Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90851) -v- válasza Morris (#90850) üzenetére


-v-
addikt

Az opelek? Hát ott ami eszi az nem azért eszi, mert sokat forog, hanem mert gyárilag olyan :)

(#90852) Morris válasza -v- (#90851) üzenetére


Morris
veterán

Hát ez az. Lehet, hogy ez az 1.6 is egy ilyen.
Vagy az olajlehúzó gyűrűk kopottak vagy esetleg a szelepszár szimeringeket kellenen cserélni. De ezt ugye csak akkor lehet megtudni, ha megbontják.

(#90853) focvis válasza Morris (#90850) üzenetére


focvis
veterán

Hiába VAG topik, de meg kell védjem az Opeleket: kizárólag az 1,6 16v szereti az olajat, de amennyire hallottam, a 2.0 VW dízelek is szeretik csipegetni. Mindkettő új korától kezdve, nem kell kopottnak lenniük.

Ha kizárólag a motorról beszélünk, én inkább az Opel 1.6 16v-t választanám (volt 2) mint a VW 1.6 SR-t/MPI-t (nem volt saját, csak 2 jó barátomnak), bocsánat az érintettektől! :R Még inkább az Opel 1.4 16v-t.

[ Szerkesztve ]

(#90854) MunezXBK válasza focvis (#90853) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Anno ismerős 1.0 12V Opelje is zabálta az olajat.

(#90855) Kicker válasza Morris (#90850) üzenetére


Kicker
senior tag

Castrol

Mobil 1

Castrolból jelenleg van benn 5w40-es, korábban volt mobil 1 5w30-as (nem a formula)

Amúgy van olyan épkézláb diagnosztika, teszt, amivel fel lehet tárni a hiba okát, mértékét? Vagy bontás nélkül nem lehet?

de az unix kiírja ehhez a típushoz a 10 W40-est is bizonyos márkából.

passat - 2007- BSE -lépcsőshát

Még egy okos kérdés, mi van ha veszek egy komplett motort, megbízható forrásból? Vagy ezt felejtsem el? Túl sok autókereskedőket nézek a discoveryn... :N bazz ott minden olyan könnyű, mindenre van megoldás, költséghatékony, de ha drága, akkor meg tuti szinte gyárira visszahoznak dolgokat...

[ Szerkesztve ]

Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha

(#90856) focvis válasza MunezXBK (#90854) üzenetére


focvis
veterán

Ilyenről tömegesen nem hallottam. Családban (ex-barátnő) 1 db 1.0 12v volt, az nem ette.

(Csak Nektek felfedem az Opeles kártyáimat: 15 évet nyomtam le a központban, szerettem ott dolgozni, de az autókra ennyi idő után - érthető módon - ráuntam. Ne mondjátok el senkinek! :B )

[ Szerkesztve ]

(#90857) Morris válasza Kicker (#90855) üzenetére


Morris
veterán

Rákerestem én is az UNIX oldalán, de ott nem ír 10W40-es olajat ehhez a vashoz.
Az általam megnézett olajok közül a Total Quartz 5W40-nek legnagyobb a viszkozitási indexe 100C fokon.
14.7.
Én ezzel tennék egy próbát. Már ha teljesíti a követelményeket.
Ezt biztos: VW 502.00/505.00

[ Szerkesztve ]

(#90858) tomcsi23 válasza Morris (#90857) üzenetére


tomcsi23
veterán

Minél nagyobb a viszkozitási index, annál jobb :F

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#90859) Mágus2 válasza -v- (#90849) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

De a téd nem 74 kw egy üresen 1,5 tonnás vashoz.

Próbálj meg egy órán keresztül 4000-es fordulaton menni és nézd meg menyi olaj fogyott nálad. ;)

(#90860) -v- válasza Mágus2 (#90859) üzenetére


-v-
addikt

De a téd nem 74 kw egy üresen 1,5 tonnás vashoz.

Nem, de autópályán 4000-res fordulaton a 74 kw-os motor sem erőlködik az 1.5 tonna alatt, mert nem igazán kell gyorsítani csak a légellenállást legyőzni, tehát a szóban forgó "szétkopik mert túl sokat forog" dolog szempontjából ez mindegy (vagy akkor viszont azt mondod, azért kopik szét mert túl nagy tömeget cipel,
és egész életében padlón van hajtva hogy meg bírjon mozdulni vele az autó - egyébként ezzel se értek egyet, ha van jó olaj benne és üzem meleg, nem ettől fog szétkopni (ha meg igen akkor az alapból is egy rossz konstrukciójú motor, vagy nem megfelelő az olajcsere periódus, nincs karbantartva).

Próbálj meg egy órán keresztül 4000-es fordulaton menni és nézd meg menyi olaj fogyott nálad.

Mentem már 6e fölött is 2 órát :) Sajnos nem igazán tisztelem a sebességkorlátokat. :B
a) ha sok városozás után csinálsz ilyet, először úgyis a benya ég ki a felhígult olajból, szóval a megjelenő csökkenés egy része nem olajfogyi
b) még a vatta új motor is nyilván fogyaszt olajat, ha folyton revlimitig van tekerve, ez normális, nem azt jelenti szétkopott a motor ... ha valaki folyton 4-5e -res fordulaton autópályázik, akkor több olaja fogy .. ettől még lehet hibátlan állapotú a motor.
c) nem szokott nagyon olaj fogyni nálam ilyenkor :) (ami elmegy olaj az a szelepszárnál meg a főtengely szimeringnél megy el - utóbbi miatt van, hogy álló helyzetben eszi a több olajat :D )

(#90861) TaaT válasza tomcsi23 (#90858) üzenetére


TaaT
veterán

Hát én azt olvastam hidegen minél alacsonyabb annál jobb, melegen viszont a 10 az ideális. Ha nagyon sűrű a meleg oldal akkor már "alacsony" fordulatszámon jelentkezik a maximális olajnyomás ami nem amalkedik tovább a fordulatszámmal. :B [link]

Give them hell Ukraine!

(#90862) Kicker válasza Morris (#90857) üzenetére


Kicker
senior tag

pedig 99% hogy lattam hozza 10w40et... a 0w40 az gondolom nem jobb az eddigieknel...
valami diagnosztikaval erdemes tesztelni?

Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha

(#90863) Morris válasza tomcsi23 (#90858) üzenetére


Morris
veterán

Nem, hanem minél nagyobb egy olaj viszkozitási indexe az adott hőmérsékleten, annál sűrűbb. Persze most ezt egy kicsit sarkosítottam, de gyakorlatilag ez a lényege.

TaaT: Természetesen köze van az olajnyomáshoz is (sőt), de mivel azon az adott hőmérsékleten egy kicsit vastagabb az olaj, így érdemes megnézni, hogy ugyanolyan mértékben csipegeti e azt is!
Az olajnyomás pedig mindig függ az aktuális viszkozitástól. Szintén sarkosítva minél folyósabb/vékonyabb/hígabb az olaj, annál kisebb az olajnyomás. Ez fordítva is igaz.
A hőmérséklet emelkedésével az olaj egyre inkább folyósabb/vékonyabb lesz, ezért csökkenni fog az olajnyomás.

[ Szerkesztve ]

(#90864) Kicker válasza Morris (#90863) üzenetére


Kicker
senior tag

az 5w30at es 5w40 ugyanugy eszi... de tenyleg ezert erdemes megbontani?

Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha

(#90865) Morris válasza Kicker (#90864) üzenetére


Morris
veterán

Én biztos nem bontanám meg. Nem tart semeddig néha ellenőrizgetni és rátölteni.
Az 5W30 és az 5W40 között a meleg oldalon van különbség. (a hideg oldalon is van, mert az alacsonyabb meleg oldal egy kicsit alacsonyabb hideg oldalt is jelent - de ez a különbség nagyon nagyon minimális)
Azért is mondtam, hogy maradhatsz az 5W40-nél, de mivel sokat használod melegen (meghajtva) így választhatsz egy olyan olajat, aminek a 40 oldala egy kicsit nagyobb viszkozitással rendelkezik. Az 5W része marad ugyanaz.

Példa:
Adott két 5W40-es olaj:

Total Quartz Energy 5W40 - 100ºC fokon 14,7-es viszkozitási indexe van. (40ºC fokon 89,7mm2/s)

Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST - 100ºC fokon 13-as viszkozitási indexe van.

Mindkét olaj 5W40, de a Total 100ºC fokon vastagabb. Mert a 14,7 nagyobb mint a 13.

Cask megjegyzésként: A Castrol Magnatec 10W40 100ºC fokon 14,3-as viszkozitási index-szel rendelkezik. (40ºC fokon 96 mm2/s)

[ Szerkesztve ]

(#90866) Kicker válasza Kicker (#90864) üzenetére


Kicker
senior tag

meg egy gondolat, olajdoki a totalcaron szokta irni, hogy olajfogyas oka a nehezlab, vegulis ha nem padlozom nem eszi nekem se.. :DDD

Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha

(#90867) TaaT válasza Kicker (#90862) üzenetére


TaaT
veterán

A 10W40 egy univerzális olaj idehaza a szerelők körében, 1.4TSI-től kezdve szinte bármibe bele rakják amibe nem szégyellik. :)

Morris: Én e kettő között vacilláltam, végül az 5W30 mellett döntöttem.

5W30
@ 40ºC 72.8
@ 100ºC 12.1

0W30
@ 40ºC 62.9
@ 100ºC 10.9

(#90864) Kicker: Egy kompresszió mérést lehet érdemes megejteni. Amúgy ez teljes mértékben rajtad áll hogy mennyire elviselhető egy ekkora olajfogyi. Van aki már akkor tépi a haját ha 2 csere között lemegy minimumra, az kb 1-1,5L/10000-150000km :)

Give them hell Ukraine!

(#90868) Morris válasza TaaT (#90867) üzenetére


Morris
veterán

Kipróbálhattad volna a 0W30-ast is.
Csak ugye itt jön képbe az olajnyomás. Mert melegen minél vékonyabb annál kisebb az olajnyomás, Így nagy (bocs, nem nagy, hanem kis) fordulaton félő, hogy villog majd az olajnyomás lámpa. De persze ez csak elmélet. :U :)
Amúgy mennyire eszi?
Az én golfom ette a Valvoline Synpower 5W40-et. A Maxlife 5W40-hez meg hozzá sem nyúlt! Ezért is írtam, hogy hiába 5W40, 5W40, jelentős különbség van két olaj között.

A passat-nál is gondoltam már rá, hogy bepróbálok egy 0W-s olajat, de szinte nem is találtam olyat, ami teljesíti az 505.01-es követelményt.
Mondjuk nekem az 5W40 a gyári ajánlás.

[ Szerkesztve ]

(#90869) TaaT válasza Morris (#90868) üzenetére


TaaT
veterán

Az 5W30-as ESP-t semennyire, legalábbis 7-8e km után sincs szintcsökkenés. Persze lehet hogy közben megy bele az üzemanyag, ezt csak labor vizsgálat tudná megmondani.

Give them hell Ukraine!

(#90870) K Norbi válasza TaaT (#90869) üzenetére


K Norbi
addikt

Ha degec olvasná miket irtok itt az olajokról! ;] ;] Csakatsi Csakacastrol!

[ Szerkesztve ]

(#90871) Morris válasza TaaT (#90869) üzenetére


Morris
veterán

Én a helyedben bepróbálnám majd a 0-ást! :)

(#90872) mmdms


mmdms
addikt

(#90868) Morris: Az én golfom ette a Valvoline Synpower 5W40-et. A Maxlife 5W40-hez meg hozzá sem nyúlt! Ezért is írtam, hogy hiába 5W40, 5W40, jelentős különbség van két olaj között.

Sok autószerelő ismerősöm mondta ugyanezt, ha eszi az olajat próbáljak másik típusút. Az egyiküknek hiszek, csak ő 890+k kilométert tett egy malacorrú 1,9 td passatba, és nem ő az első tulaja..

[ Szerkesztve ]

ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?

(#90873) TaaT válasza Morris (#90871) üzenetére


TaaT
veterán

Arra most várni kell 2évet :DDD

Give them hell Ukraine!

(#90874) TaaT válasza K Norbi (#90870) üzenetére


TaaT
veterán

:R

Give them hell Ukraine!

(#90875) K Norbi válasza Morris (#90871) üzenetére


K Norbi
addikt

Morris! ne írj ilyet mert a szívrohamot hozod rám! ugyan olyan motor van a Golfomba mint TaaT nak csak én évek óta 10W-40 es használok! mert a szerelők ezt ajánlották. Nem is értem miért nem néztem annó jobban utána hogy 5W-30 kéne bele :((( Nem tudom merjem e kipróbálni a 10-40 es után..

[ Szerkesztve ]

(#90876) Morris válasza K Norbi (#90875) üzenetére


Morris
veterán

Még nem késő! :)

(#90877) K Norbi válasza Morris (#90876) üzenetére


K Norbi
addikt

És nem lesz baja ha kb 8 éven át 10-40 est öntöttem bele? most meg kapna vékonyabb olajat? baja lesz tőle idővel hogy ezt adtam neki évekig??

(#90878) Morris válasza K Norbi (#90877) üzenetére


Morris
veterán

Ha elejétől kezdve 5W-s (vagy akár 0W-s) olajat használtál volna, akkor csökkentetted volna a hidegindítások alkalmával fellépő nagymértékű motorkopást.
Ha beleteszel egy fenti tulajdonságú olajat és nem eszi, akkor örülsz. Ha eszi, és úgy gondolod, hogy inkább utántöltöd rendszeresen, az is jó megoldás, bár ez már pénzesebb.
Ha meg úgy gondolod, akkor maradsz a 10W-40-nél. :U
Igazából a 10W-40 a gyári ajánlás, szóval nagy bakot nem lőttél. Csak érdemes tudni, hogy van annál jobb is! :)

[ Szerkesztve ]

(#90879) Brumi˘ válasza Morris (#90819) üzenetére


Brumi˘
addikt

Kicseréltem az izzókat, nem egyszerű, de nem is lehetetlen. El kell vágni a lábukat és akkor kijönnek a foglalatból, aztán kicsit megfaragni a foglalatot és mehet bele az új. Azt egy kicsit odapöttyented és már kész is.

(#90880) Morris válasza Brumi˘ (#90879) üzenetére


Morris
veterán

Király vagy, megcsinálom én is.
Izzót hol vettél hozzá és milyet?

(#90881) K Norbi válasza Brumi˘ (#90879) üzenetére


K Norbi
addikt

Ügyes vagy! jól kitaláltad! :) :)

(#90882) TaaT válasza K Norbi (#90875) üzenetére


TaaT
veterán

Szerintem sem lőttél mellé a 10W40-el, de egy ideje már lehet kapni modernebb szabványú olajokat. :)

Give them hell Ukraine!

(#90883) Dr.Zoo válasza footy (#90798) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Na ne basszarintsd már fel agy agyvizem, hogy aki csippeltet fillérbaszó??? :U
Csak azért, mert rugalmasabbat szeretne a gyári mindenre jó szoftnál? Csak mert az agyoniskolázott hülyére visszabutitított szoft helyett egy rugalmasabb, élhetőbb, e gyárinál minden szempontól jobb kocsit csinálok belőle???.

Egyébként peace, de bírom hogy itt mindenki mindenhez ért, és mindenki kurvasokat vezetett, én mindenesetre nagyon kíváncsi lennék, ki hány kilómétert ment írt/gyári szoftal, oszt' úgy nyilatkozik-e, hogy van mögötte legalább 50ezer megtett kilóméter.? :U

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#90884) Brumi˘ válasza Morris (#90880) üzenetére


Brumi˘
addikt

Thungsram rízsszem izzó vagy mi a neve. Volt itthon mert az astra f középkonzoljába is ilyenek mennek.

Más: megnéztem a fékbetét kopásjelzőmet is miért szórakozik, sajna a jobbosnál a csatiból tőbe kiszakadt az egyik szál. Elméletbe szétszedhető lenne a csati, de nem sikerült. Nem tudja véletlen valaki hogy lehet itthon kapni? (persze nem egy vagyonért)

(#90885) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Ma vettem egy pár H7-es GE megalight 50% plust, 2800 birodalmi forintért. Kíváncsi leszek, meddig bírja? :K

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#90886) K Norbi válasza Morris (#90878) üzenetére


K Norbi
addikt

:R :R
TaaT :R :R
(#90884) Brumi˘ Bontóba tuti lennie kell.

[ Szerkesztve ]

(#90887) MunezXBK válasza Dr.Zoo (#90883) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Kilométer, kilo mint ezer. ;]

(#90888) Dr.Zoo válasza MunezXBK (#90887) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

nyelvtannáci. megittam már pár dreher bakot, így elnézem Neked Ombre...:DDD ;]

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#90889) Morris válasza Brumi˘ (#90884) üzenetére


Morris
veterán

Rendicsekk, megyek és megveszem!
Köszi a segítséget. :R :R
Majd dokumentálok én is..

(#90890) tomcsi23 válasza MunezXBK (#90887) üzenetére


tomcsi23
veterán

Egy vessző hiányzik. ;) :P

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#90891) K Norbi válasza tomcsi23 (#90890) üzenetére


K Norbi
addikt

Mielőtt beírok úgy átnézem "hejesen :P írok e! ;]" Komolyan mondom általánosba nem féltem így a nyelvtan tanáromtól!

[ Szerkesztve ]

(#90892) -v- válasza tomcsi23 (#90890) üzenetére


-v-
addikt

Nem hiányzik :)

(#90893) Morris válasza -v- (#90892) üzenetére


Morris
veterán

Te meg nem tettél pontot a mondatod végére!

;] :P :DDD

(#90894) -v- válasza Morris (#90893) üzenetére


-v-
addikt

:\

(#90895) szőröscica válasza Dr.Zoo (#90883) üzenetére


szőröscica
addikt

90 ezer km-t mentem chippelt motorral, negatívumát nem tapasztaltam, de biztos, hogy a következő autómat inkább megfelelően nagy motorral veszem, minthogy utólag mókolgassanak benne.

(#90896) Dr.Zoo válasza szőröscica (#90895) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Dettó.
Én is levontam a konzekvenciát, és a következő valószínűleg 3 literes lesz.
Egyébként én 178e vettem, és most vagyok 245e-nél.
Így némi rálátásom van, hogy milyen az írt motorvezérlő.
És itt a normálisan megírta gondolok, olyanra, aki optimalizál...

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#90897) freaghill válasza Dr.Zoo (#90896) üzenetére


freaghill
őstag

Olyan kevés a 130 ló?

(#90898) FET-MEN


FET-MEN
veterán

tisztult

Iphone 7

(#90899) Piwi válasza FET-MEN (#90898) üzenetére


Piwi
addikt

Frankó az a kis "kiülőke", vagy nem azt kell nézni a képen? :DD

Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]

(#90900) footy válasza Dr.Zoo (#90883) üzenetére


footy
addikt

En mikor autot veszek, akkor olyat keresek aminek eleve megfelel a teljesitmenye.

Egyébként peace, de bírom hogy itt mindenki mindenhez ért, és mindenki kurvasokat vezetett, én mindenesetre nagyon kíváncsi lennék, ki hány kilómétert ment írt/gyári szoftal, oszt' úgy nyilatkozik-e, hogy van mögötte legalább 50ezer megtett kilóméter.?
Erre en is nagyon kivancsi lennek, mert ugy latszik rajtam kivul mindenki keni-vagja ezt a chippelos temat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.