Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#164051) gzbotii válasza molnarpeter (#164046) üzenetére


gzbotii
veterán

Na basszus, nem is láttam azt a hsz-t. Köszi, hogy megnézted :R

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#164052) Ehnaton88 válasza Reggie0 (#164050) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

A korom az szerintem is sok, arra gondoltam, hogy az EGR szelep folyamatos haladás közben túlságosan nyitva van, ha kevés a gáz akkor látok 25% körüli zárást is.
Lehet csináltatnom kéne egy motoroptimalizálást, ha már minden jó, kezdem feladni...

(#164053) i-sti válasza Ehnaton88 (#164052) üzenetére


i-sti
senior tag

DPF, EGR, minden is OFF ;]
STAGE 2. :K
Majd kérünk 120-250 videót :C

Novum Forum Siculorum

(#164054) Mágus2 válasza Ehnaton88 (#164052) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A következő gyanúsított akkor a kataliátor, vagy maga a szűrő nem melegszik fel eléggé. Tutod igazolni, ha nézed a hőmérsékletet a DPF előtt és mögött, pálya tempónál.

[ Szerkesztve ]

(#164055) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164054) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

A hőfokok így alakulnak folyamatos tempónál ~260C (110km/h) és ~330C (140km/h)
Regenerálás közben felmegy 550 - 620C közé.
Előtte mögötte kb 15C a különbség
Default beállításként be van kapcsolva VAG DPF ben a log mindjárt megpróbálom kinyerni.

A mért korom szenzornál az normális hogy haladok egyenletesen (tempótól függetlenül) és 1-2 tizedet csökken az érték aztán szépen újra nő? Kifújja? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#164056) macilaci78


macilaci78
nagyúr

B5 Passat gyári lámpáiba mi a legbitangabb izzó, ami belemegy? '99-es kombi, AJM.
A tompított lenne az fontosabb, hogy erősebben világítson, illetve hogy műszakin se okozzon fennakadást, na meg a foncsor se olvadjon. :D A fényszórópolír megvolt, szép tiszta, áttetsző lett a búra. :K
Az izzót ki tudom cserélni magamnak? Általánosnál kicsit szélesebb választék van szerszámokból, de nem pakolnék ki a motortérből.

A korábbi olajfolt nem terjedt, fogyás nincs, igaz, az autó is csak 200 km-t ment azóta. Szerelő ránézett, EGR és szelepfedél tömítésnél látni némi kis szivárgást, de javasolt egy motormosást, hogy látszódjon, pontosan honnan és mennyi.
A márciusban esedékes olajcsere környékén csináltatnám meg, március elején lesz egy Budapest-Battonya utam, 500 km, 80% pályán, így február végén lenne célszerű. Van javasolt szaki erre a feladatra, aki télen is meg tudja csinálni és esetleg az alsó-felső borításokat, védőlemezeket is le tudja venni? Mi a reális ára egy ilyen műveletnek?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#164057) Mágus2 válasza Ehnaton88 (#164055) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az lenne a normális, hogy csökken, amikor eléri az üzemi hőfokot, passzívan elkezd kiégni. Épp ezért szokott a pályás autó kevesebbet regenerálni, mert üzemi hőfokon csökken a korom tartalom amikor csak tartod a sebességet, gyorsításnál nő, motorfékkel megáll a folyamat nem telítődik de nem is nő, viszont visszahűl a DPF, ami miatt gázadásra előbb fel kell melegednie, majd utána ismét elkezd csökkenni.

65km alatt 5g nem tűnik nekem soknak, akkor, ha eközben nem éri el az üzemi hőfokot, ha eléri, és úgy is ilyen sok marad benne, akkor gáz, mert 240km után elkezd regenerálni.

[ Szerkesztve ]

(#164058) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164057) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

A 65km 5g az 120km/h nál gyűlt össze nekem csak akkor jelez a VAG DPF hogy "passzívan" regenerál, ha lepadlózom és felgyorsítok legalább 180km/h-ig ilyenkor kb 420 fokra melegszik fel a szűrő.
Akkor a 250-320C közötti szűrőhőfok kevés folyamatos pályán való haladással?
Hamég 240km-t meg tudnék tenni azzal elégedett lennék de szerintem nem lesz több 170km-nél így sem, mert folyamatos haladásnál 1-2 szer látom hogy 1 tizedet visszaesik a korom aztán megint nő.

[ Szerkesztve ]

(#164059) Mágus2 válasza Ehnaton88 (#164058) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nekem 100 alatt is regenerál passzívan, de meg kell néznem a hőfokokat. Hétvégén megyünk szülőkhöz, akkor megnézem neked, milyen feltétel mellett és mennyit csökken. Nálam most olyan 340-400km körül van 1 regeneráció és személy szerint ezt is sokallom, mert mikor megvettem az autót, 700km-t is elment két regen között.

[ Szerkesztve ]

(#164060) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164059) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Rendben köszi. Ez a tünet nem lehet annak a jele, hogy a DPF kezd elhasználódni, hogy passzívan már nem képes regenerálni? Úgy tudom van ezeken valami bevonat, vagy ezek nem így szoktak tönkremenni?

(#164061) Doki16 válasza Mágus2 (#164059) üzenetére


Doki16
addikt

Miért sokallod a 340-400 km-t két regeneráció között? Kevesebbet várnál a kocsidtól? Úgy tudom neked is még a csalószoft van rajta.

Nálunk a Q5 még kb ennyit megy el két regen között. [kép]

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#164062) Mágus2 válasza Doki16 (#164061) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Olvasd el még 1x, amit írtam. Nem pontosan fogalmaztam, a korom képződést sokallom, sokkal többet is elment azelőtt, és nem volt szoftver frissítés, szóval valaminek leromlott az állapota ;)

Oil ash most is 0,11. Majd 0,17-nál kell kezdeni aggódni. 4 éve volt valami 0,6 vagy 0,8, szóval nem emelkedik sokat. Több mint 60 000km-t mentem vele vegyesben. Volt sok város, meg közút, kevés pálya.

[ Szerkesztve ]

(#164063) Doki16 válasza Mágus2 (#164062) üzenetére


Doki16
addikt

Sejtem, hogy mit írsz, de nekem úgy lenne logikus, hogy kevesled amiért két regen között csak 340-400 km jön össze.

Így már értem, amit hozzáírtál szerkesztés után a hozzászólásodhoz :)

Pedig úgy rémlik, hogy az Oil Ash még egész jó értéket produkál nálad.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#164064) Ehnaton88 válasza Doki16 (#164063) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Oil Ash nálam a pucolás óta 0.00 de én 200km-t se megyek el 2 regen között még pályán sem :(

(#164065) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164059) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Feltöltöttem a log-ot. 01.30
Benne van a hidegindítási ciklus is, látszik a regeneráció, utána pedig üzem meleg motorral a koromképződés.
https://data.hu/get/11663779/DPF.txt

[ Szerkesztve ]

(#164066) Mágus2 válasza Ehnaton88 (#164065) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nagyon érdekes ez a log. 17,95g mért korom volt a szűrőben, amikor indultál, 198 kilométerrel regen után. :Y

Az nagyon sok. 239 kilomértenél kezdi a regent, ekkor érte el a 20,43grammot, ami kiégett 0,00-ra, majd ismét töltődni kezd.

[ Szerkesztve ]

(#164067) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164066) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Ezt írtam korábban, az az érték ami 11.7 ről felugrik 20 ra az a "calc soot mass" de a "measured soot mass" előbb eléri a ~21 g ot, a két érték nem fut nálam együtt, régen pedig úgy volt. Szenzorhiba? (erre is azt mondták nekem hogy jó de már nem tudom)

[ Szerkesztve ]

(#164068) Mágus2 válasza Ehnaton88 (#164067) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Megvan az eredeti file .csv kiterjesztéssel, vagy direkt .txt-be csináltad? Csinálj nekem ilyen logot, de .csv kiterjeszétssel, elvileg alapból ilyet csinál a VCDS.

[ Szerkesztve ]

(#164069) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164068) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Elküldöm a vágatlant arra az időbélyegre majd keress rá mert ebben sok minden van :)
https://data.hu/get/11663827/Vag_DPF_log.bck
Csak ilyet találtam a VAG DPF mappában

[ Szerkesztve ]

(#164070) Mágus2 válasza Ehnaton88 (#164069) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Amikor a logot csinálod, engedi kiválasztani a kiterjesztést. Legyen .csv ;) Ha ilyen kiterjesztéssel lesz, van logview, ami grafikailag szépen elrendezi, hogy ne ilyen katyvasz legyen.

[link] Ki lehet benne választani, mit akarsz nézni és egy idővonalra helyezi, majd grafikont készít belőle.

[ Szerkesztve ]

(#164071) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164066) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Elcsúsztál egy oszloppal ~160 km után ennyi a korom sajnos :(

(#164072) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164070) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Én azt látom a logból, hogy ~160km alatt egyenletesen növekszik a korom mennyisége, csak több mint kellene lennie. és nem fut együtt a kalkulált és a mért korom:
Kalkulált korom ~5g ról indul pucolás után és kb 11g ig nő 160km megtétele alatt, így 300+km adna ki ilyen volt régen. De most a mért korom "beelőzi" és elindítja a regent, ezt melyik szenzor méri? van értelme kicserélni?

(#164073) i-sti válasza Mágus2 (#164068) üzenetére


i-sti
senior tag

Sajnos nem. TXT-be csinál logót csak.

Novum Forum Siculorum

(#164074) Mágus2 válasza i-sti (#164073) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Miből van ez a log? VCDS log kell, nem VAG DPF app.

Ehnaton88 DPF differential pressure sensor. A mért értéket is csak következteti a nyomás különbségből, amit a szűrő által keltett fojtásból számol a vezérő a környezeti nyomáshoz képest.

[ Szerkesztve ]

(#164075) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164074) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Amit én küldtem a VAG DPF ből van.

Akkor ez most érdekes hogy a VAG DPF hogyan és főleg miből következtet "mért" és "kalkulált" értékeket, melyik hazudik? :D

[ Szerkesztve ]

(#164076) Mágus2 válasza Ehnaton88 (#164075) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem hazudik, a VCDS is ezt fogja mutatni, csak azt fel tudom dolgozni

(#164077) Reggie0 válasza Ehnaton88 (#164075) üzenetére


Reggie0
félisten

Nincsen valodi mert ertek. Max ugy lehetne, ha analitikai merlegre rakjak es nezik a tomegvaltozast, de nyilvan ez nem mukodne menet kozben, es draga is.

(#164078) bitpork válasza Lobeu (#164038) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

van hova küldeni v feltölteni a pdf-eket?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#164079) sirszevenap


sirszevenap
őstag

Sziasztok!

Adott egy A7 (2011, 3.0 TDI, Quattro).

Az S tronic (7 sebességes) váltó megadta magát. Mit ajánlotok? Felújítást vagy pedig bontottan komplettet venni? Van egyáltalán Kelet-Magyarországon olyan mester ember, akit tudtok ajánlani felújítás esetén?

Üdv :R

Bankkártyával? Hát persze!

(#164080) bitpork válasza sirszevenap (#164079) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mindszenten van egy automatás mester. Asszem valamilyen Robinak hívják.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#164081) Mágus2 válasza Ehnaton88 (#164075) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Most néztem egy B7 passatot 2.0TDI CFFB, 470km a regen óta, mért érték 3,4g, kiszámolt 15,6. :Y

[ Szerkesztve ]

(#164082) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164081) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Na nálam ez inverz és 4-ed ennyi km-nél.

(#164083) Doki16 válasza Mágus2 (#164081) üzenetére


Doki16
addikt

Nekem is mutatott ilyen szép értékeket anno a CFFB B7 passat. [kép]

Gondolom a soot mass calc a kiszámolt és a measured a mért.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#164084) grizlisandor válasza bitpork (#164080) üzenetére


grizlisandor
addikt

Én is jókat hallottam róla.

(#164085) #92540160


#92540160
törölt tag

Üdv!

2009-es Passat 3C CR TD olajcsere alkalmával 4 liter helyett 7 liter gázolajjal keveredett motorolaj folyt le. Porlasztókat bemérettük, jól porlasztanak, 3db elektronikailag nem tökéletes, de működik. A lényeg, hogy kizárták őket, mint a problémát okozó alkatrészeket.

Következő lépésként a szerviz a DPF felől közelítené meg a problémát, az egyik lambdaszonda kicserélésével. Leállíttattam a szervizt, mert hibaüzenete nincs, és szerintem csak találgatás.

Ha bárkinek van kedve építőjelleggel találgatni, kérem, tegye meg, kíváncsi vagyok a hozzáértők és sorstársak tapasztalataira. Előre is kösz!

(#164086) bitpork válasza #92540160 (#164085) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Szia!
A sok regeneráció miatt hígul. Mennyit használod városban? Mennyi időnként regenerál? Volt szoftver frissítésen? Mennyire van eltömődve a dpf?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#164087) #92540160 válasza bitpork (#164086) üzenetére


#92540160
törölt tag

Szia!

Tipikus városi autó, és nincs visszajelző, mely a regenerációt mutatná. Időnként enyhén emelkedik a fordulatszám alapjáraton, de nem lehet tudni biztosan, mit csinál, csak sejteni. Fogalmam, sincs, milyen állapotban van a DPF. A felső lambdaszondát többször cseréltük, mire találtunk egy működőt (bontva), erre a hibára volt üzenet. Volt egy vészüzem korábban az EGR szelep miatt, az lett pucolva.

Az egyetlen tünet, az autó kipufogójából áradó nagyon szúrós szag. Bármi mást mondanék, nem igazi tünet, csak belemagyarázás lenne. Egyértelműen érezhető probléma nincs az autóval. Megy, halk, nem kopog, nem csörög, csak dolgozik.

3 Liter gázolajat a motorolajban indokolhat a regeneráció hibája, vagy gyakorisága?

(#164088) bitpork válasza #92540160 (#164087) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nekem volt hogy a 9 liter helyett 12+ jött le...
Városban nem szabad használni, mert ez lesz. Ha a DPF telítődik ki fogja nyírni a turbót és ha az szíjjeesve benyelődik akkor GTK. Merre vagy helyileg? Ha Szegeden v környékén kiolvashatjuk az értékeket.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#164089) csababarca


csababarca
őstag

Az normális hogy a crtdi (továbbra is skoda superb 2012es 2.0as 140le) motort a ventillátor leállítás után hűti még? Kb 5 perc volt.
Egyszer hallottam hogy csinálja, meg most. BP belvárosból jöttem haza kb 55 kmt.

iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0

(#164090) bitpork válasza csababarca (#164089) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha minden folyadék rendben volt akkor lehet h regeneráció közben álltál le.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#164091) csababarca válasza bitpork (#164090) üzenetére


csababarca
őstag

Elvileg rendben vannak a folyadék szintek.
Fagyállót reggel megnézem, lehet utána kell tölteni, bár most volt olajcserén, csak szóltak volna.

iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0

(#164092) #92540160 válasza bitpork (#164088) üzenetére


#92540160
törölt tag

Kösz az ajánlatot, de debrecenben vagyok.

Még az is egy nagy kérdés, hogy vajon mióta van ekkora hígulás a motorolajban, és okozott-e kárt. Elvileg a gázolajnak van kenése, de nyilván nem ideális környezet a motornak. Ha baj lenne, hallanám, érezném?

(#164093) End-ru válasza bitpork (#164088) üzenetére


End-ru
aktív tag

Biztos láma kérdés, de ez a hígulás a nívón nem látszik?

„A mélység nem cél, hanem figyelem, türelem és önmagad csendje.”

(#164094) simonjoe válasza End-ru (#164093) üzenetére


simonjoe
senior tag

hogyne látszana

Joe

(#164095) rvn_10


rvn_10
senior tag

Hello, egy sima 80 lovas benzines octavia hengerfej felujítása kb milyen költség, csipegeti az olajat es mintha a vizet is.

Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic

(#164096) #92540160 válasza bitpork (#164086) üzenetére


#92540160
törölt tag

Ja, igen. Volt szoftverfrissítés is, és évente 15.000-et megyek városban, 1000-et városon kívül.

(#164097) Doki16 válasza csababarca (#164089) üzenetére


Doki16
addikt

Lehet, hogy regenerálni próbál már egy ideje vagy gyenge az akkumulátorod.

(#164096) playdontwork: Az igen, csoda, hogy még megy az a kocsi. Ez nagyon rossz felhasználás annak a motornak. Ki kell olvasni a DPF értékeit mindenképpen. A szoftverfrissítés meg még egy lapáttal rá tesz erre.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#164098) bitpork válasza #92540160 (#164096) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Akkor neked a legjobb megoldás ha autót cserélsz: ennyi városi km nem való a cr rendszereknek. Ha mégis emellett maradnál, javaslom h maximum 7k km alatt cseréld a motorolajat! Az EGR-t meg szerintem érdemes lenne cserélni, mert van ahol a puCColás sem segít :(

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#164099) Ehnaton88 válasza Mágus2 (#164081) üzenetére


Ehnaton88
csendes tag

Megnéztem a garázsban a DPF-től a nyomásmérőbe nekem csak 1 cső megy be, a másikon van egy 5cm-es darab és szabadon lóg a levegőben, pirossal van bekarikázva ahova a nyomásszenzor csatlakozik, a zölddel bekarikázott részre tippelem a hőmérőket.
Nyomásszenzoron ezt a cikkszámot látom: VW AG DPS10 059 906 051 C
Videót néztem róla, de ott olyan mintha a másik cső is menne valahova ami nekem csak a levegőben lóg, az úgy normális?

[ Szerkesztve ]

(#164100) #92540160 válasza bitpork (#164098) üzenetére


#92540160
törölt tag

[...és (#164097) Doki16 ]
Az a baj, hogy a kupecem dieselpárti, és én is. Szóval, hiába mondom neki, hogy hozzon egy benyát, legutóbb bekísért a műhelybe, és mutatott egy törött dugattyút, ami egy kis turbó benyából jött ki. Tehát vagy nagy benya, vagy diesel. És a nyomatékról nehéz leszokni. Az a baj, hogy már másokat küldök magam helyett vidékre, de ezen fogok változtatni, ezután magam megyek, és akkor lesz regeneráció.

Arra nem válaszoltatok, hogy ez a felhígult motorolaj - ha egyébként nincs semmilyen konkrétan érezhető tünet - okozhatott-e kárt a motorban.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.