Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#192701) rasotamas válasza Qru (#192699) üzenetére


rasotamas
veterán

Felhívtam, szimpatikus volt, de a haldexet nem vállalják.
Azt mondta nagyságrendileg olyan 120 ezer forint szűrővel együtt, minőségi de nem gyári olajjal.
Közben visszaolvastam a márkaszervizes árajánlatot, abban sincs benne, ellenben a fékolaj cseréje benne van, és 220 ezer.
Viszont ha felszorzom, hogy nála 8 litert lecserélnek átmosnak 120-ért, a márkaszervízben közel dupla áras olajjal biztosan nem mossák át csak leeresztik meg rátöltenek, ahhoz képest meg drága.

Ja amúgy ajánlott még valakit aki elvileg cserél haldex olajat.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#192702) rasotamas válasza kleinguru (#192700) üzenetére


rasotamas
veterán

Szia, hol kell keresni? Én csodálkozta, hogy a teleszkóp hogy húz be, gondoltam vaami menetes száras cucc, de nem. Hol a motor?
Egyébként cserélték pont mielőtt megvettem, lehet van cikkszám a számlán, délután megnézhetem neked.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#192703) kleinguru válasza rasotamas (#192702) üzenetére


kleinguru
addikt

A motor a tetőkárpit alatt kell legyen elvileg.

Neked "halkan", normálisan csukódik le? Nekem nagyot csattan a végére, ami nem volt korábban. Valahol a teleszkóp külső részére kellene legyen szitázva a cikkszám és a gyártó.

Köszi szépen előre is :R

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#192704) rasotamas válasza kleinguru (#192703) üzenetére


rasotamas
veterán

Egy kicsit erősebben csapódik le a finomannál, de szerintem hőmérséklet függő is. Télen szerintem ez nem volt.
Most a motor cikkszáma kell, vagy a teleszkópé?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#192705) kleinguru válasza rasotamas (#192704) üzenetére


kleinguru
addikt

Teleszkóp :R

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#192706) rasotamas válasza kleinguru (#192705) üzenetére


rasotamas
veterán

Bal:
GERMANY SBO
3AF 827 550 B 01S
608975 0580N 086/12 A32

és jobb:

GERMANY SBO
3AF 827 550 A 01S
410604 0460N 086/12 BK17

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#192707) kleinguru válasza rasotamas (#192706) üzenetére


kleinguru
addikt

Milyen érdekes, köszönöm!

Lehet tudni, hogy melyik volt cserélve, vagy mindkettő :F

Fura, hogy nem egyforma.

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#192708) macilaci78 válasza kleinguru (#192707) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Akartam írni, hogy ha lecsapódik, akkor valószínűleg a teleszkóp gyengült el, de látom, azt is keresel.
Tippre azért különböző, mert így szimmetrikus, különben ha két balost raknál, akkor a jobb oldali fejjel lefelé állna. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#192709) yodamester10 válasza rasotamas (#192691) üzenetére


yodamester10
őstag

Nekem a DSG olajcsere saját szerelőnél 6500 ft volt és 62000ft a "gyári" olaj +szűrő 5 liter.Olaj színe itt látható ezt Hollandban cserélték és nem mellesleg végignéztem a cserét ezt márkakerben nem látod.

[ Szerkesztve ]

(#192710) Asbee válasza yodamester10 (#192709) üzenetére


Asbee
veterán

Itt rendes géppel+ átmosásról van szó. Nagyon nem ugyanaz a kettő. Egy sima leengedés feltöltéssel nem lehet összehasonlítani.

(#192711) yodamester10 válasza Asbee (#192710) üzenetére


yodamester10
őstag

Biztos,hogy jó a váltónak az átmosás?

(#192712) kleinguru válasza macilaci78 (#192708) üzenetére


kleinguru
addikt

Jogos :DDD

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#192713) focvis válasza yodamester10 (#192711) üzenetére


focvis
veterán

Privát véleményem, hogy a DSG-t biztosan nem mosatnám át. Ez nem automata váltó.

De mindenki arra költi a pénzét, ami neki jólesik! :R

(#192714) rasotamas válasza focvis (#192713) üzenetére


rasotamas
veterán

Tiszta szerencse, hogy ennyire egyértelműek a vélemények a topikban, most legalább tudom mi és mi közül nem tudok dönteni :D

https://tinyurl.com/rasoapro

(#192715) yodamester10 válasza focvis (#192713) üzenetére


yodamester10
őstag

Mindenben egyetértek.Egyik felem szívesen átmosatná kövi cserekor ha még nálam lesz a másik meg retteg,hogy mi lesz ha valamit tönkre tesz azt ki fizeti?

(#192716) rasotamas válasza focvis (#192713) üzenetére


rasotamas
veterán

De egyébként miért? Fém és fém közt olaj. Idővel fémreszelékesedik, minél több olaj lejön, annál több kijut ebből, az új olaj meg jó, nem?
Kimos valamit vagy mi?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#192717) raziel01 válasza rasotamas (#192716) üzenetére


raziel01
veterán

Sok olyan is van, hogy rögtön olajcsere után elromlott a váltó.
Oké lehet mondani, hogy ha olajcsere után elromlik akkor egyébként sem sok volt neki hátra.
Lehet elment volna még 50 ezret hiba nélkül, így meg lehet rögtön javítani.
Ezért mondják, hogy ha valaki 130-150 ezerig nem cseréltetett olajat akkor lutri hogy mi fog történni ha cseréli.

(#192718) Qru válasza rasotamas (#192716) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egyes vélekedések szerint amikor átmosod akkor nem üzemi nyomáson ármalik az olaj és ez okozhat meghibásodást elméletben. Gyakoraltilag, meg az üzemszerű mőködéskor sokkal magasabb olajnyomás van a váltóban mint amit az átmosáskor kap.
Bár lehet nem erre gondolt focvis és tud vmi egyéb okot.

A 6-os DSG-ben ami neked is van, abban 2 szűrő van egy belső és egy külső. Utóbbit cserélik olajcserekor is, az előbbit csak akkor lehet/kell ha szétszedik a váltót.

#nincsbennetarcsi

(#192719) Gabesz87 válasza focvis (#192713) üzenetére


Gabesz87
addikt

Én csak a GTE FB csoport alapján mondom, hogy ott már többen megcsinálták az atmosast egy győri szakinal, és mindenki pozitívan vélekedett, amennyire tudom, senkinek nem jelentkezett probléma. Nekem is tervben van. 117000-nel volt gyári olajcsere a szervizkonyv szerint, szerintem a köv.esedekes olajcserenel, ~160k km-nél majd megcsinaltatom én is.

(#192720) bitpork válasza Qru (#192718) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pont fordítva: mosáskor nagyobb nyomással megy az olaj mint a váltó működésekor :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#192721) rasotamas válasza raziel01 (#192717) üzenetére


rasotamas
veterán

ha valaki 130-150 ezerig nem cseréltetett olajat akkor lutri hogy mi fog történni ha cseréli

119500 van a kocsiban, 2012-es.
64 ezernél 2017-ben lett cserélve a DSG olaj. (60 ezrenként kell)
46 ezernél 2015-ben és 92 ezernél 2019-ben lett cserélve haldex olaj (45 ezrenként kell)
Akkor végülis a váltó még 4 ezret ráérne, a haldex meg 17 ezret.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#192722) Qru válasza bitpork (#192720) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor így már értem a teóriát. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#192723) rbalint88 válasza bitpork (#192720) üzenetére


rbalint88
addikt

En azt nem ertem, hogy _tfh_ rakotik a valtora az olajpuNpat, amit nem helyeznek erdemben nyomas ala, csak a valtoval kivezereltetik a munkahengereket es ez kidolgozza a regi olajat es be az ujat, az nem lenne jo? Gravitacio dolgozik, nem kell nyomast kuldeni ra, nyilvan tobb ido, de ha nem cseszi szet a valtot garantaltan, akkor jobban megeri.

(#192724) bitpork válasza rbalint88 (#192723) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Lehet macerásabb mint kívülről nyomással átküldeni. Én is csináltattam ilyet anno és jó volt, de aztán beszéltem Mágus2vel akinek váltós mondta hogy volt náluk nem egy olyan amiben mágnesszelep megszorult a nagy nyomás alatt. Szerinte érdemesebb két olajfrissítés mint egy mosás.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#192725) focvis válasza rasotamas (#192716) üzenetére


focvis
veterán

Azt írtam, mindenki arra költi a pénzét, amire jólesik.

1. A hagyományos automatában benne marad az olaj fele. A DSG-ben lényegesen kevesebb.
2. A legtöbb hagyományos automatán - helytelenül - nincs gyári előírás olajcserére, ezért legtöbben nem is cseréltetik. A DSG-ben 60 ezrenként kötelező, tehát jellemzően cserélik is, így szvsz nem szükséges a költséges átmosás.

3. Erősen szubjektív: 1 hülye 100-at csinál. A Volvo D6 PHEV-es csodaszerelő (Mátrai Z.) kitalálta, hogy jó pénzt keres azzal, hogy mindenkit rábeszél, mosassa át a D6 PHEV-ben az automatát. Sikerült. Gondolom, most lett egy önjelölt csodaszerelő a VW GTE-khez is, ő pedig okosan másolva MZ ötletét, jó pénzt keres a GTE tulajokon.

[ Szerkesztve ]

(#192726) bul07 válasza focvis (#192725) üzenetére


bul07
nagyúr

Na igen egy elhanyagoltba még meg is érti az ember a mosást, de ahol be van tartva rendszeresen cserélve van

Motor esetén is csak akkor szokta mosót használni ha sok a lerakódás a elhanyagoltság miatt

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#192727) bicajoskema válasza bicajoskema (#192598) üzenetére


bicajoskema
tag

Sziasztok!
Esetleg Székesfehérvár környékén a fenti tünetek megoldására tudtok szerelőt ajánlani?
Előre is köszi!
Üdv

(#192728) molnarpeter válasza bicajoskema (#192727) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Lokal topikban is kérdezz rá esetleg, hátha tud valaki VW szerelőt javasolni :R

(#192729) molnarpeter válasza focvis (#192725) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem is túlzás, az olajcsere hiánya nyírja ki a DSG-t, nem a 60 ezrenként benne maradó mennyiség. (Száraz töltet ~7, csere kb 5-6 liter szűrővel együtt, ha jól tudom.) A gyárilag elő nem írt külső szűrő cseréjével meg aztán főleg ne legyen baja :D Külföldi GTE csoportban rémlik 1-2 mechatronika hiba, de ott többeknél látom, hogy racerboi autó, csak a kevesebb adó miatt veszik, nem is töltik, lehet van hozzá köze, illetve szűrő cserét sem láttam.

[ Szerkesztve ]

(#192730) Doki16


Doki16
addikt

Idővel ki fog derülni. Már jó sok DSG meg lett csinálva ezzel a technikával. Most már olyan 20-30 autó körül jár a dolog csak a GTE csoportban. Egyéb DSG-s kocsiból meg már sokkal többet csinálta a győri ember. Nem hiszem, hogy nyerészkedés lenne a cél, mert olcsóbb mint a sima leereszt feltölt dolog. Félreértés ne essék én nem foglalok állást egyik mellett sem. Majd meg látjuk mi lesz a helyzet sok 10000km után.

Amúgy már én is elvagyok teljesen bizonytalanodva, hogy mi lenne a jó.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#192731) molnarpeter válasza Doki16 (#192730) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Csináld meg otthon a sima leeresztős módszerrel, annál csak nem olcsóbb ;]

(#192732) Doki16 válasza molnarpeter (#192731) üzenetére


Doki16
addikt

Már megcsináltattam Győrben. De kötelezőkre biztos nem hordom sehova sem. Könnyű otthon szerelni. Ha valamit megtudok oldani 15-ből akkor miért adjak érte 60-at. Ha meg nem márkakerbe viszed hanem más szervizbe akkor ugyanott vagy mintha magad csinálnád.

De amúgy értem a célzást, én bevallottan garasos vagyok a "drága" kocsiban is. Magamnak termesztem a banánt :D

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#192733) bitpork válasza Doki16 (#192732) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pics or ... mármint hogy magadon olajat cserélsz, mert akkor le a kalappal :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#192734) Doki16 válasza bitpork (#192733) üzenetére


Doki16
addikt

Nem is írtam ilyet. Hab testem csak a feleségemé :D

Csak hátul vannak a kertben a banánfák és az akna a garázsban :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#192735) focvis válasza bul07 (#192726) üzenetére


focvis
veterán

Az OFF Volvo PHEV-ek jellemzően 160-200 ezer kilométerrel kerültek Hollandiából az országba, ott flottás autóként sosem cseréltek olajat a váltóban, lévén nem előírás az autógyártó által.

A GTE-k java is onnan érkezik, azonban esetükben betartották a 60 ezres csereintervallumot.

(#192736) nVIPER


nVIPER
senior tag

Sziasztok. Asszonynak nézünk Fabia, Ibiza, Polo vonalon autót. Kisköbcentis TSI motorokból mi az ajánlott? 2015 utániakat nézünk. 1.0 TSI , 1.2 TSI??
Mire kell figyelni ezeknél a motoroknál? A sima szívók nagyon lomhák sajnos. Zömében városi és heti 1x 50-60km-es távra kellene vmi megbízhatóbb, kéziváltóval.
Köszi!

(#192737) macilaci78 válasza nVIPER (#192736) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A sima szívók nagyon lomhák sajnos. - Kis köbcentinél. ;]

Ha meg az kell, hogy menjen, akkor a sok városi rövidtávnál hajlamosak hidegen is elrúgni, amit a TSI nem szeret.

Hibrid játszik esetleg? Bár ott a kézi váltó lesz a szűk keresztmetszet.

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#192738) nVIPER válasza macilaci78 (#192737) üzenetére


nVIPER
senior tag

Nem lenne rúgva. :D . Hibridet neem.

(#192739) mikoljan


mikoljan
tag

Sziasztok,

Vezérlés cserén vívódok, nem is tudom miért, talán a régi berögződések végett.
Az alany:
Skoda Octavia 3 - 2016, CZDA - 1.4, kb. 56 ezer km

Sok mindent olvastam, hivatalosan csak akkor cserés, ha gond van vele. Máshol 5 év vagy száziksz ezer km.

Véleményetek szerint futhat még az autó vagy inkább cseréltessem?

Válaszokat előre is megköszönöm!

- - - We Enter Into The Future - - -

(#192740) vzsryl válasza mikoljan (#192739) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Nekem 2.0 CRTDI CFFB van, aminek 7év/210k km a csereperiódusa. Februárban volt 7 éves, és áprilisban csak 118k km volt benne. Nem kockáztattam, lecseréltettem.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#192741) zzola


zzola
félisten

Üdv!

Ismét kérdéssel jöttem hozzátok.

SKODA OCTAVIA Combi 2.0 TDI CR Elegance DSG (2000 cm3 , 140LE)

Ezek a TDI motorok tisztességes karbantartás mellett meddig mennek el?
240k km-rel érdemes még belevágni?
Illetve az váltó bírja?

:R

(#192742) Dr. Oid


Dr. Oid
aktív tag

Sziasztok,
2018-as 1.6 CRTDI dsg, bézs belterű, Style felszereltségű Octaviahoz keresek alkatrészt: a váltószoknya körüli borítást. Lepattogott a festék róla, elég csúnya. Milyen néven keressem, egyáltalán cserélhető?

(#192743) bitpork válasza zzola (#192741) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Szia!
Nincs olyan hogy tisztességes karbantartás. Van karbantartás meg annak a hiánya. A motornál meg ilyen futásnál elő fog jönni a turbó és befecskendezők cseréje, mert 250k méter után már kopottak lesznek. Viszont ha ezek cserélve lesznek és az automata is volt a könyvek szerint szervizelve akkor örök mint a nyomor.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#192744) bitpork válasza Dr. Oid (#192742) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Motorkódod van?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#192745) rasotamas válasza zzola (#192741) üzenetére


rasotamas
veterán

Kezdjük ott hogy milyen évjárat? Mert 2011óta van több generáció óta 2.0 CR TDI DSG Octavia.
Alapvetően az egyik legmegbízhatóbb dízelmotor, nem ritkák a 6-800 ezret futott példányok megbontás nélkül.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#192746) Mágus2 válasza Qru (#192699) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Jó lesz az 80 százaléknak is DSG esetében. :K

(#192747) zzola válasza rasotamas (#192745) üzenetére


zzola
félisten

2011/9, 1 968 cm³, 103 kW, 140 LE. Többet nem tudok róla.

(#192748) zzola válasza bitpork (#192743) üzenetére


zzola
félisten

Igaz.
:R

(#192749) K Norbi válasza Dr. Oid (#192742) üzenetére


K Norbi
addikt

Rákattintottam de nem viszi a képet.
Rossz a link :(

(#192750) rasotamas válasza bitpork (#192743) üzenetére


rasotamas
veterán

Dehogynincs
Van olyan, hogy otthon/havernál/ahol olcsó lecseréled az olajat, de mondjuk 10w40 az 5w30 helyett (mert a szerelő azt mondta 200 ezernél már az kell) , vagy valami trágya mannol, vagy szűrő nélkül.
Meg van olyan is hogy mindenből ami kell minőségi, rendes helyen ahol át is nézik.

https://tinyurl.com/rasoapro

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.