GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2006 játékai - IV.

TOCA Race Driver 3

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Mérési módszer: 2

A TOCA Race Driver sorozat harmadik epizódja talán már nem hozta minőségben a korábbi részek szintjét, de ennek ellenére szórakoztató élményt nyújtott.

Hagyományos, shaderekben szegény renderelési formáról lévén szó, nem meglepő a GeForce előnye, ám annak mértéke annyira drasztikus, ami nehezen magyarázható a kedvezőtlen körülményekkel a Radeon számára. Egyszerűen arról van szó, hogy a Terascale architektúra driverét egyáltalán nem optimalizálták a régebbi játékokra.

Az erősebbik DX9-es páros esetén is számotevő GeForce előnnyel találkozunk.

Hiába nem optimalizálták az ATI drivert erre a játékra, azért az X850 Pro meg tudta verni a 6800 GS-t, ám előnye sokkal kisebb a megszokottnál.

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

A népszerű taktikai FPS játéksorozat aktuális epizódja Las Vegas-ba kalauzol minket.

A sok megalázó vereség után örömteli látni egy olyan mérési eredményt, ahol a HD 3870 győzedelmeskedni tudott a 9800 GTX felett. A játéknak viszont hatalmas fekete pont jár a widescreen felbontások támogatásának hiánya miatt.

Az előző eredmény már nyilvánvalóvá tette, hogy modern, shaderintenzív játékról van szó, valamint ezúttal a Radeonok driverét készítő csapat is vette a fáradságot az optimalizálásra, így nem lepődünk meg azon sem, hogy a 7900 GTX elég megalázó vereséget szenvedett az X1900 XT-től.

Íme az első olyan játék, ami vélhetőleg az SM3.0 támogatás hiánya miatt nem indult el az X850 Pro kártyán (egyszerűen csak lefagyott). Így a 6800 GS ellenfél nélkül áll, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy annak ellenére, hogy képes volt elindítani a játékot, túl sok örömet nem fog okozni, hiszen a legalacsonyabb beállításokkal sem kapunk folyamatos játékmenetet. Talán a felbontás még további csökkentése megoldást jelentene a problémára.

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Milan
Engine: Unreal Engine 2.5
Mérési módszer: 2

A népszerű lopakodós sorozat aktuális epizódja.

A HD 3870 ezúttal viszonylag közel maradt a 9800 GTX-hez, vagyis szintén modern, shaderekben gazdag játékról van szó.

A maximális grafikai szintet az erősebb DX9-es kártyapárral is beállíthatjuk, ám a 7900 GTX-szel már éppen csak játszható sebesség lesz az eredmény.

Ez a játék sem indult el a Radeon X850 Pro-n, de ezúttal legalább egy felhasználóbarátabb hibaüzenetet kaptunk: "trying set non-registered vertex shader". A jövőben egyre gyakoribb eset lesz, hogy az R400-as architektúra technikai elmaradottsága megbosszulja magát.

Tomb Raider: Legend

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Mérési módszer: 3

A Tomb Raider sorozat aktuális epizódja grafilailag kiemelkedő volt a maga korában.

WQHD felbontást, és a következő generációs effekteket is bekapcsolhatjuk a DX10-es kártyákkal, melyek közül szokás szerint a 9800 GTX vezet, átlagosnak mondható előnnyel.

A DX9-es kártyák már kicsit megszenvedik a nextgen effekteket, ám még a játszhatósági határ körül mozognak. Kisebb meglepetésre a 7900 GTX lett hajszálnyival gyorsabb.

A gyengébb DX9-es páros esetén már értelemszerűen ki kellett kapcsolni a nextgen effekteket. Az X850 Pro ennek ellenére hatalmas lemaradást szedett össze, ami előtt kissé értetlenül állok.

Xpand Rally Xtreme

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: TopWare Interactive
Fejlesztő: Techland
Engine: Chrome Engine
Mérési módszer: 2

Az első Xpand Rally epizód arról várt hírhedtté, hogy elsők között alkalmazta a közutálatnak örvendő Startforce védelmi mechanizmust, ami a modernebb Windows-okat képes teljesen működésképtelenné tenni, ezért nem szerepel a cikkben. Ez a második rész egy kicsit átdolgozott grafikát kapott, ám véleményem szerint nem sikerült olyan jól, mint az elődje.

Hagyományosabb renderelési módról lévén szó, a HD 3870 lemaradása ismét drasztikus.

A két erősebbik DX9-es kártyával is kimaxolhatjuk a grafikát. A Radeon vezet, de előnye nem számottevő.

Az X850 Pro szokottnál magasabb előnyét látva, elképzelhetőnek tartom, hogy egyes effekteket nem jelenített meg. Sajnos ennek kiszűrésére és figyelembe vételére ebben a cikkben nem volt módom.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények