Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
gzbotii
veterán
Na basszus, nem is láttam azt a hsz-t. Köszi, hogy megnézted
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Ehnaton88
csendes tag
A korom az szerintem is sok, arra gondoltam, hogy az EGR szelep folyamatos haladás közben túlságosan nyitva van, ha kevés a gáz akkor látok 25% körüli zárást is.
Lehet csináltatnom kéne egy motoroptimalizálást, ha már minden jó, kezdem feladni...
i-sti
senior tag
DPF, EGR, minden is OFF
STAGE 2.
Majd kérünk 120-250 videót
Novum Forum Siculorum
Mágus2
Közösségépítő
A következő gyanúsított akkor a kataliátor, vagy maga a szűrő nem melegszik fel eléggé. Tutod igazolni, ha nézed a hőmérsékletet a DPF előtt és mögött, pálya tempónál.
[ Szerkesztve ]
Ehnaton88
csendes tag
A hőfokok így alakulnak folyamatos tempónál ~260C (110km/h) és ~330C (140km/h)
Regenerálás közben felmegy 550 - 620C közé.
Előtte mögötte kb 15C a különbség
Default beállításként be van kapcsolva VAG DPF ben a log mindjárt megpróbálom kinyerni.
A mért korom szenzornál az normális hogy haladok egyenletesen (tempótól függetlenül) és 1-2 tizedet csökken az érték aztán szépen újra nő? Kifújja?
[ Szerkesztve ]
macilaci78
nagyúr
B5 Passat gyári lámpáiba mi a legbitangabb izzó, ami belemegy? '99-es kombi, AJM.
A tompított lenne az fontosabb, hogy erősebben világítson, illetve hogy műszakin se okozzon fennakadást, na meg a foncsor se olvadjon. A fényszórópolír megvolt, szép tiszta, áttetsző lett a búra.
Az izzót ki tudom cserélni magamnak? Általánosnál kicsit szélesebb választék van szerszámokból, de nem pakolnék ki a motortérből.
A korábbi olajfolt nem terjedt, fogyás nincs, igaz, az autó is csak 200 km-t ment azóta. Szerelő ránézett, EGR és szelepfedél tömítésnél látni némi kis szivárgást, de javasolt egy motormosást, hogy látszódjon, pontosan honnan és mennyi.
A márciusban esedékes olajcsere környékén csináltatnám meg, március elején lesz egy Budapest-Battonya utam, 500 km, 80% pályán, így február végén lenne célszerű. Van javasolt szaki erre a feladatra, aki télen is meg tudja csinálni és esetleg az alsó-felső borításokat, védőlemezeket is le tudja venni? Mi a reális ára egy ilyen műveletnek?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Mágus2
Közösségépítő
Az lenne a normális, hogy csökken, amikor eléri az üzemi hőfokot, passzívan elkezd kiégni. Épp ezért szokott a pályás autó kevesebbet regenerálni, mert üzemi hőfokon csökken a korom tartalom amikor csak tartod a sebességet, gyorsításnál nő, motorfékkel megáll a folyamat nem telítődik de nem is nő, viszont visszahűl a DPF, ami miatt gázadásra előbb fel kell melegednie, majd utána ismét elkezd csökkenni.
65km alatt 5g nem tűnik nekem soknak, akkor, ha eközben nem éri el az üzemi hőfokot, ha eléri, és úgy is ilyen sok marad benne, akkor gáz, mert 240km után elkezd regenerálni.
[ Szerkesztve ]
Ehnaton88
csendes tag
A 65km 5g az 120km/h nál gyűlt össze nekem csak akkor jelez a VAG DPF hogy "passzívan" regenerál, ha lepadlózom és felgyorsítok legalább 180km/h-ig ilyenkor kb 420 fokra melegszik fel a szűrő.
Akkor a 250-320C közötti szűrőhőfok kevés folyamatos pályán való haladással?
Hamég 240km-t meg tudnék tenni azzal elégedett lennék de szerintem nem lesz több 170km-nél így sem, mert folyamatos haladásnál 1-2 szer látom hogy 1 tizedet visszaesik a korom aztán megint nő.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Nekem 100 alatt is regenerál passzívan, de meg kell néznem a hőfokokat. Hétvégén megyünk szülőkhöz, akkor megnézem neked, milyen feltétel mellett és mennyit csökken. Nálam most olyan 340-400km körül van 1 regeneráció és személy szerint ezt is sokallom, mert mikor megvettem az autót, 700km-t is elment két regen között.
[ Szerkesztve ]
Ehnaton88
csendes tag
Rendben köszi. Ez a tünet nem lehet annak a jele, hogy a DPF kezd elhasználódni, hogy passzívan már nem képes regenerálni? Úgy tudom van ezeken valami bevonat, vagy ezek nem így szoktak tönkremenni?
Doki16
addikt
Miért sokallod a 340-400 km-t két regeneráció között? Kevesebbet várnál a kocsidtól? Úgy tudom neked is még a csalószoft van rajta.
Nálunk a Q5 még kb ennyit megy el két regen között. [kép]
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Mágus2
Közösségépítő
Olvasd el még 1x, amit írtam. Nem pontosan fogalmaztam, a korom képződést sokallom, sokkal többet is elment azelőtt, és nem volt szoftver frissítés, szóval valaminek leromlott az állapota
Oil ash most is 0,11. Majd 0,17-nál kell kezdeni aggódni. 4 éve volt valami 0,6 vagy 0,8, szóval nem emelkedik sokat. Több mint 60 000km-t mentem vele vegyesben. Volt sok város, meg közút, kevés pálya.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Sejtem, hogy mit írsz, de nekem úgy lenne logikus, hogy kevesled amiért két regen között csak 340-400 km jön össze.
Így már értem, amit hozzáírtál szerkesztés után a hozzászólásodhoz
Pedig úgy rémlik, hogy az Oil Ash még egész jó értéket produkál nálad.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Ehnaton88
csendes tag
Oil Ash nálam a pucolás óta 0.00 de én 200km-t se megyek el 2 regen között még pályán sem
Ehnaton88
csendes tag
Feltöltöttem a log-ot. 01.30
Benne van a hidegindítási ciklus is, látszik a regeneráció, utána pedig üzem meleg motorral a koromképződés.
https://data.hu/get/11663779/DPF.txt
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Ehnaton88
csendes tag
Ezt írtam korábban, az az érték ami 11.7 ről felugrik 20 ra az a "calc soot mass" de a "measured soot mass" előbb eléri a ~21 g ot, a két érték nem fut nálam együtt, régen pedig úgy volt. Szenzorhiba? (erre is azt mondták nekem hogy jó de már nem tudom)
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Megvan az eredeti file .csv kiterjesztéssel, vagy direkt .txt-be csináltad? Csinálj nekem ilyen logot, de .csv kiterjeszétssel, elvileg alapból ilyet csinál a VCDS.
[ Szerkesztve ]
Ehnaton88
csendes tag
Elküldöm a vágatlant arra az időbélyegre majd keress rá mert ebben sok minden van
https://data.hu/get/11663827/Vag_DPF_log.bck
Csak ilyet találtam a VAG DPF mappában
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Amikor a logot csinálod, engedi kiválasztani a kiterjesztést. Legyen .csv Ha ilyen kiterjesztéssel lesz, van logview, ami grafikailag szépen elrendezi, hogy ne ilyen katyvasz legyen.
[link] Ki lehet benne választani, mit akarsz nézni és egy idővonalra helyezi, majd grafikont készít belőle.
[ Szerkesztve ]
Ehnaton88
csendes tag
Elcsúsztál egy oszloppal ~160 km után ennyi a korom sajnos
Ehnaton88
csendes tag
Én azt látom a logból, hogy ~160km alatt egyenletesen növekszik a korom mennyisége, csak több mint kellene lennie. és nem fut együtt a kalkulált és a mért korom:
Kalkulált korom ~5g ról indul pucolás után és kb 11g ig nő 160km megtétele alatt, így 300+km adna ki ilyen volt régen. De most a mért korom "beelőzi" és elindítja a regent, ezt melyik szenzor méri? van értelme kicserélni?
i-sti
senior tag
Sajnos nem. TXT-be csinál logót csak.
Novum Forum Siculorum
Mágus2
Közösségépítő
Miből van ez a log? VCDS log kell, nem VAG DPF app.
Ehnaton88 DPF differential pressure sensor. A mért értéket is csak következteti a nyomás különbségből, amit a szűrő által keltett fojtásból számol a vezérő a környezeti nyomáshoz képest.
[ Szerkesztve ]
Ehnaton88
csendes tag
Amit én küldtem a VAG DPF ből van.
Akkor ez most érdekes hogy a VAG DPF hogyan és főleg miből következtet "mért" és "kalkulált" értékeket, melyik hazudik?
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Nem hazudik, a VCDS is ezt fogja mutatni, csak azt fel tudom dolgozni
Reggie0
félisten
Nincsen valodi mert ertek. Max ugy lehetne, ha analitikai merlegre rakjak es nezik a tomegvaltozast, de nyilvan ez nem mukodne menet kozben, es draga is.
van hova küldeni v feltölteni a pdf-eket?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
sirszevenap
őstag
Sziasztok!
Adott egy A7 (2011, 3.0 TDI, Quattro).
Az S tronic (7 sebességes) váltó megadta magát. Mit ajánlotok? Felújítást vagy pedig bontottan komplettet venni? Van egyáltalán Kelet-Magyarországon olyan mester ember, akit tudtok ajánlani felújítás esetén?
Üdv
Bankkártyával? Hát persze!
Mindszenten van egy automatás mester. Asszem valamilyen Robinak hívják.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
Most néztem egy B7 passatot 2.0TDI CFFB, 470km a regen óta, mért érték 3,4g, kiszámolt 15,6.
[ Szerkesztve ]
Ehnaton88
csendes tag
Na nálam ez inverz és 4-ed ennyi km-nél.
Doki16
addikt
Nekem is mutatott ilyen szép értékeket anno a CFFB B7 passat. [kép]
Gondolom a soot mass calc a kiszámolt és a measured a mért.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
grizlisandor
addikt
Én is jókat hallottam róla.
#92540160
törölt tag
Üdv!
2009-es Passat 3C CR TD olajcsere alkalmával 4 liter helyett 7 liter gázolajjal keveredett motorolaj folyt le. Porlasztókat bemérettük, jól porlasztanak, 3db elektronikailag nem tökéletes, de működik. A lényeg, hogy kizárták őket, mint a problémát okozó alkatrészeket.
Következő lépésként a szerviz a DPF felől közelítené meg a problémát, az egyik lambdaszonda kicserélésével. Leállíttattam a szervizt, mert hibaüzenete nincs, és szerintem csak találgatás.
Ha bárkinek van kedve építőjelleggel találgatni, kérem, tegye meg, kíváncsi vagyok a hozzáértők és sorstársak tapasztalataira. Előre is kösz!
Szia!
A sok regeneráció miatt hígul. Mennyit használod városban? Mennyi időnként regenerál? Volt szoftver frissítésen? Mennyire van eltömődve a dpf?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
#92540160
törölt tag
Szia!
Tipikus városi autó, és nincs visszajelző, mely a regenerációt mutatná. Időnként enyhén emelkedik a fordulatszám alapjáraton, de nem lehet tudni biztosan, mit csinál, csak sejteni. Fogalmam, sincs, milyen állapotban van a DPF. A felső lambdaszondát többször cseréltük, mire találtunk egy működőt (bontva), erre a hibára volt üzenet. Volt egy vészüzem korábban az EGR szelep miatt, az lett pucolva.
Az egyetlen tünet, az autó kipufogójából áradó nagyon szúrós szag. Bármi mást mondanék, nem igazi tünet, csak belemagyarázás lenne. Egyértelműen érezhető probléma nincs az autóval. Megy, halk, nem kopog, nem csörög, csak dolgozik.
3 Liter gázolajat a motorolajban indokolhat a regeneráció hibája, vagy gyakorisága?
Nekem volt hogy a 9 liter helyett 12+ jött le...
Városban nem szabad használni, mert ez lesz. Ha a DPF telítődik ki fogja nyírni a turbót és ha az szíjjeesve benyelődik akkor GTK. Merre vagy helyileg? Ha Szegeden v környékén kiolvashatjuk az értékeket.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
csababarca
őstag
Az normális hogy a crtdi (továbbra is skoda superb 2012es 2.0as 140le) motort a ventillátor leállítás után hűti még? Kb 5 perc volt.
Egyszer hallottam hogy csinálja, meg most. BP belvárosból jöttem haza kb 55 kmt.
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
Ha minden folyadék rendben volt akkor lehet h regeneráció közben álltál le.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
csababarca
őstag
Elvileg rendben vannak a folyadék szintek.
Fagyállót reggel megnézem, lehet utána kell tölteni, bár most volt olajcserén, csak szóltak volna.
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
#92540160
törölt tag
Kösz az ajánlatot, de debrecenben vagyok.
Még az is egy nagy kérdés, hogy vajon mióta van ekkora hígulás a motorolajban, és okozott-e kárt. Elvileg a gázolajnak van kenése, de nyilván nem ideális környezet a motornak. Ha baj lenne, hallanám, érezném?
End-ru
aktív tag
Biztos láma kérdés, de ez a hígulás a nívón nem látszik?
„A mélység nem cél, hanem figyelem, türelem és önmagad csendje.”
simonjoe
senior tag
hogyne látszana
Joe
rvn_10
senior tag
Hello, egy sima 80 lovas benzines octavia hengerfej felujítása kb milyen költség, csipegeti az olajat es mintha a vizet is.
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
#92540160
törölt tag
Ja, igen. Volt szoftverfrissítés is, és évente 15.000-et megyek városban, 1000-et városon kívül.
Doki16
addikt
Lehet, hogy regenerálni próbál már egy ideje vagy gyenge az akkumulátorod.
(#164096) playdontwork: Az igen, csoda, hogy még megy az a kocsi. Ez nagyon rossz felhasználás annak a motornak. Ki kell olvasni a DPF értékeit mindenképpen. A szoftverfrissítés meg még egy lapáttal rá tesz erre.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Akkor neked a legjobb megoldás ha autót cserélsz: ennyi városi km nem való a cr rendszereknek. Ha mégis emellett maradnál, javaslom h maximum 7k km alatt cseréld a motorolajat! Az EGR-t meg szerintem érdemes lenne cserélni, mert van ahol a puCColás sem segít
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Ehnaton88
csendes tag
Megnéztem a garázsban a DPF-től a nyomásmérőbe nekem csak 1 cső megy be, a másikon van egy 5cm-es darab és szabadon lóg a levegőben, pirossal van bekarikázva ahova a nyomásszenzor csatlakozik, a zölddel bekarikázott részre tippelem a hőmérőket.
Nyomásszenzoron ezt a cikkszámot látom: VW AG DPS10 059 906 051 C
Videót néztem róla, de ott olyan mintha a másik cső is menne valahova ami nekem csak a levegőben lóg, az úgy normális?
[ Szerkesztve ]
#92540160
törölt tag
[...és (#164097) Doki16 ]
Az a baj, hogy a kupecem dieselpárti, és én is. Szóval, hiába mondom neki, hogy hozzon egy benyát, legutóbb bekísért a műhelybe, és mutatott egy törött dugattyút, ami egy kis turbó benyából jött ki. Tehát vagy nagy benya, vagy diesel. És a nyomatékról nehéz leszokni. Az a baj, hogy már másokat küldök magam helyett vidékre, de ezen fogok változtatni, ezután magam megyek, és akkor lesz regeneráció.
Arra nem válaszoltatok, hogy ez a felhígult motorolaj - ha egyébként nincs semmilyen konkrétan érezhető tünet - okozhatott-e kárt a motorban.