2020 játékai - III.
Horizon Zero Dawn
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Guerrilla Games
Engine: Decima
Mérési módszer: 1
Ez a sokáig PS4-exkluzív játék 7 évvel a megjelenése után PC-n is tiszteletét tette, és beépített benchmarkot is kapott.
Annak ellenére, hogy ez a játék nem alkalmaz Raytracing-et, az RX 6950 XT jócskán lemarad az RTX 3090 mögött.
A kisebbik RDNA alapú modell viszont jól szerepel, hiszen hátránya ksiebb a megszokottnál a 2080-hoz képest.
A Radeon VII a szokásos mértékű lemaradást szedi össze a Titan Xp mögött.
A GTX 1070 és az RX 590 csatája is a papírforma szerint alakul.
A GTX 980 és a kis Fury pontosan megeyező eredménnyel zárta ezt a tesztet.
Modern grafikájú játékról lévén szó, nem meglepő, hogy a 290X jócskán megveri a Titan Black-et.
A GTX 680-assal a VRAM mennyiségére panaszkodott a játék (minimum 3 GB-ot szeretne), ennek megfelelően a HD 7970 el is tudott húzni zöld oldali ellenfelétől.
Immortals Fenyx Rising
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Quebec
Engine: Anvil
Mérési módszer: 1
Egy újabb általam ismeretlen alkotás, mely beépített benchmarkjának köszönheti jelenlétét a cikkben.
A két legerősebb kártya fej-fej mellett halad ebben a tesztben, de egyetlen FPS különbséggel a 3090-es kerül ki belőle győztesként.
Az 5700 XT ezúttal is dicséretet érdemel, hiszen az átlagosnál egyhébb lemaradásban van a 2080-ashoz képest.
A Radeon VII már nem szerepelt ilyen jól, hiszen nagyjából ugyanakkora hátrányt szedett össze a Titan Xp mögött, mint az előbbi párosnál látható volt, ám ezek a kártyák sokkal közelebb állnak egymáshoz elméleti teljesítményben, így az azonos mértékű vereség ez esetben nagyobb kudarcnak számít.
A GTX 1070 és az RX 590 közötti teljesítményeltérés a papírformának megfelelően alakul.
Nem szerepelt jól a kisebbik HBM-es Radeon sem, hiszen jócskán kikapott a GTX 980-tól.
Ennél is nagyobb meglepetés, hogy a Titan Black jócskán meg tudta előzni a 290X-et.
A HD 7970 ugyan megverte a GTX 680-at, ám csak minimális előnyt tudott összeszedni.
A Terascale alapú Radeonok lemaradása szokásosan nagy, de a Fermi-s GeForce-ok tulajai sem örülhetnek, hiszen ezekkel a kártyákkal shader hibák voltak a vízen.
A legkisebb DX11-es páros már a legalacsonyabb minőségi szinten, és kis felbontásban sem képes játszhtaó sebességet produkálni ebben a játékban.
Mafia: Definitive Edition
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Hangar 13
Mérési módszer: 4
Manapság nagy divat régi legendás játékokat feljavított grafikával újra kiadni, ám ezeknek a "Definitive Edition" kiadásoknak a minősége sokszor erősen ingadozó. A Mafia sorozat mindhárom része átesett egy ilyen kezelésen, viszont míg a második epizód csak egy közepes mértékű kozmetikát kapott a remaster során, a harmadik rész pedig még ennyit sem, addig az első játékot teljesen újraírták, méghozzá egész jó minőségben, emiatt saját jogon is szerepelhet a cikkben.
A hagyományos (vagyis RT-mentes) renderelési mód ellenére az RX 6950 XT nagyfokú lemaradást szedett össze az RTX 3090 mögött.
Az RX 5700 XZ viszont ismét viszonylag közel tudott kerülni az RTX 2080 eredményéhez, ami dicséretre ad okot.
A nagy Vega átlagosnak mondható mértékben kapott ki a nagy Pascal-tól.
A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje is a várakozásoknak megfelelően alakul.
A kis Fury ezúttal nagyon megközelítette a GTX 980-at, ám megelőznie nem sikerült.
A 290X viszont megverte a Titan Black-et, közepes mértékű előnyt felmutatva.
Ahogy az várható volt, a HD 7970 is jócskán megverte a GTX 680-at.
A Terascale alapú kártyák legerősebbike sem képes játszható sebességet produkálni a legalacsonyabb minőségi beállítások mellett sem. Ezzel szemben a GTX 580-on legalább ilyen beállítások mellett szépen játszható a program.
A GTX 560 Ti-jal már erősen billeg a léc a játszhatóság határán, a HD 5870-nel pedig esélyünk sem lesz élvezni a játékot.
Mortal Shell
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Playstack
Fejlesztő: Cold Symmetry
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2
Egy újabb, számomra teljesen ismeretlen alkotás, amit kényszerűségből válogattam be a cikkbe, mert a 2020-as év játékfelhozatala finoman szólva sem kápráztaott el minket jó minőségű címekkel.
A játék sugárkövetett árnyékok alkalmazását is lehetővé teszi, és ilyen körülmények között a 3090-es nagyarányú győzelme borítékolható.
Az RX 5700 XT ezúttal az átlagos mértékű lemaradást szedi össze a 2080-as mögött.
A Radeon VII hátránya ugyan kisebb a megszokottnál, de megelőzni nem képes a Titan Xp-t.
Az RX 590 talán egy leheteltnyivel közelebb tud kerülni a GTX 1070-hez, mint azt az eddigi mérések során tapasztalhattuk.
Jól szerepelt a kis Fury, hiszen viszonylag magas előnnyel sikerült megevrnie a GTX 980-at.
A 290X előnyén a Titan Black ellen nem lepődünk meg.
Ami furcsább lehet, hogy a HD 7970 előnye viszonylag csekély mértékű, de természetesen azért le tudta győzni a GTX 680-ast.
A GTX 580 ismét felmossa a padlót a HD 6970-nel, mely még alacsony minőségi szinten sem képes játszható sebességet produkálni Full HD felbontásban.
Természetesen a kisebbik Fermi-Terascale páros teljesítménye is hasonlóan nagyfokú eltérést mutat.
Project CARS 3
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Mérési módszer: 2
A Project Cars sorozat harmadik epizódja elődeinél sokkal gyengébb minőségű, és arcade-osabb vezetési modellt alkalmazó alkotás lett, emiatt nem is lett népszerű a rajongók körében.
A legerősebb kártyákkal a 4K felbontás mellé még élsimítást is kérhetünk. A GeForce meggyőző fölénnyel verte a Radeont.
Az RX 5700 XT ismét jobban megközelíti a vártnál a 2080-ast. Ezekkel a kártyákkal az élsimításról már le kell mondanunk, de a 4K felbontásra még esélyünk lesz.
A Radeon VII átlagosnak mondható mértékben kap ki a Titan Xp-től.
A GTX 1070 és az RX 590 küzdelme a papírformának megfelelő eredményt hozza. Még ezekkel a kártyákkal is esélyünk lesz 4K felbontáson játszani, vagyis ez a játék nem túl magas gépigényűnek számított már 2020-ban.
A kis Fury kikap a GTX 980-tól, de lemaradása nem vészesen nagy.
A 290X és a Titan Black nagyon hasonló eredménnyel zárt, ám kis mértékben a Radeon bizonyult gyorsabbnak.
A HD 7970 sem képes hatalmas előnyt kiépíteni a GTX 680 ellenében.
A HD 6970 lemaradása ezúttal nem nagyobb az átlagosnál a GTX 580 mögött, de ezekkel a kártyákkal a grafika színvonalát már közepes szintre kellett mérsékelni.
A legkisebb DX11-es páros nagyon hasonló eredményt ért el, és még éppen játszható sebességet adnak alacsony minőségi szinten.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!