel. Ehhez köze lehet annak is, hogy a kisebb felbontás mellé ezúttal élsimítást is kapcsoltam, ami a Radeonoknak általában nem szokott tetszeni.

A GTX 580 előnye ezúttal a megszokottnál kisebb, vagyis a Terascale Radeonok driverét jól optimalizálták ehhez a játékhoz.

A HD 5870 szép előnyt mutat fel a GTX 560 Ti-hoz képest, vagyis ismét kiváló Radeon-szereplést láthatunk.

A DX10-es Radeonok drivere sem vall szégyent ezúttal, hiszen a HD 4890 csak minimális lemaradást szedett össze a GTX 285-höz képest.

Még a HD 3870 veresége is kisebb arányú a megszokottnál a 9800 GTX ellenében, vagyis összességében ez a játék erősen Radeon-párti.

Metro Last Light

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: 4A Games
Engine: 4A Engine
Mérési módszer: 1

A kifejezetten igényes grafikájáról, és kiváló benchmark tool-járól ismert Metro sorozat újabb epizóddal jelentkezett ebben az évben.

A legerősebb kártyák szinte pontosan azonos eredménnyel zárták a tesztet. A játék gépigényére jellemző, hogy még ezekkel a monstrumokkal is csak Full HD felbontásig merészkedhettünk.

A kisebbik Kepler-GCN párossal az élsimításról már le kellett mondani. A versenyt ezúttal a Radeon nyerte.

A GTX 580 nagyfokú előnyre tett szert a HD 6970 ellenében, vagyis az elavultabb architektúra driverét az AMD már nem nagyon optimalizálta erre a játékra.

A GTX 560 Ti is szépen veri a HD 5870-et, hiszen driveres támogatás nélkül a Terascale architektúra nem ütőképes.

A fentiek fényében meglepő a HD 4890 viszonylag nagy arányú győzelme a GTX 285 ellenében.

Ezúttal még a HD 3870 lemaradása sem olyan drasztikus, mint amit megszokhattunk az utóbbi években, vagyis a DX11-essel ellentétben a DX10-es Terascale architektúra driverének optimalizálása jól sikerült.

Need for Speed Rivals

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ghost Games
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4

Talán minden idők legkevésbé emlékezetes NFS részéhez érkeztünk, legalábbis számomra egyáltalán nem volt élvezetes. Silány minőségű konzolportról lévén szó, alapértelmezetten 30 FPS-re lockolja a sebességet, ám ez a limit némi hackeléssel kitolható 60-ra.

4K felbontáson mindkét csúcskártya erősen szenved a játékkal, pedig a grafika minősége ezt nem igazán indokolja. A versenyt a Titan nyerte viszonylag magas előnnyel.

A kisebb kártyák esetén a GTX 680 belefutott a 60 FPS-re kitolt framerate lock-ba, de még így is meg tudta verni a Radeont.

A GTX 580 előnye a HD 6970-nel szemben szokásosnak mondható.

Ezúttal a GTX 560 Ti is meg tudta verni a HD 5870-et.

A DX10-es Radeonokkal a driverre panaszkodik a játék, és megtagadja az elindulást.

Fentebbi okból kifolyólag a 9800 GTX is ellenfél nélkül nyerte ezt a csatát.

Outlast

Műfaj: Horror
Kiadó: Red Barrels
Fejlesztő: Red Barrels
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

A rettegni vágyók számára egy újabb lehetőség az évben ez a számomra teljesen ismeretlen játék.

4K felbontáson a Titan vezet, de a 290X lemaradása sem jelentős.

A kisebbik Kepler-GCN duó az UE3 alapú játékokra jellemző 62 FPS-es framerate lock-ba ütközött.

A GTX 580 a szokásosnak mondható előnnyel vezet a HD 6970 előtt.

A HD 5870 kis mértékben ugyan, de meg tudta verni a GTX 560 Ti-t.

A GTX 285 előnye a szokásosnál nagyobb a HD 4890 előtt.

A kisebbik DX10-es párossal már a grafika minőségét is csökkenteni kellett közepes szintre, de a HD 3870 még így is szenvedett.

Az X1900 XT-vel lefagyott a program, de a 7900 GTX-szel sem kapunk élvezhető sebességet a legkisebb minőségi szinten sem.

Payday 2

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 505 Games
Fejlesztő: Overkill Software
Engine: Diesel Engine 2.0
Mérési módszer: 3

Egy népszerű, de általam teljes mértékben ismeretlen kooperatív FPS-franchise jeles képviselője ez a játék.

4K felbontáson a 290X kis mértékű előnyre tud szert tenni a Titan Black-kel szemben.

A HD 7970 előnye már jelentősebb, de ezen a technikai paraméterek ismeretében nem lepődünk meg.

A HD 6970 lemaradása a GTX 580 mögött ezúttal a megszokottnál kisebb.

Ha a 6970 jól szerepel, akkor az 5870 is jól fog: ezt a szabályszerűséget ez a mérés is igazolta.

A DX11-es Terascale Radeonok sikerét a DX10-es modellek nem tudják megismételni, ugyanis a HD 4890 csak nagyjából fele akkora tempóra képes, mint a GTX 285.

Nagytestvéréhez képest arányaiban kisebb, de így is drasztikus verést kapott a HD 3870 a 9800 GTX-től.

A DX9-es kártyák közül ezúttal a Radeonon indult el a játék, míg a 7900 GTX csak fehérséget renderelt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények